γράφει ο

Βύρων Δημητριάδης

 

“...Ξεκίνησε ήδη η επαναξιολόγηση όλων των υπαλλήλων που βρίσκονται στα σταθμαρχεία… με ψυχομετρικά τεστ και δοκιμές σε συνθήκες πίεσης…”, δήλωσε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης υποστηρίζοντας, έτσι, βλακωδώς, πως είχε γίνει αξιολόγηση. Αποκάλυψε μάλιστα ότι εντοπίστηκαν δύο άτομα στα οποία έγινε έλεγχος και βρέθηκαν να έχουν κάνει χρήση ναρκωτικών. 

 

Την ίδια στιγμή -γράφει ο Άρης Χατζηγεωργίου στην “ΕφΣυν” 4/4- όμως, το Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΕ, στο οποίο Πρόεδρος είναι το υψηλόβαθμο στέλεχος της “γαλάζιας” ΔΑΚΕ Βασίλης Βελαώρας έστελνε αναφορά στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών καταγγέλλοντας τα δημοσιεύματα που δίνουν έμφαση στις ηχητικές συνομιλίες την ημέρα του δυστυχήματος, αγνοώντας, προφανώς, τις πισώπλατες μαχαιριές Κυρανάκη. Το σωματείο τονίζει ότι “...Οι συγκεκριμένες συνομιλίες όχι μόνο παρουσιάζονται αυτούσια, αλλά και “μονταρισμένα”, χωρίς δηλαδή να ακολουθείται η χρονική σειρά των συνομιλιών όπως πραγματοποιήθηκαν, με αποτέλεσμα να καλλιεργείται στο κοινό κάτι που ασφαλώς δεν συμβαίνει, ενώ βάλλονται σφοδρά η τιμή και η υπόληψη και άλλων εργαζομένων, οι οποίοι ουδόλως σχετίζονται με αυτό…”.

 

Γεγονός είναι ότι τις τελευταίες ημέρες έχουν βγει στον αέρα διάφορες συνομιλίες κυρίως μεταξύ σταθμαρχών που μεταδίδουν μια ατμόσφαιρα σύγχυσης και χάους που έρχεται, λες, να συμπληρώσει τα περί “αποσταθεροποίησης και χάους” ή το “Μητσοτάκης ή χάος” -ένα χαώδες βαρομετρικό από το οποίο δεν ξέφυγε ούτε ο αρχηγός του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που μίλησε για “επιχειρησιακό χάος”, που δήθεν επικρατούσε στο “πεδίο” του μαζικού εγκλήματος των Τεμπών.

 

Να λοιπόν που στο “επιχειρησιακό χάος” των δημόσιων υπηρεσιών που βρέθηκαν στον τόπο του εγκλήματος έρχεται να προστεθεί και το “χάος ανευθυνότητας” των εργαζομένων στα τρένα που ενισχύει η παρουσία μιας εγκληματικής ασχετοσύνης ως το κατεξοχήν προσόν προκειμένου να προσληφθεί κάποιος στον σιδηρόδρομο της Ελλάδας.

 

Δημιουργός αυτού του χαώδους βαρομετρικού, βέβαια, είναι η κυβέρνηση που χρησιμοποιεί την τακτική των παλαιών “γκομενιάρηδων” που μπροστά στον κίνδυνο του εισαγγελέα αρραβωνιάζονταν έχοντας κατά νου το “στρίβειν διά του αρραβώνος”.

 

Θα έλεγε κανείς πως ο αμερικανός επικοινωνιολόγος, που πληρώνει από την τσέπη μας ο κ. Μητσοτάκης, γνωρίζει την τακτική του “στρίβειν (όχι διά του αρραβώνος, εδώ, αλλά) διά του χάους”.

 

Όμως, απ’ ό, τι φαίνεται, ο αμερικανός επικοινωνιολόγος δεν γνωρίζει από Φυσική και ιδιαίτερα από Θερμοδυναμική όπου μέσα από το χάος πάντα αναδύεται τάξη και ότι επομένως το χάος είναι αιτιοκρατημένο (για τα “δυναμικά συστήματα μακράν της ισορροπίας βλ: Ίλια Πριγκοζίν: “Το τέλος της Βεβαιότητας”).

 

Στο δικό μας κοσμοσύστημα, ως θερμοδυναμικό σύστημα (Ιμμανουέλ Βαλλερστάιν), ο τέως Αρχιμηχανικός ΟΣΕ, Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ Δημήτρης Μακροδημόπουλος γράφει στην “ΕφΣυν” 10/3: “...Τα μέλη της Επιτροπής του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που συνέταξαν το πόρισμα ως επιστήμονες προέταξαν τον Ορθολογισμό στις προτάσεις τους για την επίλυση των προβλημάτων του σιδηρόδρομου και όχι τις παθογένειες που αυτές καθόρισαν και καθορίζουν την πορεία του, διότι δεν τις βίωσαν και δεν τις γνωρίζουν.

