Μιλώντας από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης είπε ότι οι υποπαραχωρήσεις προβλέπουν συνέργειες με ιδιώτες μόνο ανά τομέα κι ότι κάθε λιμάνι θα μπορέσει να προσελκύσει ενδιαφερόμενους αναλόγως με τη δυναμική του. Άλλα λιμάνια προσφέρονται για εμπορευματοκιβώτια, άλλα είναι βιομηχανικά, άλλα εμπορικά, άλλα προσφέρονται για κρουαζιέρες κλπ, είπε ο κ. Κουβέλης. 

 

Απαντώντας και στην κριτική από τη ΝΔ ότι με αυτόν τον τρόπο δεν θα είναι δελεαστικά τα λιμάνια, ο κ. Κουβέλης αντέτεινε ότι το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων (έναντι της καθολικής πώλησης) είναι το μοντέλο που εφαρμόζεται στο 80% των λιμανιών της Ευρώπης

 

Τόνισε επίσης ότι ο νέος νόμος δίνει τη δυνατότητα στα λιμάνια να συνεργαστούν μεταξύ τους με τη μορφή συνδυασμέων δραστηριοτήτων, είτε του ίδιου επενδυτή είτε διαφορετικών επενδυτών. Εκεί ανέφερε ως παράδειγμα και το λιμάνι «Φίλιππος Β΄» της Καβάλας

 

 

 

Οι υποπαραχωρήσεις θα γίνονται με διεθνή διαγωνισμό στη βάση συγκεκριμένης, διαφορετικής για κάθε Οργανισμό Λιμένα πρότασης που θα λαμβάνει υπόψιν τα τοπικά χαρακτηριστικά. 

 

Ο κ. Κουβέλης είπε πως εκτός από τη μη πώληση των λιμανιών, εξασφαλίστηκε και το ανταποδοτικό τέλος ύψους 5% προς την αυτοδιοίκηση. Απαντώντας στη ΝΔ, εκπρόσωπος της οποίας ισχυρίστηκε ότι δεν θα βρεθούν επενδυτές με αυτό το μοντέλο, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη που θα προκύψει να διαχέεται προς την κοινωνία και να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.

 

«Έπρεπε να τους πούμε… ελάτε, πάρτε όλα τα λιμάνια, δεν θα πάρει τίποτα το δημόσιο, δεν θα παίρνει τίποτε η αυτοδιοίκηση, και θα είναι τα λιμάνια δικά σας… Δεν υπηρετούμε αυτό το μοντέλο. Δεν θητεύουμε στην ίδια σχολή ανάπτυξης. Εμείς θέλουμε την ανάπτυξη βιώσιμη, δίκαιη και το αποτέλεσμά της να διαχέεται στην κοινωνία. Εμείς τα λιμάνια τα θέλουμε να βλέπουν στη θάλασσα αλλά να μην έχουν στραμμένη την πλάτη τους προς στη στεριά» είπε μεταξύ άλλων ο υπουργός.