Αποσύρονται από τις ελληνικές θάλασσες και τα τελευταία ιπτάμενα δελφίνια (υδροπτέρυγα) σοβιετικής ναυπήγησης.

 

 

Μετά από 50 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, αλλά και στις γραμμές Καβάλας – Λιμένα και Καβάλας – Πρίνου ενώ ακόμα παλιότερα Καβάλας – Λιμεναρίων - Σκάλας Μαριών και έχοντας μεταφέρει πολλές χιλιάδες επιβατών ήρθε η ώρα να αποσυρθούν τελείως.

 

Άλλωστε βρίσκονται ελάχιστα (τρία ή τέσσερα στον αριθμό) σε λειτουργία και εξυπηρετούν κυρίως τον Αργοσαρωνικό με τα σινιάλα της Άττικα Γκρουπ.

 

Έφτασαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1960. Τα σοβιετικής ναυπήγησης, ιπτάμενα δελφίνια εκμεταλλεύονται τον σχεδιασμό τους για να καταφέρουν να μηδενίσουν σχεδόν την τριβή με το νερό και να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες με χαμηλή σχετικά κατανάλωση.

 

Το μέλλον είναι πλέον τρία υψηλής τεχνολογίας νεότευκτα Aero Highspeed της Attica Group και θα κοστίσουν περίπου 21 εκατομύρια ευρώ.

 

Οι αντικαταστάτες των ιπτάμενων δελφινιών, (από τα μέσα Ιουλίου περίπου) τα Νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοα, έχουν περισσότερες θέσεις – 150 έναντι 130 των ιπτάμενων δελφινιών – και, καθώς είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, είναι φιλικότερα στο περιβάλλον με δεδομένο τον χαμηλό δείκτη εκπομπών άνθρακα ανά μεταφερόμενο άτομο ανά μίλι, εξηγούν οι ειδικοί.

 

 

Να σημειωθεί ότι διαθέτουν και φωτοβολταϊκές μονάδες, που θα καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών.

 

Τα Aero έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μ., πλάτος 9,7 μ. και η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο σχεδιασμός τους στοχεύουν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερες υπηρεσίες.

 

Τα Ιπτάμενα Δελφίνια που ήδη πλέουν ακόμα στις ελληνικές θάλασσες, θα πουληθούν στο εξωτερικό ή θα δωθούν για ανακύκλωση του αλουμινίου από το οποίο είναι κατασκευασμένα. Εκτός εάν βρεθεί κάποιος επιχειρηματίας στην Ελλάδα και θελήσει να συνεχίσει να τα δουλεύει.

 

Ιπτάμενα δελφίνια στις τοπικές γραμμές

 

Στη περιοχή μας εμφανίστηκαν στη δεκαετία του 1990 στις γραμμές από Καβάλα προς το Λιμένα Θάσου, το Πρίνο, τα Λιμενάρια ακόμα τη Σκάλα Μαριών, (τα τελευταία χρόνια μόνο στις γραμμές Καβάλα - Λιμένας Θάσου και Καβάλα – Πρίνος) έως και το 2011 όπου πουλήθηκαν σε Βούλγαρους επενδυτές.

 

Πάντως από το φθινόπωρο του 2010 είχαν παρουσιάσει πολλές βλάβες και δεν έκαναν δρομολόγια.

 

Το ιπτάμενο δελφίνι επανήλθε στις αρχές του 2016 στις τοπικές γραμμές.

 

Ξεκίνησε δρομολόγια τον Φεβρουάριο του 2016 με δρομολόγια από Καβάλα προς Λιμένα Θάσου και από Καβάλα προς Πρίνο έως και 31-10-2016 οπότε και έληξε η δρομολογιακή περίοδος χωρίς να κάνει αίτημα για τη νέα περίοδο 2016-2017.

 

Τελευταία φορά ακόμα μια εταιρία επανέφερε τα δρομολόγια του υδροπτέρυγου την άνοιξη του 2019 με δρομολόγια μόνο από Καβάλα προς Λιμένα Θάσου

 

Τα δρομολόγια διήρκησαν έως και το τέλος της περιόδου στις 31-10-2019 οπότε και δεν ζήτησε δρομολόγια για την νέα δρομολογιακή περίοδο 2019-2020.

 

Πηγή