Με σχεδόν 2 μήνες καθυστέρηση έφτασαν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Χρυσούπολης τα δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη Πετζετέλ τα οποία θα εδρεύουν εκεί προκειμένου να συνδράμουν σε επιχειρήσεις πυρόσβεσης, με βάση τις εντολές της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καβάλας και τις ανάγκες που ίσως προκύψουν στην ευρύτερη περιοχή.

Σημειώνεται ότι η αντιπυρική περίοδος άρχισε την 1η Μαΐου 2015.

 

Σε ανακοίνωσή του, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος αναφέρει:

«Εχθές Τετάρτη 24-6-2015 και ώρα 10:30 αφίχθησαν τα δύο Πυροσβεστικά Αεροσκάφη τύπου PEJETEL στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Χρυσούπολης όπου και θα εδρεύουν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, προκειμένου να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση πυρκαγιών κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο».

 

Αξίζει να τονιστεί το γεγονός ότι τα αεροσκάφη PZL θεωρούνται απαρχαιωμένα από πολλούς αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας, αφού τα περισσότερα από αυτά έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 30 έτη.

Η αρχική τους χρήση ήταν για ψεκασμούς αφού κατασκευάστηκαν από την πρώην κομμουνιστική Πολωνία για αγροτικούς σκοπούς. Εδώ και πολλά χρόνια χρησιμοποιούνται για κατασβέσεις πυρκαγιών στην Ελλάδα και μάλιστα επιτυχώς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρξαν και ατυχήματα ή και δυστυχήματα, όπως αυτό του 2009.

 

Την διετία 1983-1984 αποκτήθηκαν από την Πολεμική Αεροπορία 30 σκάφη πετζετέλ και χρησιμοποιήθηκαν για διάφορους σκοπούς. Τα 18 από αυτά, μετασταθμεύουν κάθε καλοκαίρι, ανά ζεύγη, σε εννιά αεροδρόμια της χώρας. Στο νομό Καβάλας παλιότερα σταθμεύαν στον Αμυγδαλεώνα στο εκεί στρατιωτικό αεροδρόμιο και σήμερα στη Χρυσούπολη. Ζεύγη πετζετέλ σταθμεύουν επίσης στα εξής αεροδρόμια: Λέσβος, Λαμία, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Επιτάλιο, Τρίπολη, Καλαμάτα και Σπάρτη.

Τα πληρώματα των αεροσκαφών αυτών είναι σε καθημερινή ετοιμότητα απογείωσης εντός 15 λεπτών από τη στιγμή που θα διαταχθούν ενώ σε τακτική βάση, κυρίως τις ημέρες υψηλής επικινδυνότητας πυρκαγιάς, εκτελούν και αποστολές προληπτικής επιτήρησης.

 

Τα αεροσκάφη αυτά, αν και παλιά, έχουν συντηρηθεί πολλές φορές και το κόστος ετήσιας συντήρησής τους φτάνει ή και ξεπερνά κατά περιπτώσεις τα 40 εκ. ευρώ.

Θεωρούνται αρκετά ευέλικτα και κατάλληλα για τη μορφολογία του ελληνικού εδάφους, καθώς μπορούν να προσεγγίσουν δύσβατες ορεινές εκτάσεις με κλίσεις έως και 60%.

Μεταφέρουν περίπου 2.500 lt υγρού φορτίου.

Έχουν πλήρωμα από ένα έως 2 άτομα και ισχύ μικρότερη των 1000 ίππων. Το άνοιγμα των πτερύγων του είναι στα 17,7 μέτρα και το συνολικό τους μήκος είναι 9,5 μέτρα. Η μέγιστη ονομαστική τους ταχύτητα είναι 228 χλμ ανά ώρα. Μπορεί να φτάσει έως και τα 4.000 μέτρα.