Οι Κατερίνα και Μαρία Τρυφωνίδου, εγγονές του ιδρυτή της εταιρείας μεταποίησης αλιευμάτων, δίνουν νέα πνοή στο όραμα του παππού και του πατέρα τους.

 

Στις σχεδόν επτά δεκαετίες της ζωής της μπήκε με τα ιχθυηρά της στις καρδιές των καταναλωτών, ενώ τα brand της, ο «Κόκκορας» και ο «Αστερίας», συνεχίζουν να γράφουν τη γευστική τους ιστορία στην τρίτη πια γενιά της. 

 

Η «Παύλος Τρυφωνίδης ΑΕ», εταιρεία μεταποίησης αλιευμάτων από την Καβάλα, πιο γνωστή για τα αλίπαστά της, βρίσκεται σήμερα στα χέρια των αδερφών Κατερίνας και Μαρίας Τρυφωνίδου, εγγονών του ιδρυτή της, Παύλου Τρυφωνίδη, οι οποίες επενδύουν στον εκσυγχρονισμό και στην εξωστρέφεια, διατηρώντας όμως παράλληλα τον οικογενειακό της χαρακτήρα, μια παρακαταθήκη του παππού και του πατέρα τους.

 

Η εταιρεία, που απασχολεί 15 μόνιμους εργαζομένους και 40 εποχιακούς, διαθέτει συνολικά περί τους 30 κωδικούς στις δύο βασικές της σειρές: πέραν των αλίπαστων που περιλαμβάνουν την αντσούγια, τη σαρδέλα και τον κολιό, έχει στην αγορά και μια σειρά νεότερων προϊόντων που άρχισαν να εντάσσονται στην προϊοντική της γκάμα από το 2000 και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, καπνιστά (ρέγγα, σκουμπρί και βακαλάο), προϊόντα σε λάδι (λακέρδα πολίτικη και τονολακέρδα), γαύρο μαρινάτο φιλεταρισμένο, σκουμπρί σε φέτες γαράτο, τσίρο με μεικτή επεξεργασία και τον τελευταίο ένα χρόνο και ταραμοπολτό, μια προσθήκη της τρίτης γενιάς.

 

Η «Παύλος Τρυφωνίδης ΑΕ» διακινεί τα προϊόντα της μέσω του χονδρεμπορίου, βρίσκεται σε μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, αλλά και σε ξενοδοχεία και εστιατόρια μέσω αντιπροσώπων. Είναι μάλιστα και ιδιαίτερα εξωστρεφής, καθώς οι εξαγωγές της αποτελούν το 40% του τζίρου της και κατευθύνονται προς την Ιταλία, το Βέλγιο, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Ιορδανία και το Ισραήλ, ενώ στόχος είναι η περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας της στη Μέση Ανατολή και δη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. 

 

Μάλιστα, οι δύο αδερφές θέλουν να πλησιάσουν με νέα προϊόντα και τις νεότερες γενιές καταναλωτών, να κάνουν μεγαλύτερο άνοιγμα στις ξένες αγορές και να εκσυγχρονίσουν ακόμα περισσότερο τις παραγωγικές τους εγκαταστάσεις.

 

«Η ποιότητα είναι για μας αδιαπραγμάτευτη. Άλλωστε, το όνομά της εταιρείας βασίστηκε ακριβώς σε αυτή την ποιότητα και τις καλύτερες πρώτες ύλες» λέει στη Voria η Κατερίνα Τρυφωνίδου, υπογραμμίζοντας επίσης την οικολογική ευαισθησία της επιχείρησης, που θέλει να περιορίσει στο ελάχιστο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

 

Από τα Μουδανιά στην Καβάλα

 

Ο Παύλος Τρυφωνίδης ήρθε παιδί με την οικογένειά του από τα Μουδανιά της θάλασσας του Μαρμαρά το 1922 και εγκαταστάθηκαν αρχικά στη Χαλκιδική, για να μετακινηθούν στη συνέχεια στην Καβάλα, έναν παραδοσιακό ψαρότοπο που τους θύμιζε τον τόπο καταγωγής τους. Η γνώση γενεών στη συντήρηση ψαριών ακολούθησε την οικογένεια από τη Μικρά Ασία και το 1954 ο Παύλος Τρυφωνίδης αποφάσισε να ιδρύσει μια εταιρεία για την παραγωγή αλιπάστων κοντά στην ιχθυόσκαλα της Καβάλας, θέλοντας να αξιοποιήσει τον θαλάσσιο πλούτο της πόλης, που χαρακτηριζόταν από τις μεγάλες ποσότητες ψαριών, αλλά και τη νοστιμιά τους.

