γράφει ο

Τάσος Αποστολίδης

 

Σε μνημείο γραφειοκρατικού παραλογισμού εξελίσσεται η υπόθεση της σπασμένης γέφυρας της Καβάλας, μπροστά από το παλιό νοσοκομείο της πόλης.

 

Μετά την άρνηση της αυτοδιοίκησης να γίνουν επισκευές με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, το έργο έχει μπλέξει μέσα σε απίστευτα γρανάζια.

 

Η γέφυρα είχε πέσει στα τέλη του 2018 και έως τώρα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση και εγκατάσταση εργολάβου.

 

Έτσι είναι τελείως απίθανο το έργο να γίνει ακόμη και πριν το τέλος του 2025 ή ακόμα και του 2026.

 

Μετά τις παλινωδίες και την μικροπολιτική του 2018, το έργο ανατέθηκε το 2020 στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.».

 

Επί 2 ολόκληρα χρόνια, η εταιρία δεν έχει καταφέρει ακόμη την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων του έργου, «δείχνοντας» μάλιστα σε έγγραφό της το υπουργείο Περιβάλλοντος ως υπαίτιο για την παράλογη καθυστέρηση!

 

 

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ζητάει τώρα νέα παράταση, την τρίτη κατά σειρά, για την εκτέλεση του έργου, αυτή τη φορά έως τις 31.10.2023.

 

Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι περιγράφει μια κατάσταση άδειων ταμείων που ναρκοθετεί το όλο έργο.

 

Όπως αναφέρει σε έγγραφό του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Κωνσταντίνος Κουτσούκος, κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών μελετών «σημειώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους, καθώς υπήρξε ένα μεγάλο διάστημα αδυναμίας εκταμίευσης – απορρόφησης κονδυλίων από το εγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα των μελετών του έργου (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019)».

 

Το «τελειωτικό χτύπημα» όμως από την «Εγνατία Οδό» είναι άλλο αφού η προϋπόθεση που βάζει για να προχωρήσει το έργο, δείχνει ότι το παραπέμπει… στις ελληνικές καλένδες.

 

«Προϋπόθεση για τη δημοπράτηση του έργου κατασκευής είναι να έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις (απόφαση έκδοσης περιβαλλοντικών όρων και πιθανόν η Παραχώρηση Χρήσης Αιγιαλού)».

 

 

Η καθυστέρηση του υπουργείου Περιβάλλοντος και της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είναι για τη γέφυρα της Καβάλας, η μία όψη του νομίσματος.

 

Η άλλη λέγεται τοπική αυτοδιοίκηση. Το έγγραφο με το οποίο η «Εγνατία» περιγράφει το μπλέξιμο και ζητά νέα παράταση, έχει ημερομηνία 1.12.2022.

 

Το θέμα έρχεται προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ με 4 ολόκληρους μήνες καθυστέρηση, την 31η Μαρτίου 2023.

 

Σκληρή γλώσσα χρησιμοποίησε ο περιφερειακός σύμβουλος και επικεφαλής της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία Κώστας Κατσιμίγας μιλώντας στον KavalaNews 102,8 για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

 

Χαρακτήρισε αλλοπρόσαλλη την κατάσταση που επικρατεί σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας ενώ προέβλεψε ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να ξεμπλέξει (αν ποτέ) το έργο.

 

Υποστήριξε ότι τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά εάν είχε αποδεθχεί η αυτοδιοίκηση την πρόταση της προηγούμενης κυβέρνησης να επισκευάσει τη γέφυρα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

 

Ακούστε τη ραδιοφωνική συνέντευξη Κατσιμίγα για τη γέφυρα στην οποία ερωτάται επίσης για το πως σκοπεύει να κινηθεί στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές.