Στην Άσπρη Άμμο στην ανατολική έξοδο της πόλης της Καβάλας θα τοποθετηθεί τελικά ο νέος σταθμός διοδίων στην Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρίας “Εγνατία Οδός Α.Ε.”Απόστολο Αντωνούδη, ο νέος σταθμός διοδίων έξω από την Καβάλα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2018. Οι δηλώσεις Αντωνούδη έγιναν το βράδυ της Πέμπτης στην εκπομπή “ENA live news” του ΕΝΑ channel και στους δημοσιογράφους Τάσο Αποστολίδη και Κώστα Λουκούμη.  

 

Αρχές του 2018 διόδια σε Καβάλα – Ασπροβάλτα – Στρυμονικό

 

Ταυτόχρονα με τον σταθμό της Καβάλας, θα λειτουργήσει άλλος ένας σταθμός στην περιοχή της Ασπροβάλτας όπως επίσης κι ένας σταθμός διοδίων εκτός αυτοκινητόδρομου, στην περιοχή του Στρυμονικού, πάνω στο δρόμο που συνδέει τις Σέρρες με την Θεσσαλονίκη.

 

Από τον Αύγουστο του 2017 σε Μέστη – Κήπους

 

Νέοι σταθμοί διοδίων προβλέπονται και στην Θράκη και ειδικότερα στην περιοχή της Μέστης έξω από την Αλεξανδρούπολη αλλά και στην περιοχή των Κήπων, κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Οι συγκεκριμένοι σταθμοί θα λειτουργήσουν νωρίτερα και συγκεκριμένα τον ερχόμενο Αύγουστο, δηλαδή σε περίπου 7 μήνες.

 

Να σημειωθεί ότι τα διόδια της Μέστης που περιλαμβάνονται και σε σχετικό διαγωνισμό, είχαν προκαλέσει αντιδράσεις από φορείς των νομών Έβρου και Ροδόπης οι οποίοι είχαν αντιπροτείνει να μεταφερθεί η χωροθέτηση στους Κήπους. Τελικώς επιλέχθηκε να γίνουν και στη Μέστη και στους Κήπους αλλά με διαφορετικό αντίτιμο.

 

Διόδια “με το που βγαίνεις” από την πόλη

 

Οι νέοι σταθμοί διοδίων έρχονται να επιβαρύνουν τους κατοίκους των αστικών κέντρων όπως η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη και οι Σέρρες, που χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό για να προσεγγίσουν γειτονικές πόλεις. Έτσι, διόδια θα πληρώνουν οι οδηγοί για διαδρομές όπως π.χ. Καβάλα-Ξάνθη, Καβάλα-Χρυσούπολη, Καβάλα-Κεραμωτή (και Θάσος) ή Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνή αλλά και Σέρρες-Θεσσαλονίκη.

 

Συνολικά, από την Καβάλα προς τα ελληνοτουρκικά σύνορα οι οδηγοί θα συναντούν 4 σταθμούς διοδίων (Άσπρη Άμμος, Ίασμος, Μέστη, Κήπους) ενώ από την Καβάλα προς τη Θεσσαλονίκη 3 σταθμούς διοδίων (Μουσθένη, Ασπροβάλτα, Ανάληψη).

 

Διαφορετικό κόστος ανά σταθμό

 

Αξίζει να τονιστεί ότι με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών θα διαφοροποιηθεί το κόστος ανά σταθμό. Έτσι για τα ΙΧ δεν θα είναι 2,4 ευρώ αλλά μπορεί ανά περίπτωση να είναι 2 ευρώ ή -όπως για παράδειγμα στο σταθμό Μέστης- και 1 ευρώ. Το συνολικό κόστος διοδίων για τη διέλευση ολόκληρου του οδικού άξονα της Εγνατία Οδού, σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, είναισήμερα 15,6€ και με τους νέους σταθμούς διοδίων θα φτάσει τα 19€.

 

Ηλεκτρονικά διόδια και διόδια εισόδων-εξόδων

 

Στην ίδια τηλεοπτική εκπομπή, ο πρόεδρος της Εγνατία Οδού Α.Ε. δήλωσε ότι είναι στα σκαριά και τα ηλεκτρονικά διόδια για να μην σταματούν οι οδηγοί αλλά να χρεώνονται αυτόματα τη διέλευση σε έναν ειδικό λογαριασμό. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται να υπάρξουν ειδικές κάρτες για τους μόνιμους κατοίκους ορισμένων περιοχών που κάνουν συχνή διέλευση.

 

Εξάλλου, δεν έχει εγκαταλειφθεί ακόμη και το σχέδιο για πλήρη κατάργηση των μετωπικών διοδίων δηλαδή των σταθμών που λειτουργούν πάνω στο οδόστρωμα. Τα σημερινά διόδια επιδιώκεται να αντικατασταθούν τελείως από το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητόδρομου. Για να γίνει αυτό απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των “θεσμών” δηλαδή των δανειστών. Όταν λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα, οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να σταματούν για να πληρώσουν ανά 30 ή 50 χιλιόμετρα, θα συνεχίζουν απρόσκοπτα το ταξίδι τους ενώ θα πληρώνουν δικαιότερα και μόνο για την αναλογία του δρόμου που έχουν χρησιμοποιήσει. Το κόστος για την υλοποίηση ενός τέτοιου συστήματος ανέρχεται στα 35 εκ. ευρώ περίπου.