 

Κάπως έτσι και με όραμα να πρωτοπορήσει στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων δημιούργησε τη σειρά αλίπαστων ψαριών με σήμα τον «Κόκκορα» σε μια χαρακτηριστική κόκκινη συσκευασία, επιλέγοντας ένα όνομα που δεν είχε σχέση με τη θάλασσα, πιθανότατα όμως εκείνη την εποχή ήταν σύνηθες στο εμπόριο. Σε μια μικρή αποθήκη υποδεχόταν τη σαρδέλα, τον γαύρο και τον κολιό, τα οποία περνούσαν από τη διαδικασία της πάστωσης. 

 

Δυστυχώς ο Παύλος Τρυφωνίδης δεν πρόλαβε να δει μεγάλη την επιχείρησή του, καθώς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 50 ετών και τα ηνία της ανέλαβαν στα μέσα της δεκαετίας του ‘70 οι δύο γιοι του, ο Πέτρος και ο Αριστείδης, οι οποίοι μεγαλώνοντας είχαν διδαχθεί τη δουλειά από τον πατέρα τους.

 

Το αναπτυξιακό άλμα και οι… πανσέληνοι

 

Από το 2000 την εταιρεία ανέλαβε αποκλειστικά ο Πέτρος Τρυφωνίδης, γεωπόνος με εξειδίκευση στην επεξεργασία τροφίμων, ο οποίος τόλμησε ένα αναπτυξιακό και εκσυγχρονιστικό άλμα, μεταφέροντας τις εγκαταστάσεις της εταιρείας από τον αρχικό μικρό χώρο στη Βιομηχανική Περιοχή Καβάλας και ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την παραγωγή και νέων προϊόντων. Σύντομα, πέραν των αλίπαστων ψαριών με το brand «Κόκκορας», βγήκαν στην αγορά και νέες γευστικές προτάσεις με το brand Αστερίας, από καπνιστά, άλμης και μαρινάτα μέχρι φιλέτα και θαλασσινές ποικιλίες.

 

«Η οικογενειακή μας ζωή ακολουθούσε τον ρυθμό της δουλειάς του πατέρα μας. Τα καλοκαίρια έλειπε συνεχώς, έφευγε από το ξημέρωμα και ξέραμε ότι θα τον δούμε την περίοδο της πανσελήνου, όταν δεν είχε ψάρια. Έτσι τον είχαμε συνδέσει με το γεμάτο φεγγάρι» λέει η Κατερίνα Τρυφωνίδου, που θυμάται τη συνεχή αγωνία της οικογένειά της για τον απρόβλεπτο χαρακτήρα της θάλασσας. Με την αδερφή της αγαπούσαν από παιδιά την εταιρεία, παρόλο που ο πατέρας τους δεν τις ενθάρρυνε να ασχοληθούν με το επάγγελμά του. 

 

Όμως ήταν τόσο έντονες οι μνήμες, όπως για παράδειγμα οι εικόνες από τις ποσότητες των ψαριών που έφταναν με τις λάντζες και χύνονταν πάνω στα τραπέζια, ώστε να ξεκινήσει η επεξεργασία και η πάστωση, που η εταιρεία κατάφερε να τρυπώσει στις καρδιές των δύο κοριτσιών. Παρόλο που η Κατερίνα σπούδασε αρχιτεκτονική και η Μαρία οικονομικά, η ενασχόληση με την οικογενειακή επιχείρηση έμοιαζε τελικά προδιαγεγραμμένη πορεία.

 

«Μέχρι σήμερα ο τρόπος με τον οποίο παστώνονται τα ψάρια είναι ο ίδιος με αυτόν του παππού μας, ο παραδοσιακός. Γενικά, οι μέθοδοί μας σε όλα τα προϊόντα είναι φυσικές, χωρίς τη χρήση συντηρητικών και χρωστικών» εξηγεί η Κατερίνα Τρυφωνίδου, που βλέπει ήδη τον εννιάχρονο γιο της να εκδηλώνει την αγάπη του για τη δουλειά της οικογένειάς του.

 

πηγή: voria.gr 

 

Δείτε Φωτογραφίες: