Σειρά επαφών με φορείς και θεσμικούς εκπροσώπους της Θάσου είχε η βουλεύτρια Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Τάνια Ελευθεριάδου, σχετικά με τη στασιμότητα του προβλήματος δρομολόγησης πλοίων στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος. 

 

Κοινή συνισταμένη  παραμένει η σημασία συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας  της γραμμής Καβάλα-Πρίνος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. 

 

Συνοπτικά, σημειώνεται ότι:

 

- Οι κάτοικοι της Θάσου χρησιμοποιούν συχνά τη γραμμή για την τακτοποίηση υποθέσεων τους σε υπηρεσίες που βρίσκονται μόνο στην Καβάλα,

 

- τα έκτακτα περιστατικά καταλήγουν στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας

 

- οι νεφροπαθείς του νησιού υποχρεώνονται να μετακινούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα προς το ηπειρωτικό τμήμα του νομού

 

- η γραμμή κρίνεται ως επικερδής 

 

- η γραμμή προσφέρει εργασία σε ένα σημαντικό αριθμό εργαζομένων και η απαξίωση της θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στον κλάδο της ναυτεργασίας

 

Επιπρόσθετα, θα πρέπει να αξιολογηθεί για την επόμενη περίοδο ως εξαιρετικά κρίσιμο το γεγονός ότι οι υπερήλικες του νησιού θα μεταφέρονται στο Νοσοκομείο Καβάλας για να εμβολιαστούν, καθώς μέχρι στιγμής δεν λειτουργεί εμβολιαστικό κέντρο στο ΚΥ Πρίνου.

 

Είναι, μάλιστα, δεδομένο ότι πολλοί από αυτούς αντιμετωπίζουν σοβαρά κινητικά και άλλου είδους προβλήματα και θα αναγκαστούν σε μετεπιβίβαση σε διαφορετικά μέσα, ξοδεύοντας, παράλληλα, πολλά περισσότερα χρήματα. 

 

Η πρόθεση από τη μεριά της Κυβέρνησης να επιδοτήσει τη γραμμή, όχι απλά δεν λύνει το πρόβλημα της έλλειψης επαρκούς αριθμού δρομολογίων, αλλά ενισχύει τους πλοιοκτήτες από τα χρήματα του ελληνικού λαού, γεγονός μη απαραίτητο για την εν λόγω γραμμή.

 

Πρέπει να γίνει σαφές ότι με νόμο που ψηφίστηκε το 2020 και στηρίχθηκε στο σχέδιο νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (το οποίο έτυχε θερμής αποδοχής από τους φορείς της Καβάλας) «τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία ανοικτού τύπου δρομολογούνται για ένα (1) έτος και σε συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή».

 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες οι οποίες θα αξιοποιήσουν τη γραμμή Καβάλα-Πρίνος για την κερδοφόρα καλοκαιρινή περίοδο, θα πρέπει να συνεχίζουν να δρομολογούν το συγκεκριμένο πλοίο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και άρα θα υπάρχουν τα απαραίτητα καθημερινά δρομολόγια. Αλήθεια, γιατί η Κυβέρνηση δεν απαιτεί να εφαρμοστεί ο νόμος, τον οποίο η ίδια κατέθεσε; Για ποιο λόγο επέτρεψε να απαξιωθεί συστηματικά η εν λόγω γραμμή;

 

Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση, γυρνώντας την πλάτη στην τοπική κοινωνία, αρνήθηκε να εντάξει τη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ που τόνιζε ξεκάθαρα ότι «προκειμένου να καθοριστεί το δίκτυο, διενεργείται από τον Ιούλιο μέχρι το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους διαβούλευση με τοπικούς φορείς και ζητείται η Γνώμη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής».

 

Η εν λόγω ρύθμιση θα ενέπλεκε τους τοπικούς φορείς και θα πρόσθετε ένα παραπάνω σημείο πίεσης στις πλοιοκτήτριες εταιρείες. Επίσης, θα άνοιγε το δρόμο στη δημιουργία περιφερειακού Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο θα στελεχωνόταν και θα λειτουργούσε στα πρότυπα του κεντρικού Σ.Α.Σ..

 

Τα ερωτήματα προς την κυβέρνηση είναι συγκεκριμένα και χρήσουν άμεσης απάντησης:

 

1. Για ποιο λόγο, ενώ η γραμμή κρίνεται ως κερδοφόρα και έχει συνεχή ροή ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς το νησί, επιδοτείται; Επίσης, πώς διασφαλίζεται η δρομολόγηση επαρκούς αριθμού πλοίων, σε καθημερινή βάση, και κατά τους χειμερινούς μήνες με την επιδότηση της γραμμής;

 

2. Γιατί δεν εμπλέκει τους τοπικούς φορείς στη διαδικασία διαβούλευσης, όπως οριζόταν από το σχέδιο νόμου του ΣΥΡΙΖΑ και όπως ζητούν εδώ και χρόνια οι τοπικές κοινωνίες της Καβάλας και της Θάσου;

 

3. Με ποιο τρόπο θα καλύψει τις ανάγκες των υπερηλίκων του νησιού, των οποίων οι εμβολιασμοί στο Γ.Ν. Καβάλας θα πρέπει να πραγματοποιηθούν το αμέσως προσεχές διάστημα;

 

4. Γιατί δεν επιβάλλει την υποχρέωση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του νησιού, παρά υποτάσσεται στην απροθυμία των ναυτιλιακών εταιρειών;

 

(δελτίο Τύπου)