 

Αν το πρόβλημα του σιδηρόδρομου ήταν απλά θέμα Ορθολογισμού θα είχε αντιμετωπισθεί, δεν θα είχε διαλυθεί από το πολιτικό σύστημα…Διότι για να μπορέσει ο σιδηρόδρομος να φτάσει τον Ορθολογισμό, θα πρέπει πρώτα να απαλλαγεί από τα δεσμά του κομματικού και του πελατειακού εναγκαλισμού…

 

Το πρόβλημα που τροχοδρομεί τον σιδηρόδρομο (και την κοινωνία) είναι η διαφθορά των πελατειακών σχέσεων -στις προσλήψεις, στις μετατάξεις, στην εξέλιξη, στις μεταθέσεις- που επικαλύπτει τα πάντα με υποβολείς τις κομματικές παρεμβάσεις και τον αλλοτριωμένο συνδικαλισμό…

 

Όμως μέχρι τη διάλυση του σιδηροδρόμου, με αφετηρία το 2008 και το 2010 με τον Νόμο 3891 από τους τότε κυβερνώντες, παρά και τις τότε ελλείψεις σε προσωπικό δεν υπήρξαν προβλήματα ασφαλείας.

 

Διότι υπήρχε η “κουλτούρα της μάθησης” από γενιά σε γενιά που δημιουργούσε τη συνείδηση της ασφάλειας της κυκλοφορίας και υπερκάλυπτε τις παθογένειες, όμως χάθηκε με τη μαζική εκδίωξη των έμπειρων σιδηροδρομικών…

 

Με προκηρύξεις σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train… χωρίς να ανακοινώνονται ποτέ τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και με μπλοκάκι στον ΟΣΕ, όχι από το ΑΣΕΠ…

 

Στους παράγοντες αυτούς οφείλεται η τραγωδία στα Τέμπη, τα απανωτά συμβάντα των παρ’ ολίγον συγκρούσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας…

 

Μπορεί απέναντι σ’ αυτή τη νοοτροπία να επικρατήσει ο Ορθολογισμός; ….Η άποψη που διατυπώθηκε σύμφωνα με την οποία αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 πιθανότατα θα αποτρεπόταν η τραγωδία στα Τέμπη αποτελεί εικασία κατά τη γνώμη μου δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, στις λειτουργικές συνθήκες που προαναφέρθηκαν…

 

Για να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος σε ανώτερο επίπεδο ασφαλείας θα πρέπει να έχει αφομοιώσει πλήρως το προηγούμενο επίπεδο, κάτι που δεν συμβαίνει λόγω της έλλειψης εμπειρίας και της πελατειακής μεθόδευσης των προσλήψεων που δεν εξασφαλίζει τις απαιτούμενες δεξιότητες του προσωπικού…”.

 

Ώστε έτσι λοιπόν;! Η εμπειρία της κουλτούρας της μάθησης και η συνείδηση που αυτή διαμορφώνει είναι η προϋπόθεση ζωής ή θανάτου προκειμένου ν’ αφομοιωθεί και να λειτουργήσει με ασφάλεια ο ενισχυμένος σιδηρόδρομος και με τη σύμβαση 717 -ίσως και κάτι ακόμη.

 

Παρ’ όλα αυτά… “...κλειδούχος βιρτουόζος του κλαρίνου…” είναι ο περιπαικτικός τίτλος της εφημερίδας “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” με αναφορά σε “...σημεία και τέρατα στους διορισμούς στον ΟΣΕ που υπέγραψε πριν από λίγες εβδομάδες ο Σταϊκούρας…” και τονίζει ότι τουλάχιστον 9 διορισμοί προέρχονται από την εκλογική περιφέρεια  (Φθιώτιδα) του υπουργού Υπ κ Μεταφορών, ενώ ένας είναι “γνωστός κλαρινιτζής”.

 

Η “ΕφΣυν” 11/3 αναφέρει το πρωτοσέλιδο της 25/9/24 για “Επικίνδυνες προσλήψεις στα τρένα” αποκαλύπτοντας ότι προσλήφθηκαν στον ΟΣΕ 90 σταθμάρχες με μπλοκάκι χωρίς ΑΣΕΠ ενώ κάποια από τα ονόματα παραπέμπουν σε συγγενικές σχέσεις… “...Το πρόβλημα είναι ότι σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο από το οποίο λείπουν τα σύγχρονα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, τα κενά ασφαλείας θα μπορούσαν να καλυφθούν μόνο με επαρκές και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό…”.

 

Φως-φανάρι: ο διορισμός του Κυρανάκη (με τα “τρία λάθη φεύγεις”) όπως και του Βορίδη ή του Άδωνη και του Πλεύρη παλιότερα στο Υγείας είναι μήνυμα- “φτύσιμο στα μούτρα μας” του Μητσοτάκη ότι αυτός αποφασίζει ως φυρερίσκος που είναι.

 

Επομένως, οι κυβερνήσεις “Οικονομικοί δολοφόνοι” του νεοφιλελευθερισμού που σε επίπεδο Ε.Ε αποφάσισαν να επιβάλουν στα κράτη-μέλη την “οικονομία πολέμου”, ως Δ’ Ράιχ, πλέον, πιθανότατα, εκτός από το “βούτυρο”, να επιτάξουν και τα κονδύλια της 717 προκειμένου να επανεξοπλίσουν την Ευρώπη (ReArm Europe).