γράφει η 

Αναστασία Ιωσηφίδου 

 

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την ουσιαστική έναρξη μιας περιόδου επανεκκίνησης της οικονομίας μετά από μια μακρά αλλά υποχρεωτική φάση στασιμότητας. Σχεδόν το σύνολο της αγοράς και των επιχειρήσεων είτε ξεκίνησαν ήδη είτε προετοιμάζονται να επαναλειτουργήσουν σε μια προσπάθεια επιστροφής σε μια κανονικότητα , η οποία όμως δεν μοιάζει σε τίποτα, με ότι μέχρι τώρα γνωρίζαμε . Σε μια οικονομία όμως,  που είτε σε εθνικό  είτε σε τοπικό επίπεδο πάνω από το 50% του ΑΕΠ εξαρτάται άμεσα ή έμμεσα από τον τουρισμό , ο προβληματισμός όλων είναι μήπως έχει ήδη χαθεί η φετινή τουριστική σεζόν.   

 Είναι σαφές ότι το brand της χώρας έχει αναβαθμιστεί μέσω μιας σοβαρής  διαχείρισης και συνεπούς συμπεριφοράς στο θέμα της πανδημίας . Από την άλλη υπάρχει και η εύλογη ανησυχία και απαίτηση της κοινωνίας , για υγειονομική ασφάλεια και στο προσεχές μέλλον. 

 

 

Τίποτα δεν πρέπει να διακυβευτεί βιαστικά. Ούτε η εικόνα, ούτε η ασφάλεια, ούτε ή οικονομία.

Ήδη η κυβέρνηση παρουσίασε τα υγειονομικά πρωτόκολλα τα οποία παρά το γεγονός ότι χρήζουν βελτιώσεων  , τουλάχιστον δεν είναι απαγορευτικά για την λειτουργία των επιχειρήσεων. Την ίδια στιγμή η χώρα δεν μπορεί να περιμένει την έκδοση κοινής ευρωπαϊκής οδηγίας για τον τουρισμό. Έτσι είναι έτοιμη να προχωρήσει σε διακρατικές συμφωνίες με 7 χώρες μεταξύ των οποίων  την Βουλγαρία , την Κύπρο , το Ισραήλ και την Αυστρία .

 

Καθημερινά γίνεται όλο και περισσότερο συνείδηση στους τουριστικούς κύκλους , ότι ο οδικός τουρισμός και η ενδοχώρα των Βαλκανίων , θα πρωταγωνιστήσουν στη φετινή τουριστική περίοδο . Με πρώτη ματιά , αυτό ευνοεί την περιοχή μας καθώς 7 από τα 8 εκ. τουρίστες  του οδικού  τουρισμού της χώρας , επιλέγουν προορισμούς  της  Βόρειας Ελλάδας. Μόνο που αυτό , το έχουν αντιληφθεί και οι ανταγωνιστές  μας που διεκδικούν ήδη μεγάλο κομμάτι της «πίτας» , η οποία σημειωτέον  λόγω των περιορισμών μετακίνησης και του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος που παγκοσμίως διαμορφώνεται  , προβλέπεται να είναι αισθητά περιορισμένη. 

 

Σε αυτό το περιβάλλον που καθημερινά διαμορφώνεται και έχει λάβει πλέον χαρακτηριστικά «μάχης» , ο δήμος Καβάλας εισέρχεται με δύο μεγάλα πλεονεκτήματα,  πέραν της εγγύτητας του με τους προορισμούς αυτούς. Πρώτον, την ύπαρξη στην Καβάλα των σχεδόν μηδαμινών κρουσμάτων , μιας σύγχρονης υγειονομικής μονάδας, που διαθέτει υποδομές ελέγχου και περίθαλψης και δεύτερον, ένα ετοιμοπόλεμο μηχανισμό προβολής, μέσω του εξειδικευμένου αναδόχου που υλοποιεί το μεγαλύτερο και αρτιότερο  σχέδιο τουριστικής προβολής που έγινε ποτέ στο δήμο μας.

