γράφει ο 

Βύρων Δημητριάδης 

 

“...Σύμφωνα με μελέτη σε ανηλίκους στη Μασαχουσέτη, η οποία έγινε με μοριακό έλεγχο και καλλιέργειες από τις εκκρίσεις του αναπνευστικού συστήματος, ο ιός βρίσκεται σε αυτές τις εκκρίσεις στα παιδιά και τους εφήβους ζωντανός και με εξαιρετικά υψηλό ιικό φορτίο.

 

Αυτό υπογραμμίζει πως και τα παιδιά μεταδίδουν, ενώ αποτελούν “ρεζερβουάρ” νέων μεταλλάξεων της ασθένειας...” δήλωσε στην ενημέρωση του υπ. Υγείας (18/10) η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου.

 

“...Η πίεση είναι αφόρητη, δεν μπορούμε σχεδόν να καλύψουμε τις άλλες ασθένειες. Έχω δύο διασωληνωμένους στα χειρουργεία και έναν στο τμήμα επειγόντων. Μόνη λύση -τη στιγμή που η μετάλλαξη χτυπά και εμβολιασμένους, έστω αυτό το 10% των κρουσμάτων- είναι ο περιορισμός της πανδημίας στην κοινωνία...

 

Βλέπω την είδηση για τις συνέπειες να έχει υποχωρήσει στα ΜΜΕ στην 5η σειρά, ακούω συνέχεια ανθρώπους να αναγγέλουν πάρτι, βλέπω τι γίνεται στα ΜΜΜ, έρχονται παρελάσεις και λιτανείες στη Θεσσαλονίκη. Όλα αυτά είναι εστίες υπερμετάδοσης.

 

Λυπάμαι πολύ αλλά, όπως είπαμε, είμαστε στα πρόθυρα του εφιάλτη που λέγεται διαλογή ασθενών, να βρεθούμε δηλαδή να επιλέγουμε να σώσουμε νέους σε βάρος ηλικιωμένων και βαρύτερα ασθενών...” δήλωσε ο διευθυντής της Β' ΜΕΘ στο νοσοκομείο “Παπανικολάου”, Νίκος Καπραβέλος.

 

“...Ο καθένας πρέπει να σώσει τον εαυτό του...” δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Μ. Παγώνη τονίζοντας ειδικότερα για τις παρελάσεις ότι “...όταν υπάρχει μεγάλη κινητικότητα σημαίνει αύξηση κρουσμάτων. Και στη βόρεια Ελλάδα υπάρχει μεγάλο φορτίο...”, πρότεινε μάλιστα στις κόκκινες περιοχές να γίνουν μόνο στρατιωτικές παρελάσεις και όχι οι μαθητικές!!!

 

“...Θέμα αλλαγής μοντέλου από αυτό που ανακοινώσαμε δεν υπάρχει... δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο να ακυρωθεί κάποια από τις κοινωνικές δραστηριότητες μεταξύ αυτών και οι παρελάσεις...” δήλωσε ο υπ. Υγείας Θάνος Πλεύρης.

 

“...Έχουμε καθημερινά συγχρωτισμούς από διαδηλώσεις και άλλες δραστηριότητες, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν θα γίνουν οι παρελάσεις...” δήλωσε ο υπ. Εσωτερικών Μάκης Βορίδης.

 

Εάν, τώρα, τη τρομακτική πραγματικότητα, που περιγράφουν ετούτες οι δηλώσεις των γιατρών και των μεταφασιστών υπουργίσκων του Κούλη -ως βιοεξουσιαστής πρωθυπουργός-, την αντιμετωπίσουμε υπό το πνεύμα της ένοχης ανοχής -μηρυκάζοντας τη μοιρολατρία μας δηλαδή- και καταγγείλουμε έμπλεοι ιεράς και ταξικής αγανάκτησης υποστηρίζοντας, ας πούμε, ότι “...Το υγειονομικό Βατερλώ ή, η Μπεργκαμοποίηση, της Θεσσλονίκης το 2020 δεν δίδαξε τίποτα τελικά στην κυβέρνηση που επαναλαμβάνει το ίδιο λάθος και φέτος...”, αυτό, θα σημαίνει πως μάλλον έχουμε καταλάβει ελάχιστα όχι μόνο το ποιόν του Κούλη και του “επιτελικού κράτους” αλλά και το γιατί γίνονται οι παρελάσεις ιδιαίτερα οι μαθητικές.

