Αμφίβολη παραμένει η υλοποίηση της συμφωνίας Ελλάδας-Βουλγαρίας για τη σύνδεση της Καβάλας στο σιδηροδρομικό δίκτυο που είχε προωθηθεί από την κυβέρνηση Τσίπρα. Η νέα κυβέρνηση σχεδόν «πάγωσε» το μεγάλο διακρατικό έργο, το οποίο προέβλεπε σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα (νέα απευθείας χάραξη) και την Αλεξανδρούπολη κι από εκεί με τα λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνας της Βουλγαρίας και με την παραδουνάβια πόλη Ρούσε της Ρουμανίας. 

 

Μια αναφορά του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή δείχνει τελικά ότι το έργο θα προχωρήσει μόνο προς το ένα του σκέλος, αυτό που αφορά αποκλειστικά στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, δηλαδή τη σιδηροδρομική σύνδεση τής Αλεξανδρούπολης με το Μπουργκάς της Βουλγαρίας. 

 

Μιλώντας σε δημοσιογράφους, στο περιθώριο του 4ου Thessaloniki Summit, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως αμερικανική κοινοπραξία έχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον να αναλάβει άμεσα την σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμανιού της Αλεξαδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. 

 

Μάλιστα είπε ότι στις αρχές του 2020 θα νομοθετηθεί νέο πλαίσιο ώστε ένας ιδιώτης να μπορεί να δίνει μια κοστολογημένη πρόταση για την γρήγορη υλοποίηση τέτοιων έργων υποδομής, κατά τα πρότυπα του έργου του αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου.

 

Ο κ. Καραμανλής θεωρεί ότι το έργο θα γινόταν σε ένα διάστημα περίπου 80 μηνών και με το νέο πλαίσιο θα συντμηθεί ο χρόνος κατασκευής στο μισό, δηλαδή περίπου στα 4 χρόνια

 

Τι είπε για την Καβάλα

Ωστόσο, από το βήμα του συνεδρίου, ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο στόχο να συνδεθούν τα λιμάνια ως πύλες εισόδου, με τους χερσαίους διαδρόμους και τα σιδηροδρομικά δίκτυα κι έκανε λόγο για ηλεκτροκίνηση και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης. 

 

Δεν διευκρίνισε πάντως αν το λιμάνι της Καβάλας θα συνδεθεί μέσω Τοξοτών με την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή (η οποία ακολουθεί μια διαδρομή μέσω ελληνοβουλγαρικών συνόρων στους νομούς Σερρών και Κιλκίς για να φτάσει έως τη Θεσσαλονίκη) ή αν θα συνδεθεί απευθείας, μέσω νέας χάραξης (σιδηροδρομική Εγνατία).

 

Η Θεσσαλονίκη "βλέπει" βόρεια και όχι ανατολικά

Αν και πολλά πράγματα είναι «θολά» ως προς τις προτεραιότητες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, μια αναφορά του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρη Θεοφάνη, έρχεται να δείξει ότι ο προσανατολισμός έχει αλλάξει. Είπε μεταξύ άλλων ότι «είναι θεμελιώδες να εκσυγχρονίσουμε το σιδηρόδρομο στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και να έχουμε τη διασύνδεση με την Αλεξανδρούπολη, τη Μαύρη Θάλασσα και το Δούναβη».

 

Στην Καβάλα τον Φλεβάρη οι πρωθυπουργοί Ελλάδας-Βουλγαρίας 

Περισσότερα για το αν και πως η Καβάλα θα συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνουν γνωστά τον Φλεβάρη, οπότε αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην Καβάλα το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας. Αυτό συμφωνήθηκε μεταξύ των δύο πρωθυπουργών, Κυριάκου Μητσοτάκη και Μπόικο Μπορίσοφ. Υπενθυμίζεται ότι η αρχή είχε γίνει δυόμιση χρόνια πριν στο Ιμαρέτ, όταν ο Αλέξης Τσίπρας και ο Μπόικο Μπορίσοφ και οι αρμόδιοι υπουργοί των δύο χωρών υπέγραφαν την συμφωνία για το μεγάλο διακρατικό έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Μπουργκάς, Βάρνας, Ρούσε από όπου και οι παρακάτω φωτογραφίες.