Εάν η γιορτή των Χριστουγέννων είχε ένα γαστρονομικό σύμβολο, τότε αυτό δε θα μπορούσε να είναι άλλο από τη γαλοπούλα. Και αν κάποια γαλοπούλα αποτελεί το μεγαλύτερο σύμβολο νοστιμιάς στην Ελλάδα, τότε αυτή, δε θα μπορούσε να ήταν άλλη από τη φημισμένη γαλοπούλα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, που «στέλνει» τους μαθητές της να σπουδάσουν με υποτροφία στην Αμερική!

 

Με γνώμονα την ποιοτική διατροφή των καταναλωτών και έχοντας πλέον ως κεκτημένο την καθοριστική συμβολή τους στη θέσπιση του ελληνικού “thanksgiving”, οι άνθρωποι της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, προμηθεύουν την ελληνική αγορά κρέατος με περίπου 20 χιλιάδες γαλοπούλες δικής τους εκτροφής, κάθε Χριστούγεννα.

 

«Από το 1960, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή ξεκίνησε να διοχετεύει λίγες γαλοπούλες εντός των τειχών της, προκειμένου να εξυπηρετηθούν προσωπικό και μαθητές. Ένας… εσωτερικός μύθος, ωστόσο, θέλει τη Σχολή μας να έχει καθιερώσει την ελληνική εκδοχή του “thanksgiving”, αφού εδώ και πολλά χρόνια προσπαθούμε να καθιερώσουμε τη γαλοπούλα στο ελληνικό, χριστουγεννιάτικο τραπέζι και πλέον, το συγκεκριμένο πουλερικό έγινε μέρος και της δικής μας κουλτούρας.

 

Σε αυτό, αισθανόμαστε ότι έχουμε συντελέσει κι εμείς», εξηγεί στο GRTimes o Δρ. Θεόδωρος Καλλίτσης, Farm Manager της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

Οι φημισμένες γαλοπούλες της Γεωργικής Σχολής, διοχετεύονται κυρίως σε σούπερ μάρκετ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και σε κρεοπωλεία της ελληνικής αγοράς.

 

 

Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές σπεύδουν μεμονωμένα στο πρατήριο της Σχολής προκειμένου να προμηθευτούν το λαχταριστό έδεσμα, με τον κ. Καλλίτση να εξηγεί πως «το πρατήριό μας, αποτελεί έναν ακόμη τρόπο για να μοιραστούμε με τον κόσμο την ποιότητα που παράγουμε».

Πώς οι γαλοπούλες «στέλνουν» τους μαθητές της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής για σπουδές στις ΗΠΑ

 

Κύριος σκοπός της Σχολής, σύμφωνα με τον farm manager της, είναι η εξασφάλιση των υποτροφιών για τους μαθητές της.

 

 

Τα έσοδα λοιπόν που προκύπτουν από τις γαλοπούλες, αλλά και από όλα τα προϊόντα τα οποία διαθέτει προς πώληση το πρατήριο, είναι όπως λέει ο κ. Καλλίτσης «η πηγή για την εξασφάλιση των εξόδων της σχολής, αλλά και η διασφάλιση του συστήματος υποτροφιών για τους μαθητές μας».

 

 

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα πάντοτε με τον Θεόδωρο Καλλίτση, σκοπός είναι τόσο το να μπορούν να σπουδάζουν στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, μαθητές οι οποίοι επιλέγονται από το σύστημα υποτροφιών με κοινωνικά κριτήρια, όσο και «η εξασφάλιση υποτροφιών που αφορούν σπουδές στην Αμερική, για τους μαθητές μας».

 

Και αυτά, όπως λέει, «είναι τα πλεονεκτήματά μας, συγκριτικά με άλλες, πολύ καλές σχολές».

Γιατί γαλοπούλα και όχι κάποιο άλλο πουλερικό στο τραπέζι μας;

 

Η γαλοπούλα είναι ένα είδος πουλερικού που καταναλώνεται παγκοσμίως, με τη ζήτησή της να αυξάνεται κυρίως κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο.

 

Η παράδοση της κατανάλωσής της ξεκίνησε από την Αμερική, ενώ στην Ευρώπη, καταναλώνεται περίπου πέντε φορές συχνότερα, από ό,τι στην Ελλάδα.

 

«Ελπίζουμε ότι η κατανάλωσή της θα αυξηθεί και στη χώρα μας, πράγμα στο οποίο θέλουμε να συμβάλλουμε -και συμβάλλουμε- και εμείς», λέει σχετικά ο κ. Καλλίτσης, τονίζοντας πως «κάνουμε προσπάθειες για να παράγουμε περισσότερες γαλοπούλες κάθε χρόνο».

 

Ο ίδιος, υπογραμμίζει επιπλέον ότι «οι γαλοπούλες μας ξεκινούν να εκτρέφονται τον Αύγουστο, με την εκτροφή τους να σταματά τον Δεκέμβριο, προκειμένου να εκκινήσει η διάθεσή τους στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, θα θέλαμε να έχουμε συνολικά αντί για μία, τρεις εκτροφές τον χρόνο».

 

Στο ερώτημα, δε, «γιατί γαλοπούλα;», ο κ. Καλλίτσης ξεκαθαρίζει πως «πρόκειται για κρέας που ταιριάζει με τις μοντέρνες συνθήκες. Είναι πουλερικό με χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και έχει κορεσμένα χαρακτηριστικά, πράγμα το οποίο σημαίνει πως πλεονεκτεί σε σχέση με άλλα είδη πουλερικών».

 

Δείτε τον πίνακα με τη θρεπτική αξία της γαλοπούλας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής:

*Συνήθως μια μερίδα κρέατος γαλοπούλας είναι 250g

Πηγή: grtimes.gr