Στο θέμα της σύνδεσης της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, είτε μέσω της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Εγνατία Οδού» είτε με το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την παρουσία του στην Κομοτηνή.

Από τα λεγόμενα του υπουργού προκύπτει ότι τα έργα προχωρούν μεν (σε επίπεδο μελετών) αλλά όχι προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα εμπορευματικά κέντρα, καθώς και οι συνδέσεις Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη και το κομμάτι Αλεξανδρούπολη – λιμάνι Καβάλας.

 

Μίλησε επίσης για μεγάλο διάλογο που πρέπει να ανοίξει σε όλους τους νομούς για την εξειδίκευση του παραγωγικού μοντέλου ανά περιοχή προκειμένου να ιεραρχήσει η κυβέρνηση τα έργα υποδομών. Ερωτηθείς συγκεκριμένα για την Σιδηροδρομική Εγνατία είπε ότι υπάρχει μεν ωρίμανση στο κομμάτι Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και ότι η ΕΡΓΟΣΕ πήρε την εντολή και ωριμάζει πολλά τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου από Αλεξανδρούπολη μέχρι Καβάλα.

 

Σημείωσε όμως ότι «δεν έχουμε καμία ωριμότητα σε σχέση με το δίκτυο από το λιμάνι Καβάλας μέχρι Θεσσαλονίκη». Κατά τα άλλα, οι δηλώσεις Σπίρτζη ήταν γεμάτες ευχολόγια: «Είναι χρέος μας να ξεκινήσουμε να το κάνουμε για να ολοκληρωθεί ο βασικός σχεδιασμός της σιδηροδρομικής Εγνατία (…) είναι έργο σημαντικό που αναβαθμίζει την Β. Ελλάδα και την χώρα και γεωπολιτικά και μπορεί ν’ αναβαθμίσει επίσης τα λιμάνια και τα εμπορευματικά κέντρα που σχεδιάσαμε, στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και στο νέο της Καβάλας. Στην Αλεξανδρούπολη μπορεί να δει κάποιος μικρές αποστάσεις σύνδεσης αεροδρομίου -λιμανιού – οδικού δικτύου, το ίδιο ισχύει για την Καβάλα σε σχετικά κοντινές αποστάσεις».

 

Υπενθυμίζεται ότι το αρμόδιο Υπουργείο έχει θέσει ως ορίζοντα ολοκλήρωσης της Σιδηροδρομικής Εγνατία, ήδη από την εποχή Σαμαρά, το έτος 2030! Αρχικά είχε σχεδιαστεί άντληση πόρων για το έργο από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» και ότι υπάρχει δυνατότητα άντλησης χρηματοδότησης από την προγραμματική περίοδο 2014-2020, για «μελέτες για την ωρίμαση της κατασκευής».

 

Ωστόσο, αξίζει να σημειωυεί ότι ήδη από την προγραμματική περίοδο 2007-2013 είχε συγχρηματοδοτηθεί η μελέτη “Υπολειπόμενες μελέτες για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Στρυμόνας - Τοξότες – Αλεξανδρούπολη” με ποσό 6,5 εκατ. ευρώ.