γράφει ο

Βύρων Δημητριάδης

 

«…Οι στοχευμένες αποκρατικοποιήσεις λειτουργούν όχι μόνο προς όφελος των δημόσιων οικονομικών, αλλά κάνουν και τη ζωή καλύτερη για όλους τους πολίτες…» δήλωσε ο πρωθυπουργός πανηγυρίζοντας την αποκρατικοποίηση του 10% της Αττικής Οδού αλλά και μία «…εντεκάδα αποκρατικοποιήσεων από τις εκλογές του 2023…», δείχνοντάς μας «…τη μεγάλη εικόνα, όπου εκεί θα διαπιστώσουμε ότι κάθε μελετημένη κίνηση στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία…».

 

Όπως ακριβώς, δηλαδή, με την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μετράμε μόνο 57 νεκρούς.

 

«…Ακούγοντας την δήλωσή σας κ. πρωθυπουργέ ότι οι αποκρατικοποιήσεις κάνουν τη ζωή των πολιτών καλύτερη, ένα μόνο έχω να σας πω. Εμένα την δική μου την άλλαξαν εντελώς. Οι συνέπειες των αποκρατικοποιήσεων στις οποίες αναφέρεστε ήταν να χάσουμε την οικογένειά μας, στη δική μου και του αδερφού μου, τρία κορίτσια 20 ετών στο έγκλημα των Τεμπών. 

 

Οι αποκρατικοποιήσεις χρειάζονται υπευθυνότητα και έλεγχο. Τα αποτελέσματα τα είδαμε, 57 αθώοι νεκροί…» είναι ο πατέρας Νίκος Πλακιάς που δείχνει - ίσως χωρίς να το θέλει - το πως ο νεοφιλελευθερισμός - ο οικονομικός νεοναζισμός - της οικονομίας των αγορών, χρησιμοποιεί το δικαίωμα του ανθρώπου για καλύτερη ζωή. Είναι το φιλελεύθερο υποκείμενο, ο γνωστός promo oeconomiσης, οου ζει μια διπλή ζωή: μια καθημερινή ζωή αγώνων για την επιδίωξη του προσωπικού οικονομικού συμφέροντος και μία δεύτερη ζωή που είναι προσανατολισμένη στην πολιτική δραστηριότητα και το «κοινό καλό». 

 

Στην πραγματικότητα υπάρχει μία ξεκάθαρη ιεραρχία, σύμφωνα με την οποία τα πολιτικά δικαιώματα του πολίτη, ως αφηρημένη έννοια, υποτάσσονται στα χειροπιαστά συμφέροντα του καπιταλιστή που έχουν πάρει τη μορφή φυσικών δικαιωμάτων όπως είναι οι αποκρατικοποιήσεις. Η Ισότητα και η ελευθερία δημιουργούν ως ιδεολογικές κατασκευές που εκπορεύονται από το κράτος και συντηρούν μια κοινωνία ανισότητας και εκμετάλλευσης.

 

Ο Μαρξ ήταν ο πρώτος που συνειδητοποίησε αυτό το παράδοξο: ενώ τα φυσικά δικαιώματα αναδύθηκαν ως σύμβολο οικονομικής χειραφέτησης, αποτέλεσαν ταυτόχρονα ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια της ανερχόμενης τότε καπιταλιστικής τάξης. Από την αρχή, τα δικαιώματα θεωρούνταν ένα δυνητικό μέσο προστασίας από την αυθαιρεσία της εξουσίας. 

 

Ταυτόχρονα όμως ήταν οι θεσμοί που διασφάλιζαν και φυσικοποίησαν τις κυρίαρχες οικονομικές και κοινωνικές σχέσεις. Ακριβώς αυτή την παραδοξότητα χρησιμοποίησαν και ο Απόστολος Τζιτζικώστας ως υποψήφιος - υποτίθεται - επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Κομισιόν, και η επιτροπή του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου με προεδρεύουσα την Ελίζα Βόζεμπεργκ την πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών (ΤΡΑΝ) του ευρωκοινοβουλίου που τον προτίμησε τελικά. «…Το δυστύχημα των Τεμπών δεν έπρεπε να έχει συμβεί. Υποφέραμε μία ανείπωτη τραγωδία στην Ελλάδα που δεν έπρεπε να έχει συμβεί… Γι’ αυτό το νούμερο ένα προτεραιότητα μου είναι η ασφάλεια…» δήλωσε ο Τζιτζικώστας. 

 

Έφτασε μάλιστα στο σημείο να συμφωνήσει με ευρωβουλεύτρια που τον ρωτά: «…Η καθυστέρηση ή μη εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων κοστίζει ζωές…

 

… Χρειάζεται να γίνει έρευνα με απόλυτα ανεξάρτητο φορέα και με πλήρη διαφάνεια, κάτι που δεν συμβαίνει και με ανησυχεί πολύ. Συμμερίζεστε αυτή την εικόνα;…» Ο Τζιτζικώστας της απαντά: «… Συμφωνώ απολύτως μαζί σας…»!!!