 

“...Κάτι που χαρακτηρίζει τη φουκωική προσέγγιση και που της προσδίδει ιδιαίτερη αξία -γράφει ο καθηγητής Κοινωνικής Θεωρίας Κύρκος Δοξιάδης στο “ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ”- είναι πως μας επιτρέπει να κατανοήσουμε την ιστορική ιδαιτερότητα κοινωνικοπολιτικών φαινομένων και πρακτικών που εκ πρώτης όψεως τείνουμε να αντιμετωπίζουμε με όρους ψυχοπαθολογίας.

 

Ένα τέτοιο φαινόμενο είναι ο ναζισμός, η ακρότητα του οποίου συχνά μας βάζει σε πειρασμό να το ερμηνεύσουμε ως σκέτη τρέλα ή παραλογισμό...

 

...Η  ιστορική ιδαιτερότητα του ναζισμού έγκειται στο ότι αποτελεί ακραία συμπύκνωση κάποιων ξεχωριστών ιδεολογικών στοιχείων της εποχής της νεοτερικότητας...

 

Ιδεολογική συνιστώσα που συναποτελεί το ναζιστικό φαινόμενο είναι το έντονα συγκρουσιακό στοιχείο ενός άκρως επιθετικού ρατσισμού... όπου οι “άλλοι” είναι είτε οι ανήκοντες σε “καθυστερημένες φυλές” είτε οι κάθε λογής “παρεκκλίνοντες” στο εσωτερικό των δυτικών κοινωνιών...

 

...Ιδεολογική συνιστώσα του ναζισμού είναι (και) ο ακραιφνής και διάχυτος κρατισμός... με κεντρικό οργανωτικό ρόλο να παίζουν οι κατασταλτικοί μηχανισμοί.

 

Η σχέση μεταξύ ναζισμού και, ούτως ή άλλως, υπαρκτών στη νεοτερικότητα κατασταλτικών μηχανισμών είναι αμφίδρομη.

 

Ως προς τη μία κατεύθυνση, στην πρόσφατη και σύγχρονη ελληνική ιστορία τα παραδείγματα είναι άφθονα και εμφανέστατα: πληθώρα περιπτώσεων ακροδεξιών αξιωματικών στις ένοπλες δυνάμεις, τεράστια εκλογικά ποσοστά της Χ.Α στα σώματα ασφαλείας κ.ο.κ.

 

Η άλλη κατεύθυνση της σχέσης συνίσταται στο γενικευμένο μιλιταρισμό που αποτελεί αναπόσπαστο χαρακτηριστικό της ναζιστικής ιδεολογίας.

 

Παραθέτω αποσπάσματα από λόγια που ακούγονται σε προπαγανδιστικό ντοκιμαντέρ της μεταξικής περιόδου για τα στρατόπεδα και τις κατασκηνώσεις της ΕΟΝ...: “Μέσα από τις φάλαγγες της μεγάλης αυτής εθνικής στρατιάς το σχολείο γίνεται στρατόπεδο, η εξωσχολική ζωή στρατόπεδο, η νεανική ζωή στρατόπεδο, η αντρική ζωή στρατόπεδο”...”.

 

Ως συνέχεια “...Σκέφτομαι τις παράτες της 4ης Αυγούστου στο Παναθηναϊκό Στάδιο για την επέτειο του '21 όταν ο Ι. Μεταξάς, απευθυνόμενος στον Γεώργιο Γλίξμπουργκ αναφώνησε: “Μεγαλειότατε, ιδού ο στρατός σου εις τον οποίον και μόνον πρέπει να στηρίζεσθε”.

