Για ακόμα μια χρονιά οι κάτοικοι της Θάσου έρχονται αντιμέτωποι με τη μείωση των δρομολογίων, ιδιαίτερα στη γραμμή Πρίνου - Καβάλας.
Με 15 πλοία που θα έχει το νησί στην επόμενη δρομολογιακή περίοδο, τα δρομολόγια που προτείνουν οι ναυτιλιακές εταιρίες είναι από δυο έως τρία την ημέρα για την γραμμή Πρίνου - Καβάλας.
Κριτήριο φυσικά δεν είναι οι ανάγκες του λαού για επαρκή, φτηνή και ασφαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ηπειρωτική Καβάλα, αλλά η κερδοφορία των εφοπλιστών. Ο λαός πληρώνει τα «σπασμένα» της πολιτικής της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών, που όλα αυτά τα χρόνια εφαρμόζεται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, μετατρέποντας τες από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα για να θησαυρίζουν οι πλοιοκτήτες.
Από τη μία, είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το καλοκαίρι που η τουριστική κίνηση αυξάνεται, τα δρομολόγια καθημερινά είναι δεκάδες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η εντατικοποίηση για τους ναυτεργάτες, λόγω και της συχνότητας των δρομολογίων. Από την άλλη, το χειμώνα τα δρομολόγια μειώνονται κατά πολύ και οι κάτοικοι καλούνται να δαπανήσουν ακόμα περισσότερα για μετακίνηση, αφού ειδικά για τη νότια Θάσο απαιτείται και οδική μεταφορά 100 χιλιομέτρων ή ακόμα και αναγκαστική διαμονή στην Καβάλα.
Μάλιστα, σε ακόμα χειρότερη ταλαιπωρία υποβάλλονται αρκετοί χρονίως πάσχοντες, όπως οι αιμοκαθαιρόμενοι και άλλοι, λόγω της υποβάθμισης και υποστελέχωσης του Κέντρου Υγείας αλλά και άλλων δημόσιων δομών του νησιού.
Τα εκατοντάδες υπομνήματα και οι προτάσεις από σωματεία και φορείς του νησιού προς το Υπουργείο, που υποστηριχτήκαν και από σχετικές Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΚΚΕ, αγνοούνται παντελώς σε αντίθεση με τις απαιτήσεις των εφοπλιστών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια άμεσα μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:
(δελτίο Τύπου)