Τη μερίδα του λέοντος στα σούπερ μάρκετ πανελλαδικά κατέχουν έξι αλυσίδες με συνολικό ποσοστό άνω του 90%.

 

Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης είναι στις πρώτες θέσεις.

 

Ο αθροιστικός τζίρος όλων ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021. Είναι μάλιστα αυξημένος κατά 2,4% σε σχέση με το 2020 και κατά 9,5% αυξημένος σε σχέση με το 2019.

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι πρόκειται για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ.

 

Από το 2016 μέχρι το 2021 έχουν αυξηθεί συνολικά πάνω από 31% ή κατά 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Η σχετική έκθεση αναλύει οικονομικά στοιχεία από 34 αλυσίδες πανελλαδικά. Τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις έχουν οι 10 μεγαλύτερες αλυσίδες, εκ των οποίων οι πρώτες έξι ελέγχουν πάνω από το 90% της αγοράς.

 

 

1η θέση

Σκλαβενίτης

ετήσιες πωλήσεις 3,99 δισ. ευρώ

+5,12%

 

 

2η θέση

ΑΒ Βασιλόπουλος

ετήσιες πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ

-2,69%

 

 

3η θέση

Μετρό

ετήσιες πωλήσεις 1,37 δισ. ευρώ

+2,69%

 

 

4η θέση

Μασούτης

ετήσιες πωλήσεις 883,47 εκατ. ευρώ.

+0,11%

 

 

Αυξημένα και τα κέρδη

 

Αθροιστικά οι δέκα μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες παρουσίασαν το 2021 νέα αύξηση των κερδών τους συγκριτικά με το 2020, με καθαρά αποτελέσματα (κέρδη) προ φόρων 195,65 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 16,91% συγκριτικά με το 2020.

 

 

Ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των δέκα ομίλων και εταιρειών διαμορφώθηκε στο 1,99% έναντι 1,75% το 2020 (και 0,72% το 2019). H καθαρή κερδοφορία του συνόλου των 34 εταιρειών του δείγματος το 2021 διαμορφώθηκε σε 221,96 εκατ. ευρώ έναντι 189,92 εκατ. ευρώ το 2020. Το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε το 2021 σε 2,20% έναντι 1,92% το 2020.

 

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