 

Δυστυχώς η σημερινή δημοτική αρχή δεν έδειξε τα απαραίτητα αντανακλαστικά , παρά το γεγονός ότι εγώ προσωπικά και η παράταξη μου έθεσε το θέμα ήδη από τον Μάρτιο, ζητώντας  την ενεργοποίηση της προβλεπομένης, από το σχέδιο που τους παραδώσαμε,  ομάδας διαχείρισης κρίσεων καθώς και την κατάρτιση ενός σχεδίου για την «επόμενη ημέρα». Έτσι την 2α Απριλίου με προσωπική επιστολή προς τον ανάδοχο, του ζητήσαμε να ενεργοποιήσει την ειδική ομάδα  διαχείρισης κρίσεων και να εισηγηθεί στην διοίκηση , ένα πλήρες σχέδιο αντιμετώπισης του ζητήματος .

 

Καθώς μέχρι σήμερα καμία ενέργεια δεν έγινε από τον Δήμο Καβάλας προς την κατεύθυνση αυτή , αντιθέτως  καθυστερεί αδικαιολόγητα και με ευθύνη της διοίκησης η υλοποίηση των δράσεων του ήδη εγκεκριμένου  σχεδίου τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του δήμου μας , καλώ τον δήμαρχο να συντονίσει την δράση του δήμου και να ληφθούν μέσω του δημοτικού συμβουλίου ή των υπηρεσιών και επιχειρήσεων του,  όλες οι πρωτοβουλίες και ενέργειες που απαιτούνται ώστε  :

Α. Να πιεστεί το Υπουργείο στην υπογραφή διακρατικών συμφωνιών κατά προτεραιότητα με Βουλγαρία , Ρουμανία και Σερβία, ώστε να απελευθερωθεί , ο βασικός  άξονας διακίνησης τουριστικού ρεύματος των βαλκανικών αγορών

Β. Να ενισχυθούν οι μεθοριακοί σταθμοί Προμαχώνα και κυρίως Νυμφαίας με προσωπικό και εξοπλισμό ελέγχου, κατάλληλο για τις περιστάσεις.

Γ. Να υπάρξει στοχευμένη και εντονότερη προβολή τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις ήδη πολύ καλά «δουλεμένες» την τελευταία τριετία αγορές της Βουλγαρίας, Ρουμανίας , Σερβίας, Κύπρου, Ισραήλ και Αυστρίας  , με αναδιάρθρωση του σχεδίου προβολής που υλοποιεί ο ανάδοχος και με δράσεις που αυτός θα υποδείξει.

Δ. Να επιτευχθεί η  ενεργοποίηση μέσω των social media ή και άλλων διαφημιστικών οδών  , γνωστών καβαλιωτών καλλιτεχνών που έχουν αποδεδειγμένα τεράστια απήχηση και στις αγορές αυτές. 

Ε. Να δοθούν κίνητρα στους τουρίστες που διαμένουν  στην Καβάλα, όπως δωρεάν είσοδο σε μουσεία και αξιοθέατα.

ΣΤ. Να τοποθετηθούν επιτέλους οι ηλεκτρονικές συσκευές beacons που θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα της πόλης και των επιχειρήσεων της.

Ζ. Να δοθεί επιπλέον χώρος για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων με σεβασμό στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και στην ανεμπόδιστη  κίνηση, ειδικά των ΑΜΕΑ και 

Η. Να ζητηθεί από τον ανάδοχο να σχεδιάσει, όπως οφείλει, το επόμενο σχέδιο τουριστικής προβολής και να ψηφιστεί το συντομότερο από το Δημοτικό Συμβούλιο η υλοποίηση του, ώστε η επόμενη χρονιά να μας βρει προετοιμασμένους  να αναπληρώσουμε τις όποιες ενδεχομένως φετινές απώλειες. 

 

Το καλοκαίρι είναι η εποχή της ανεμελιάς. Το φετινό όμως θα είναι ένα  καλοκαίρι που θα δοκιμαστούν πολλά. Η προετοιμασία, τα αντανακλαστικά ,η ευθύνη , η συνέπεια,  η αντοχή και η ελπίδα. ΟΛΩΝ ΜΑΣ. Του δήμου , των δημοτών , των  επιχειρήσεων, αλλά και  των τουριστών.. Θα είναι όμως και ένα καλοκαίρι σταθμός.  Για όσα ζήσαμε και όσα έχουμε ακόμα μπροστά μας. 

 

Η τουριστική χρονιά δεν έχει ακόμα χαθεί και δεν πρέπει να χαθεί.