Περίπτωση fake news -και μάλιστα καραμπινάτη- αποδείχθηκε τελικά η ανάρτηση που έκανε την περασμένη εβδομάδα, το μέλος ΝΟΔΕ Καβάλας τής ΝΔ Μανώλης Φραντζεσκάκης, σχετικά με υποτιθέμενη έκθεση σε σχολείο της Καβάλας υπέρ του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα

 

 

Το στέλεχος της τοπικής ΝΔ έσπευσε -προτού ο ίδιος διασταυρώσει την πληροφορία που είχε- να καταγγείλλει δημοσίως τα εξής:

 

«Μαθαίνω ότι καθηγήτρια επέβαλλε σε παιδιά Γυμνασίου, στην Καβάλα, να γράψουν εκθέσεις με τα εξής θέματα: 1ον Γιατί πρέπει να δεχθούμε την Συμφωνία των Πρεσπών, 2ον Γιατί πρέπει να κερδίσει τις εκλογές ο Τσίπρας. Αύριο λεπτομέρειες και εννοείται καταγγελία με ονοματεπώνυμο!!!». 

 

Αυτά γράφτηκαν στο προφίλ του κ. Φραντσεσκάκη στο facebook την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019 και παραμένουν δημοσιευμένα έως και το μεσημέρι της Τρίτης 29 Ιανουαρίου. Ενώ υποσχόταν να δώσει λεπτομέρειες αλλά και το όνομα της καθηγήτριας την επομένη κι ενώ τον προέτρεπαν κι άλλοι με σχόλια να πει που συνέβη αυτό, ο κ. Φραντζεσκάκης είπε ότι θα κινηθεί «αρμοδίως»

 

Η διασταύρωση είναι θέμα σοβαρότητας και αξιοπιστίας

Το γιατί αποφάσισε να δημοσιοποιήσει το δήθεν συμβάν προτού διαπιστώσει αν όντως υπάρχει συμβάν… είναι ένα θέμα άξιο προβληματισμού στην τοπική ΝΔ που αφήνει επί μία σχεδόν εβδομάδα να διαδίδονται από αιρετά στελέχη της φήμες, που στο τέλος εκθέτουν το ίδιο το κόμμα και αμφισβητούν τη σοβαρότητά του. 

 

Δεν έγινε ποτέ έγγραφη καταγγελία

Η υπόθεση ελέγχθηκε «αρμοδίως» με βάση τη δημοσιότητα που έλαβε, χωρίς όμως ποτέ και κανείς να υποβάλλει έγγραφη καταγγελία ή ερώτημα. Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εντόπισε το σχολείο και την καθηγήτρια και ζήτησε εξηγήσεις για το τι έχει συμβεί. Στη διαδικασία αυτή, όπως ήταν φυσικό, κατατέθηκε ως έγγραφο και η θεματολογία του τεστ (όχι έκθεσης) που έγινε μέσα στην τάξη και συγκεκριμένα στο μάθημα της Γ΄Γυμνασίου με τίτλο «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή». 

 

Τι πραγματικά ρωτήθηκαν οι μαθητές;

Τα ερωτήματα του τεστ ήταν τα εξής: 

1) Γιατί η Συμφωνία των Πρεσπών πρέπει να ψηφιστεί στη Βουλή; 

2) Ποια βασική προϋπόθεση πρέπει να συντρέχει προκειμένου μια κυβέρνηση να μπορεί να συνεχίσει να κυβερνά;

 

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα δίνονται στο ίδιο το βιβλίο και αφορούν το μεν πρώτο στις διαδικασίες με τις οποίες ψηφίζονται νόμοι και κυρώνονται Συμφωνίες στο Κοινοβούλιο, αν δηλαδή θα ψηφιστεί με Νόμο, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου κλπ, το δε δεύτερο στο πως χάνεται η "δεδηλωμένη" κλπ. 

 

«δεν διαπιστώθηκε τίποτα επιλήψιμο"

Ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Απόστολος Βαγενάς είπε σχετικά στο KavalaNews.GR «δεν διαπιστώθηκε τίποτα επιλήψιμο, το τεστ αφορούσε την θεματολογία του μαθήματος κι εστίαζε στις διαδικασίες που προβλέπονται στη Βουλή και στις προβλέψεις του Συντάγματος». 

 

Για την ιστορία, το μάθημα «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» διδάσκεται στην Γ΄ Γυμνασίου και βασίζεται σε ένα βιβλίο γραμμένο από νομικούς, το οποίο φέρει στο εξώφυλλό του το Ελληνικό Κοινοβούλιο και τα άστρα της σημαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (βλ. φωτογραφία). Μεταξύ των διδασκόμενων ενοτήτων και εννοιών είναι «το άτομο και η Πολιτεία», «τα πολιτεύματα και το Σύνταγμα», «Εκλογές, κόμματα, ΜΜΕ», «οι λειτουργίες του κράτους», «Διοίκηση», «Δικαιώματα και υποχρεώσεις του πολίτη» κ.α.

 

Επίσης, για την ιστορία, ο Μανώλης Φραντσεσκάκης είναι εκλεγμένο μέλος της διοίκησης της νομαρχιακής οργάνωσης της ΝΔ στην Καβάλα και υπεύθυνος Τοπικής Αυτοδιοίκησης. 

 

Είναι άγνωστο αν η ΝΟΔΕ διαθέτει πειθαρχικό κι αν από αυτό, εκτός από τους κομματικά «άτακτους και άπιστους», περνούν και όσοι αιρετοί διαδίδουν ψευδείς ειδήσεις.