Επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας απέστειλαν οι εκπαιδευτικοί θεατρικής αγωγής του νομού Καβάλας. Ο τρόπος που επέλεξαν να δηλώσουν τα προβλήματα τους οι εκπαιδευτικοί είναι αρκετά πρωτότυπος αφού γίνεται μέσα από μια ταινία μικρού μήκους που δημιούργησαν οι ίδιοι

 

Δείτε την ταινία μικρού μήκους των εκπαιδευτικών 

 

 

Συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρονται τα εξής; 
 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας,
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί,
Αξιότιμε Γενικέ Γραμματέα,
Αξιότιμοι συνεργάτες κ. Υπουργού,

 

Δυο λόγια για το μάθημα της καρδιάς μας.

 

Μιλώντας για το θέατρο στην εκπαίδευση δε μιλάμε μονομερώς για ιστορία θεάτρου και σύνδεσή του με την πολιτική ζωή ως φαινόμενο της πόλης, για κλασικό ή σύγχρονο δραματολόγιο και τη σύνδεσή του με τη λογοτεχνία, για τα οφέλη της εμπειρίας μιας παράστασης σε κοινωνικό και προσωπικό επίπεδο, από τον ρόλο του ηθοποιού ή του θεατή, για το κέρδος σε ψυχοκινητικό επίπεδο μέσα από δραστηριότητες, ασκήσεις και παιχνίδια που βασίζονται στις δομές, τη φύση και τις συμβάσεις του θεάτρου… Δε μιλάμε μόνο για το κέρδος της απόλυτης συνεργασίας και εμπιστοσύνης που προϋποθέτει η κουζίνα του θεάτρου για να μαγειρευτεί οποιοδήποτε προϊόν καταθέσουν και συνθέσουν οι εμπλεκόμενοι.

 

Μιλάμε για συνδυασμό όλων αυτών και πολλών άλλων. Μιλάμε για ποικίλα εργαλεία, ευπροσάρμοστα στο διαφορετικό και απαιτητικό προφίλ της κάθε σχολικής τάξης. Εργαλεία για τη διαχείριση των οποίων απαιτείται αέναη αναζήτηση και ενημέρωση από την πλευρά του Θεατρολόγου-Εμψυχωτή! Αυτό το δύσκολο έργο καλούμαστε να ασκήσουμε πλάι σε όλους τους εκπαιδευτικούς για τη μόρφωση του σύγχρονου ανθρώπου.

 

Ζητούμε και εμείς:

 

  • Την αποκλειστικότητα και κατοχύρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικοτήτων από τους ειδικά καταρτισμένους με πανεπιστημιακή μόρφωση αντίστοιχους εκπαιδευτικούς
  • Ισοκατανομή των οργανικών θέσεων. Συνάδελφοι μας διδάσκουν το μάθημα ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές 20 χρόνια τώρα… Πόσο ακόμα…
  • Να δίνονται τα πραγματικά λειτουργικά κενά των σχολείων έτσι ώστε να προσφέρεται στους μαθητές μια ουσιαστικά πολύπλευρη και όχι κατακερματισμένη και ελλιπής παιδεία. Το μάθημα δεν μπορεί ν’αποδοθεί στηριζόμενο σε σεμιναριακού τύπου μόρφωση
  • Επαναφορά του μαθήματος στις ΣΤ΄ και Ε΄ τάξεις του Δημοτικού. Η κατάργηση του μαθήματος της θεατρικής αγωγής από την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη αποδυναμώνει την ισότιμη παιδεία, γεγονός που μαρτυράται καθημερινά από τα ίδια τα παιδιά
  • Επαναφορά του μαθήματος στο Λύκειο
  • Εισαγωγή του μαθήματος στο ΓυμνάσιοΗ κατάργηση του μαθήματος «Στοιχεία  Θεατρολογίας» από το Λύκειο καθώς και η μη ύπαρξή του στο Γυμνάσιο, αφαιρεί από τους μαθητές την πιο καίρια στιγμή, την επαφή με τα στοιχεία συγκερασμού της ίδιας τους της προσωπικότητας!

 

«Έχουμε ανάγκη να βρισκόμαστε στο σχολείο με μοναδικό καθημερινό εφόδιο την δημιουργικότητά μας. Και το καταφέρνουμε. Ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Ζητούμε να μας απαλλάξετε από αυτήν τη συνεχή ανασφάλεια της απόλυσης, που προσπαθεί να την ψαλιδίσει. Το ζητούμε από καρδιάς… για το μάθημα της καρδιάς μας…».

 

Με εκτίμηση,
 

Οι εκπαιδευτικοί  του κλάδου ΠΕ 91 Θεατρικής Αγωγής

 

  1. Αντωνιάδου Αναστασία, αναπληρώτρια 2017-21
  2. Βεοπούλου Κατερίνα, μόνιμη ΔΔΕ Καβάλας
  3. Βουγιουκλή Βαρβάρα, μόνιμη ΔΔΕ Καβάλας
  4. Γεωργιάδου Αναστασία, αναπληρώτρια 2018-21
  5. Ντάνη Δέσποινα, αναπληρώτρια 2020-21
  6. Πρεπόνη Καλλιόπη, ωρομίσθια 1997-99, 2002-10 και αναπληρώτρια 2010-21
  7. Συροπούλου Μαρία, αναπληρώτρια 2020-21
  8. Τσόνα Ελένη, αναπληρώτρια 2018-21
  9. Φανέλη Βασιλική, αναπληρώτρια 2013-21