Το 1ο Γενικό Λύκειο Καβάλας κατά το σχολικό έτος 2021-22, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Μαθησιακή Κινητικότητα ΚΑ1”, συμμετείχε το σχολικό έτος 2021-22, με ομάδες εκπαιδευτικών σε σεμινάρια στο εξωτερικό που κάλυψαν την εξής θεματολογία:

 

1.Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs) (Σχεδιάζοντας Περιβάλλοντα Μάθησης χωρίς αποκλεισμούς για την υποστήριξη όλων των μαθητών) την περίοδο από 29/11/21 έως 4/12/21. 

 

Η φιλοσοφία των μαθημάτων αφορούσε τη δυναμική προσέγγιση του μαθητή με διαφορετικότητα και τη θέαση των ατομικών διαφορών του όχι ως προβλήματα, αλλά ως ευκαιρίες για τον εμπλουτισμό της Μάθησης. Στόχος της παιδαγωγικής αυτής μεθόδου είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών, η μη περιθωριοποίησή τους και η επαρκής επίδοσή τους.

 

2. Brain-Based Learning: Understand How Students Really Learn (Μάθηση με βάση τον εγκέφαλο: Κατανοήστε πώς μαθαίνουν πραγματικά οι μαθητές), την περίοδο από 21/3/22 έως 26/3/22. Στόχος της εβδομαδιαίας επιμόρφωσης ήταν οι μαθητές να κατανοούν καλύτερα και να θυμούνται περισσότερα από ένα μάθημα μ΄ ένα τρόπο αποτελεσματικό, διασκεδαστικό και δημιουργικό ταυτόχρονα.

 

Πιο συγκεκριμένα, εφαρμόστηκε εκπαίδευση σε στρατηγικές που θα βοηθήσουν τους μαθητές να εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο και ταυτόχρονα να καλλιεργήσουν τη μνήμη τους. καλλιεργήθηκε η βελτιστοποίηση και επιτάχυνση της μαθησιακής διαδικασίας σχεδιάζοντας τις διδακτικές δραστηριότητες σύμφωνα με αυτό που χρειάζεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος για να αποδώσει καλά.

 

3.Experiential Learning in Florence: Sustainable Tourism and Travel Psychology in Practice (Βιωματική Μάθηση στη Φλωρεντία: Βιώσιμος Τουρισμός και Ψυχολογία Ταξιδιών στην Πράξη)την περίοδο από 11/4/22 έως 16/4/22. Τα μαθήματα αφορούσαν στην Περιβαλλοντική και Τουριστική Ψυχολογία, την Οικολογική Ψυχολογία, τον Αειφόρο Τουρισμό και τα Βιωματικά ταξίδια.

 

Οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς η εμπειρία ενός περιβάλλοντος με ασυνήθιστο τρόπο μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να διατηρήσουν την προσοχή και τα κίνητρα των μαθητών τους (χρήσιμο εργαλείο στη διδασκαλία των επιστημονικών κλάδων της ιστορίας, τέχνης, γλώσσας και πολιτισμού).

 

4. From Stem to Steam Education: a new learning approach (Μια νέα μαθησιακή προσέγγιση : από το STEM στο STEAM)την περίοδο από 2/5/22 έως 7/5/22. Στόχος του μαθήματος ήταν να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν και να επιταχύνουν τη μαθησιακή διαδικασία, εντάσσοντας στη διδασκαλία διαφορετικές μορφές τέχνης και ενεργής εμπλοκής των διδασκομένων.  Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αυτό επανεξετάζει τις συμβατικές μεθόδους διδασκαλίας και τις εμπλουτίζει με τεχνικές που λαμβάνουν υπόψη στοιχεία όπως : φαντασία, δημιουργικότητα, ανάληψη πρωτοβουλιών, επίλυση προβλημάτων, χειροτεχνία κτλ. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες συμμετείχαν ενεργά στη δοκιμή και τον προβληματισμό για πολλές διαφορετικές τεχνικές. Έμαθαν βιωματικά να σχεδιάζουν ένα μάθημα που συμπεριλαμβάνει διαφορετικές μορφές τέχνης μέσα από διαθεματικές προσεγγίσεις, προκειμένου να εμπλέξουν στη μαθησιακή διαδικασία μαθητές με διαφορετικούς τρόπους μάθησης ή μαθησιακές δυσκολίες.

 

 

5. Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies,Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies (Αποτελέσματα αναζήτησης για: Λύσεις διαχείρισης τάξης για εκπαιδευτικούς: Νέες μεθοδολογίες, αποτελεσματικά κίνητρα, στρατηγική συνεργασίας και αξιολόγησης )την περίοδο από 9/5/22 έως 14/5/22. Στόχος του μαθήματος ήταν να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να μάθουν περισσότερα για τη διαχείριση μιας αποτελεσματικής και ενημερωμένης τάξης ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή και ενισχύοντας τη μάθηση χρησιμοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνικές και εργαλεία στην τάξη. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα επιδίωξε οι εκπαιδευτικοί μέσα από διαδραστικές και ελκυστικές δραστηριότητες να μάθουν να ενισχύουν τα κίνητρα μάθησης, να θεσπίζουν κανόνες στην τάξη, να παρέχουν σαφείς οδηγίες, να παρακολουθούν, να αναπτύσσουν σχέσεις, να ενσωματώνουν ομαδοσυνεργατικές μεθόδους διδασκαλίας ενθαρρύνοντας τους μαθητές να αναλογιστούν τη δική τους συμπεριφορά στην αίθουσα.

δελτίο Τύπου