Δεν έγιναν ούτε σήμερα μαθήματα σε πολλά σχολεία της χώρας, με το πρόβλημα αυτή τη φορά να εντοπίζεται στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Όπως αναφέρουν καθηγητές κάποια σχολεία κάνουν μάθημα και κι άλλα όχι. 

 

Κύριο χαρακτηριστικό της σημερινής ημέρας είναι το ότι όποιοι πρόλαβαν να μπουν την πρώτη ώρα των μαθημάτων συνέχισαν κανονικά το μάθημα τους, ενώ όσοι προσπάθησαν τις επόμενες ώρες έμειναν αποκλεισμένοι από το σύστημα αλλά και το eclass στο οποίο πολλοί κρατούσαν τις σημειώσεις από τα μαθήματα τους. 

 

Η εικόνα ανά την Ελλάδα – Τι λένε οι καθηγητές

 

Σε σχολεία της Αθήνας σύμφωνα και με την εφημερίδα το Βήμα, από το πρωί έχουν κάνει αποσπασματικά μάθημα ή καθόλου, σε πολλά σχολεία οι μισοί εκπαιδευτικοί έκαναν μάθημα. Στην Καβάλα, στο 3ο Γυμνάσιο ο υποδιευθυντής του μπήκε στο Διαδίκτυο το πρωί για να κάνει μάθημα ο διευθυντής του όχι.

 

Ο   Μανώλης Κουσλόγλου υποδιευθυντής Γυμνασίου στην Καβάλα λέει ότι «χθες βρεθήκαμε σε ένα εκπαιδευτικό Βατερλώ. «Το σύνολο των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, των γονιών και των καθηγητών τους ήταν εκεί, από το πρωί, περιμένοντας μπροστά στους υπολογιστές, στα κινητά ή στα τάμπλετς τους για να διδάξουν και να διδαχθούν, να στηρίξουν και να στηριχθούν. Και σήμερα προσπαθούμε από το πρωί να κάνουμε μάθημα. Άλλοι το καταφέρνουν, άλλοι όχι».

 

Σε λειτουργία 40.000 ψηφιακές τάξεις

 

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι «βρίσκονται σε λειτουργία 40.000 και πλέον ψηφιακές τάξεις, ενώ τα όποια τεχνικά προβλήματα προκύπτουν, αντιμετωπίζονται και επιλύονται άμεσα».

 

Επίσης ανακοινώθηκε «στις περιπτώσεις όπου παρατηρούνται δυσλειτουργίες στη σύνδεση, δεν προσμετρώνται απουσίες». Το υπουργείο ανέφερε ότι «μόνο οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να επισκέπτονται την ιστοσελίδα webex.sch.gr ώστε να εισέλθουν στο Webex μέσω του ΠΣΔ. Οι μαθητές ακολουθούν απλώς το σύνδεσμο ψηφιακής τάξης που τους στέλνει ο εκπαιδευτικός».

 

Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες

 

Αναστάτωση υπάρχει στους μαθητές της  Γ΄ Λυκείου που διαγωνίζονται το καλοκαίρι πανελλαδικά και οι οποίοι ζητούν από τους καθηγητές τους να δοθεί η δυνατότητα εναλλακτικής πλατφόρμας ή άλλων μεθόδων «ηλεκτρονικών» τάξεων για να μπορέσουν τα σχολεία να αυτονομηθούν και να επιλέξουν το δικό τους πρόγραμμα μαθημάτων. Ή να αλλάξουν οι ώρες που κάνουν μάθημα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια για να μην υπερφορτώνεται το σύστημα.

 

Το πρόβλημα σήμερα δεν έχει να κάνει με την κεντρική παροχή της Webex αλλά με το ελληνικό σύστημα μέσω του οποίου αυτή δίνεται πρόσβαση στα σχολεία. Μάλιστα όσοι προσπάθησαν σήμερα να ανοίξουν ιδιωτικές συνδέσεις Webex δεν είχαν πρόβλημα αλλά συνδέθηκαν κανονικά.

 

H διαφορά με τα ιδιωτικά

 

Τραγική ειρωνεία, σύμφωνα με την εφημερίδα του Βήμα, για τη δημόσια εκπαίδευση της χώρας αποτελεί το γεγονός ότι τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία της χώρας αποκατέστησαν άμεσα το πρόβλημα που δημιουργήθηκε χθες χρησιμοποιώντας άλλες συνδέσεις της ίδιας πλατφόρμας που πληρώνουν ιδιωτικά ή οργανώνοντας άμεσα νέες διαδικτυακές τάξεις για να μην χάσουν κανένα μάθημα.

 

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

 

Το υπουργείο Παιδείας από την πλευρά ανακοίνωσε το πρωί ότι «έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις».

 

«Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα» τονίζει το υπουργείο Παιδείας.

 

«Εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα. Η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο. Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλον τον κόσμο».