 

Η πιο ισχυρή δέσμευσή του ήρθε όταν η αντιπρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών ευρωβουλεύτρια Έλενα Κουντουρά τον ρώτησε αν δεσμεύεται ότι ως επίτροπος θα εφαρμόσει το πόρισμα της ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων: «… Θα δημοσιοποιήσετε το πόρισμα ΕΡΑ και αν επιβεβαιωθούν οι παραβιάσεις θα κάνετε το θεσμικό σας καθήκον, κινώντας διαδικασίες επί παραβάσει και σε βάρος της Ελλάδας;…» Και ο Τζιτζικώστας: «… 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, για μένα είναι ένα ιδιαίτερο ζήτημα… Να σας διαβεβαιώσω, εσάς, τα μέλη της επιτροπής ΤΡΑΝ, όπως και όλους τους συγγενείς των Τεμπών, ότι δεν θα διστάσω ούτε μία στιγμή – αφού πρώτα ενημερωθώ όταν αναλάβω – να πράξω ακριβώς όσα προβλέπονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και την Κομισιόν, δεν θα παρεκκλίνω καθόλου από τις διαδικασίες που προβλέπονται. 

 

Θα είμαι αυστηρός με όλα τα κράτη μέλη και με την Ελλάδα για να υλοποιήσουν όλα τα μέτρα για να αποφύγουμε δυστυχήματα στο μέλλον…» είπε και εκλέχθηκε!!!

 

Οι διαβεβαιώσεις, βέβαια, του Αποστόλου Τζιτζικώστα ως επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Κομισιόν, όπως οι διαβεβαιώσεις του Κώστα Καραμανλή ως υπουργού Μεταφορών της κυβέρνησης αλλά και οι διαβεβαιώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη ως πρωθυπουργού (φαντάζεστε τι θα ακούγαμε αν δεν ακύρωνε, λόγω Τεμπών, την ομιλία του στο ανύπαρκτο κέντρο τηλεδιοίκησης της Θεσσαλονίκης την 1η Μαρτίου 2023;!) δεν είναι τίποτε άλλο από πολιτικές που επιβάλλονται δια της ψυχολογίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οδηγούν στη δυστοπική πραγματικότητα: «.… Στις μη απανθρακωμένες σορούς αιτία του ΑΜΕΣΟΥ θανάτου ήταν οι διαπιστωθείσες βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις συνέπεια κυρίως των φυσικών δυνάμεων που αναπτύχθηκαν από την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών(…) Στις απανθρακωμένες σορούς, ο θάνατος επήλθε λόγω της ΑΜΕΣΗΣ επίδρασης της φωτιάς (…)

Το αδιαμφισβήτητο γεγονός πρόκλησης του θανάτου λόγω της άμεσης επίδρασης της φωτιάς αποδεικνύεται από την κατάσταση κάθε σορού, όπως π.χ. από την πλήρη αφυδάτωση και την εξ αυτής μείωση του βάρους, την συρρίκνωση του όγκου του σώματος, την αποξήρανση και συρρίκνωση του δέρματος και των υποκειμένων οστών, του μελανού χρώματος, των διασχίσεων και διανοίξεων των αρθρώσεων και του αποχωρισμού των άκρων, την διάρρηξη των κρανίων, την διάνοιξη του θώρακα και της κοιλίας, την πλήρη καύση (απανθράκωση) τμημάτων του σώματος κλπ.

 

Τα νεκροτομικά ευρήματα και ευρήματα της νεκροψίας δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας της αιτίας θανάτου στους επιβάτες που απανθρακώθηκαν και δεν υπήρχε πεδίο επιστημονικής αναζήτησης, αλλιώς αιτίας θανάτου…». 

 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Documento 10/11 τα παραπάνω είναι «…το σκεπτικό του εισαγγελέα εφετών Λαρίσης που περιλαμβάνεται στην με αριθμό 137 / 2024 διάταξη του, όπου οι επιληφθέντες ιατροδικαστές περιγράφουν την αιτία και το μηχανισμό θανάτου 30 επιβατών του τρένου και σύμφωνα με τους οποίους εάν δεν είχε ακολουθήσει την σύγκρουση η πυρκαγιά με τη μορφή και ένταση που μόνο οι εύφλεκτοι υδρογονάνθρακες μπορούν να προκαλέσουν, οι επιβάτες αυτοί θα είχαν διασωθεί, αφού είχαν επιζήσει από την σύγκρουση…».

 

Η επιβεβαίωση, ως διαβεβαίωση, αυτή της καύσης που πυρακτώνει και τον αέρα που έρχεται σε επαφή δημιουργώντας συνθήκες υψικαμίνου ή θερμοκρασιών υπεράνω των 1200 °C, δεν ήρθε από τους οικονομικούς δολοφόνους – τους πολιτικούς στην υπηρεσία των Αγορών, αλλά από δύο κινητά τηλέφωνα στα οποία είχε ενεργοποιηθεί η λειτουργία συστήματος ανίχνευσης σύγκρουσης που κάλεσαν αυτόματα τον αριθμό εκτάκτου ανάγκης 112.

 

Και ιδού η μαρξική παραδοξότητα: με τους διορισμούς της Βόζεμπεργκ και του Τζιτζικώστα, η Ευρώπη πήρε θέση στο όνομα των δικαιωμάτων των λαών των κρατών - μελών για ασφάλεια – εννοείται – στις μεταφορές.

 

Τάχθηκε στο πλευρό της ΝΔ απαλλάσσοντάς την από τις εγκληματικές της ευθύνες, διαβεβαιώνοντας έτσι την επιχείρηση συγκάλυψης. Η χώρα που ευθύνεται για 57 νεκρούς και που ακόμα δεν έχει καταφέρει να φτιάξει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο ασφαλές, αντίθετα κάθε βδομάδα κάτι γίνεται και θέτει σε κίνδυνο ζωές επιβατών ή εργαζομένων, είναι στο τιμόνι του τομέα Μεταφορών της Ευρώπης… Και όπου βγει.