γράφει ο

Γιώργος Καρανίκας

 

Βασιζόμαστε στα λεγόμενα του υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου και δεν θέλουμε να αμφισβητήσουμε τα στοιχεία που έδωσε στον πρωθυπουργό και εκείνος παρουσίασε για την πρώτη αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες…

 

Κάπως φουσκωμένα μας φαίνονται τα στοιχεία, αλλά παρ’ όλα αυτά δείχνουν ότι το Ελληνικό Δημόσιο είναι γύρω στο 5άρι, πιάνει την βάση σε ένα μέρος της αξιολόγησης και πάει για μετεξεταστέο στην άλλη εξεταστική περίοδο!

 

Στην αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών για τον μήνα Μάιο, συμμετείχαν 64.789 πολίτες και η έρευνα ήταν ανοιχτή για 26 ημέρες, όπως είπε ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στον πρωθυπουργό. Οι δήμοι που συμμετείχαν ήταν 184 και είχαν απαντήσεις.

 

Όπως είπε, αναμενόμενο ήταν ότι οι περισσότερες δόθηκαν από τον δήμο Αθηναίων, ακολούθησαν η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο.

 

Ο κ. Λιβάνιος αναφέρθηκε στον κατάλογο των αξιολογούμενων υπηρεσιών. Σημείωσε ότι οι υπηρεσίες της αυτοδοίκησης, εκεί που οι πολίτες είχαν προσωπική εμπειρία, συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό αξιολογήσεων.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αξιολόγηση των πεζοδρομίων που έφτασε το 90%.

 

Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, υπηρεσίες για τις οποίες οι αξιολογήσεις ήταν κάτω από 50%, δείχνει ότι δεν είναι τόσο γνωστές για να είναι οι πολίτες σε θέση να τις αξιολογήσουν, και έφερε για παράδειγμα μεταξύ άλλων, το εισιτήριο αγώνων του gov.gr και τις κοινωνικές υπηρεσίες δήμων.

 

Αναφερόμενος στους μέσους όρους των έξι κρατικών υπηρεσιών που ρωτήθηκαν η ΑΑΔΕ βρίσκεται στο 6,1, το ΕΦΚΑ στο 5,3, η Υπηρεσία Απασχόλησης στο 5,6, το Εθνικό Κτηματολόγιο 4,9, οι Διευθύνσεις Αλλοδαπών 4,4 και ειδικά για τα μητροπολιτικά συγκροτήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης τα μέσα μεταφοράς βρίσκονται στο 5.

 

Μιλώντας για τις υπηρεσίες που είχαν τη χαμηλότερη βαθμολογία ο κ. Λιβάνιος έκανε λόγο για γεωγραφικά κριτήρια, και περιοχές όπου υπάρχει καθυστέρηση στην κτηματογράφηση ή εκκρεμότητες όπως η Ανατολική Αττική.

 

Στις διευθύνσεις αλλοδαπών έχει ενδιαφέρον, όπως ανέφερε, ότι όπου υπάρχει ανάγκη για εποχιακό προσωπικό και ιδίως περιοχές υψηλής τουριστικής ανάπτυξης και με ανάγκη για εργάτες γης, για παράδειγμα Ηλεία, Δωδεκάνησα, εκεί παρατηρούνται οι χαμηλότερες βαθμολογίες και επιβεβαιώνεται η άμεση συσχέτιση του φόρτου εργασίας μιας υπηρεσίας με την αξιολόγηση.

 

Επίσης, τόνισε ότι όπου υπάρχει μετρό είναι αυξημένη η ικανοποίηση, ενώ όπου δεν υπάρχουν μέσα σταθερής τροχιάς, υπάρχει η μεγαλύτερη δυσφορία.

 

Για τις τέσσερις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου, είπε ότι 7,5 πήρε η ΑΑΔΕ, 6,1 το εθνικό κτηματολόγιο, 8,5 η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και 7,6 το myHealth.

 

Αναφερόμενος στο Gov.gr είπε μεταξύ άλλων, ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας του προσφέρει 2.176 υπηρεσίες ενώ 8.704.165 πολίτες έχουν κάνει έστω μια υπεύθυνη δήλωση.

 

Για τις υπηρεσίες του gov.gr είπε ότι εννέα συγκέντρωσαν πολύ υψηλές βαθμολογίες, για παράδειγμα με 9 αξιολογήθηκε η υπεύθυνη δήλωση, και με 8,8 το ποινικό μητρώο.

 

Αυτά είπε ο κ. Λιβάνιος και τα μετέφερε και ο πρωθυπουργός ο οποίος ποντάρει στο ότι οι πολίτες ζητούν την αξιολόγηση από τους ίδιους, αλλά το ζητούμενο είναι για το τι θα κάνει η κυβέρνηση όταν οι βαθμοί είναι σε τόσο κακό επίπεδο;

 

Για παράδειγμα το Μετρό παίρνει καλό βαθμό αλλά οι περιφερειακές πόλεις δεν έχουν τέτοιο πράγμα!

 

Η περιφέρεια στην καλύτερη περίπτωση έχει αστική και υπεραστική συγκοινωνία η οποία πνέει τα λοίσθια και τα δρομολόγια όσο πάνε και λιγοστεύουν και στο τέλος δεν θα υπάρχουν.

 

Από την άλλη πήραν λέει καλό βαθμό οι πλατφόρμες της ΑΑΔΕ και του Κτηματολογίου, δηλαδή ότι υπάρχει για να μας γδέρνει κανονικά;

 

Παράλληλα με τις πλατφόρμες οι ίδιες υπηρεσίες ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ. Κτηματολόγιο παίρνουν κάτω από τη βάση στην εξυπηρέτηση μια και δεν υπάρχει προσωπικό ή το προσωπικό που υπάρχει είναι κατώτερο των περιστάσεων;

 

Μια μεγάλη αντίφαση όλο αυτό!

 

Η μεγάλη απογοήτευση είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση η οποία πραγματικά αναρωτιέται κανείς γιατί υπάρχει και ποιόν εξυπηρετεί;

 

Θα μου πείτε ποια Τοπική Αυτοδοίκηση με τους κάθε λογής μαθητευόμενους μάγους να κάνουν τους πολύξερους και να διευθύνουν επιχειρήσεις που στην πλειοψηφία τους είναι …ζημιογόνες και με μεγάλες οφειλές!

 

Η απογοήτευση είναι εμφανής και απορίας άξιον είναι από πού αντλούν την αισιοδοξία τους Μητσοτάκης και Λιβάνιος…

 

Αλλά ξέρουμε γιατί γίνεται όλο αυτό το πατιρντί…

 

Για να μας πουν ότι αυτοί δεν φταίνε σε τίποτε …οι υπάλληλοι του Δημοσίου φταίνε!