 

Δεν επρόκειτο, βέβαια, -γράφει ο φίλος Τριαντάφυλλος Μυταφίδης στην “ΕΠΟΧΗ” 16/10 -για τα γνωστά αγήματα των στρατιωτικών παρελάσεων αλλά για τους μαθητές-φαλαγγίτες της ΕΟΝ, τους Προσκόπους και τους μαθητές των σχολείων, που από τον Μάρτιο του 1936 θα υποχρεωθούν να παρελαύνουν “ενώπιον των επισήμων”.

 

Επρόκειτο,φυσικά, για την ελληνική απομίμηση του φασιστικού-ναζιστικού μοντέλου οργάνωσης της νεολαίας που περιελάμβανε “γυμναστικάς επιδείξεις, λαμπαδηφορίας και Εθνικήν ηθικήν Αγωγήν”.

 

Από τότε η αποχή των μαθητών από την παρέλαση επέσυρε αποβολή από το σχολείο και μουντζούρωμα του “πιστοποιητικού κοινωνικών φρονημάτων”, εφόσον κρίνονταν μη “νομιμόφρονες”.

 

Η Χούντα, ως κληρονόμος των παραδόσεων της 4ης Αυγούστου και γέννημα-θρέμμα του εμφυλιοπολεμικού καθεστώτος, διά στόματος του πραξικοπηματία στρατηγού Σπαντιδάκη, εξέφραζε, κατά την πρώτη παρέλαση της εφτάχρονης τυραννίας “απόλυτον ικανοποίησιν από την εν γένει εμφάνισιν των παρελασάντων τμημάτων της μαθητιώσης νεολαίας Θεσσαλονίκης, όπερ καταδεικνύει ότι οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί έχουν ενστερνισθεί τας αρχάς της επαναστάσεως της 21ης Απρίλίου”.

 

Αν και οι κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης δεν κατέφυγαν σε χουντικές ακρότητες, άφησαν όμως άθικτο το μιλιταριστικό θεσμό των παρελάσεων, με την ανοιχτή ή σιωπηλή συναίνεση και της επίσημης Αριστεράς, που, με την αναγνώριση της Εθνικής Αντίστασης, νομιμοποιήθηκε η συμμετοχή των Αντιστασιακών Οργανώσεων στις παρελάσεις.

 

Αλλά και τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών, είτε γιατί τα έλεγχαν “πατριωτικές” πλειοψηφίες, είτε από υπερβολικό σεβασμό προς τον “πατριωτισμό” των μελών τους, απέφυγαν να καταγγείλουν αυτόν τον ολοκληρωτικής έμπνευσης θεσμό, που καλλιεργεί στη νέα γενιά ψυχολογία μαζικής πειθαρχίας και εμποδίζει τη διαμόρφωση ελεύθερων συνειδήσεων...

 

Η εθνοκεντρική, μονοπολιτισμική, μονοθρησκευτική εκπαίδευσή μας καλλιεργεί στα παιδιά έναν μυωπικό εθνικισμό που... στρώνει το έδαφος για να ξαναφυτρώσει “η σπορά των ηττημένων του 1945”, οι ναζιστικές συμμορίες...”.

 

Ιδού η τρομακτική πραγματικότητα που γίνεται ακόμη πιο τρομακτική εάν αναλογιστείς ότι ο Κούλης -ως μεταφασίστας βιοεξουσιαστής πρωθυπουργός- ούτε πέρυσι έκανε λάθος και, άρα, ούτε φέτος επαναλαμβάνει το ίδιο λάθος.

 

Δεν τον ενδιαφέρει η επικοινωνία αλλά η ουσία: η μπεργκαμοποίηση της Θεσσαλονίκης και της Β. Ελλάδας, το υγειονομικό Βατερλώ της χώρας, είναι ο λιγότερο βίαιος τρόπος γι' αυτόν ώστε να εγκαθιδρύσει το καθεστώς που πρώτη εφάρμοσε σε κοινωνία η Θάτσερ ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του Πάπα του νεοφιλελευθερισμού Φρίντριχ Χάγιεκ.