Εκπαιδευτική δράση είχαν τρεις καθηγήτριες του 5ου ΓΕΛ Καβάλας, καθώς βρέθηκαν στη Ρουμανία μαζί με καθηγητές από άλλες χώρες, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, με τίτλο “Eleves a Besoins Educatifs Particuliers”.

 

Σχετική ανακοίνωση του 5ου ΓΕΛ Καβάλας αναφέρει τα εξής:

 

“Στo πλαίσιo του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, με τίτλο “Eleves a Besoins Educatifs Particuliers”, τρεις καθηγήτριες του 5ου Γενικού Λυκείου Καβάλας ταξίδεψαν στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας από 24 έως 29 Απριλίου 2023.

 

Ήταν η πρώτη δια ζώσης συνάντηση από την έναρξη του προγράμματος στο οποίο συνεργάζονται ως εταίροι πέντε σχολεία από πέντε χώρες : της Γαλλίας (1), της Ιταλίας (1), της Πορτογαλίας (1) της Ρουμανίας (1) και της Ελλάδας (1). 

 

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες. Συντονίστρια χώρα του προγράμματος είναι η Γαλλία με το σχολείο CLG Jean-Jacques Rousseau από την πόλη Voujeaucourt.

 

Οι Ρουμάνοι εταίροι επιφύλαξαν μια ιδιαίτερα ζεστή υποδοχή στους καθηγητές και στις καθηγήτριες κατά την άφιξή τους στην πόλη. 

 

Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί κατέλυσαν στο ίδιο ξενοδοχείο, είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν μεταξύ τους και να συζητήσουν για διάφορα ζητήματα που αφορούν τόσο τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους όσο και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν για την ενίσχυση των μαθητών και μαθητριών τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες από τη σχολική τάξη. 

 

Η διευθύντρια του σχολείου Liceul Teoretic Constantin Brancoveanu, οι Ρουμάνοι συνάδελφοι και συναδέλφισσες, καθώς και το προσωπικό του σχολείου μας καλωσόρισαν και μας φιλοξένησαν με τον καλύτερο τρόπο, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής μας εκεί μας περιέβαλαν με την αγάπη και τη φιλία τους.

 

Την επόμενη μέρα κατά την άφιξη όλων των αποστολών στο σχολείο υποδοχής πραγματοποιήθηκε η επίσημη υποδοχή από τη διευθύντρια του σχολείου Christina Issa και ανταλλαγή δώρων μεταξύ των αντιπροσωπειών. 

 

Ακολούθησε περιήγηση σε σχολικές αίθουσες και παρακολούθηση μαθημάτων και ποικίλων εκπαιδευτικών μεθόδων. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των ομάδων, των σχολείων-εταίρων, των πόλεων και των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, την οποία παρακολούθησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου.

 

Την τρίτη ημέρα έγινε παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της Ρουμανίας και παρουσίαση και επίδειξη του VR-LAB, του πρώτου εργαστηρίου τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας σε ρουμανικό σχολείο. 

 

Ακολούθησε μια ιδιαίτερα θερμή εκδήλωση στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου με καλλιτεχνικό, μουσικό και χορευτικό πρόγραμμα από μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς του σχολείου. 

 

Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί από τις αντιπροσωπίες, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υποδοχής χόρεψαν ποικίλους χορούς, μεταξύ των οποίων και παραδοσιακούς χορούς της Ρουμανίας, ενώ ακολούθησε παρουσίαση και εκτέλεση παραδοσιακών χορών από τις υπόλοιπες χώρες-εταίρους, εκδήλωση που έφερε κοντά όλους τους συμμετέχοντες. 

 

Οι συναντήσεις εργασίας ολοκληρώθηκαν με μια πολύ ενδιαφέρουσα και πλούσια συζήτηση των αντιπροσωπιών στο γραφείο της διευθύντριας, προσφοράς αναμνηστικών δώρων από την πλευρά του σχολείου υποδοχής και επίδοση των πιστοποιητικών παρακολούθησης σε όλους τους συμμετέχοντες.

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος διοργανώθηκε ημερήσια εκδρομή στο παλάτι Cantacuzino και στην ευρύτερη ορεινή περιοχή της Sinaia, όπου οι αντιπροσωπίες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τη φύση και τα τοπία της Ρουμανίας. 

 

Επίσης, επισκέφτηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το παλάτι Cotroceni, το οποίο στεγάζει το Προεδρικό Μέγαρο στη ρουμανική πρωτεύουσα και έτσι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικούς σταθμούς της σύγχρονης ιστορίας της χώρας.

 

Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τον προβληματισμό τους για την αποτελεσματικότητα πρακτικών και μεθόδων στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και να μεταφέρουν την εμπειρία τους από τα σχολεία τους και να ανταλλάξουν απόψεις για τις δυσκολίες και τις δυνατότητες της παρέμβασής τους στη μαθησιακή διαδικασία. 

 

Στο πλαίσιο αυτό παρακολούθησαν τη δουλειά στην τάξη Ρουμάνων συναδέλφων με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και ψηφιακών εργαλείων, όπως το Kahoot, ενώ δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά και με την τεχνική της δημιουργικής γραφής μαζί με Ρουμάνους μαθητές και μαθήτριες δημιουργώντας ιστορίες συμπερίληψης και το σημαντικότερο από όλα, δημιούργησαν ισχυρούς δεσμούς φιλίας και αλληλοεκτίμησης που θα καταδεικνύουν με τον πιο απερίφραστο τρόπο πως οι λαοί μπορούν να ζήσουν ειρηνικά μέσα σε ένα κλίμα σεβασμού και αλληλοεκτίμησης.

 

Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν τα επόμενα βήματα για την επιτυχή διεκπεραίωση του προγράμματος και να προετοιμάσουν τις επόμενες συναντήσεις.

 

Στις 29-4-2023 η αποστολή του 5ου ΓΕΛ Καβάλας επέστρεψε στην Καβάλα, γεμάτη γόνιμες και δημιουργικές ιδέες αλλά και με μια γλυκιά αίσθηση νοσταλγίας για όσα άφησε πίσω της. 

 

Κατά γενική ομολογία το ταξίδι αυτό αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες, καθώς τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα και να αναπτύξουν στενές σχέσεις με ανθρώπους από άλλες χώρες και με διαφορετικές οπτικές και προσεγγίσεις.

 

Η επόμενη, δεύτερη συνάντηση, θα πραγματοποιηθεί στην Πορτογαλία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όπου οι εταίροι θα έχουν την ευκαιρία να επανασυνδεθούν και να συνεχίσουν τις δράσεις και τις συζητήσεις τους σε σχέση με την συμπερίληψη στην εκπαίδευση και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα εντάσσονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με τον σεβασμό που αρμόζει στον καθένα στο σχολείο της γειτονιάς τους και στις σχολικές τάξεις με τρόπο ισότιμο.”