«Το τελευταίο διάστημα γίναμε μάρτυρες πολλών παραπόνων και επισημάνσεων από μέλη μας, τα οποία δεν μπορούν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα ή βεβαίωση οφειλής από τον e-efka λόγω ρυθμισμένης ή ληξιπρόθεσμης οφειλής», τονίζουν οι πρόεδροι των επιμελητηρίων Καβάλας και Δράμας, Μάρκος Δέμπας και Στέφανος Γεωργιάδης αντίστοιχα. 

 

«Παρά την επισήμανση στον e-efka να επισκεφθούν το τοπικό κατάστημα ΕΦΚΑ –ΟΑΕΕ, η έκδοση βεβαίωσης οφειλής από το κατάστημα δεν είναι εφικτή διότι δεν υπάρχει ούτε πλατφόρμα έκδοσης, ούτε οδηγία να χορηγείται από εκεί», αναφέρουν. 

 

Τα προβλήματα...

 

- Επειδή η ασφαλιστική ενημερότητα ή βεβαίωση οφειλής από τον ΕΦΚΑ είναι προϋπόθεση για την πληρωμή των εγκεκριμένων προτάσεων των επιχειρήσεων, στο πρόγραμμα «Ενίσχυση επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας COVID-19".

 

- Επειδή είναι δεδομένη η γραφειοκρατία του ΕΦΚΑ και η αδυναμία του να ανταποκριθεί στα αυτονόητα είτε ηλεκτρονικά, είτε με έκδοση των εγγράφων από τα τοπικά καταστήματα.

 

- Επειδή η καθυστέρηση επίλυσης αυτών των προβλημάτων μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλεί.

 

- Επειδή για ένα ελάχιστο βοήθημα –επιχορήγηση, οι ήδη εγκεκριμένες επιχειρήσεις που πρέπει να ανεβάσουν τα δικαιολογητικά πληρωμής τους στην πλατφόρμα και επιζητούν το αυτονόητο, δηλαδή ένα έγγραφο βεβαίωσης της οφειλής & σύμφωνα πάντα με τον οδηγό του προγράμματος, αδυνατούν να το έχουν ώστε να γίνει η προβλεπόμενη σε ποσοστό παρακράτηση.

 

- Επειδή λόγω της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων έχει ή ρυθμισμένη ή ληξιπρόθεσμη οφειλή στον ΕΦΚΑ, οι δύο πρόεδροι με την επιστολή προς τον πρόεδρο του ΕΦΕΠΑΕ, την ΔΕΣΜΟΣ, καθώς και στα υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας, ζητούν τη συμβολή τους, δίνοντας λύση: "άμεσα στο απαράδεκτο και εντελώς παράλογο πρόβλημα, με κάθε πρόσφορο μέσο, ώστε οι επιχειρήσεις που έχουν ρυθμισμένες ή ληξιπρόθεσμες οφειλές να λάβουν την ζητούμενη από τον οδηγό βεβαίωση οφειλής του ΕΦΚΑ".