Το 4ο Γυμνάσιο Καβάλας, μέλος του Πανελληνίου Δικτύου Σχολικής Διαμεσολάβησης, υλοποιεί από το προηγούμενο σχολικό έτος (2024-2025) το Πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης, αποτελώντας το πρώτο γυμνάσιο στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που οργάνωσε και εφάρμοσε το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

 

Η σχολική διαμεσολάβηση αποτελεί μια σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική που στοχεύει στην ειρηνική επίλυση συγκρούσεων μεταξύ μαθητών, μέσα από τον διάλογο, τον σεβασμό και τη συνεργασία.

 

Μαθητές και μαθήτριες εκπαιδεύονται στον ρόλο του διαμεσολαβητή, ώστε να βοηθούν συνομηλίκους τους να επιλύουν διαφορές με ειρηνικό τρόπο, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός θετικού και ασφαλούς σχολικού κλίματος. 

 

Μέσα από το πρόγραμμα καλλιεργούνται δεξιότητες όπως η

ενσυναίσθηση, η ενεργητική ακρόαση, η συνεργασία και η υπευθυνότητα, προάγοντας τη δημοκρατική συμμετοχή και τη συνεργασία στη σχολική κοινότητα.

 

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 δια ζώσης συνάντηση στον χώρο του σχολείου μας με την ομάδα των μαθητών-διαμεσολαβητών του Γυμνασίου Ν. Τρίγλιας Χαλκιδικής. 

 

Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών, καλών πρακτικών και ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των σχολείων. 

 

Με αφορμή την κοινή αυτή δράση, ολοκληρώθηκε η προετοιμασία των δύο πρώτων μαθητών-διαμεσολαβητών του σχολείου μας, στους οποίους απονεμήθηκαν επίσημα οι τίτλοι τους, σηματοδοτώντας την έναρξη της άσκησης του ρόλου τους ως πιστοποιημένων μαθητών-διαμεσολαβητών.

 

Η επίσημη ανάληψη των ρόλων από τους μαθητές-διαμεσολαβητές στο σχολείο εγκαινιάζει ένα νέο, δυναμικό στάδιο στην εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης, με στόχο τη σταδιακή ενίσχυση του κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των μαθητών. 

 

Το σχολείο συνεχίζει με συνέπεια και ενθουσιασμό την υλοποίηση του προγράμματος, προσβλέποντας στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διαλόγου, πρόληψης και ειρηνικής διαχείρισης των συγκρούσεων, ώστε οι αξίες αυτές να διαχυθούν σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα.