Για 9 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις οι πωλήσεις των χειμερινών εκπτώσεων ήταν χειρότερες σε σχέση με τις προσδοκίες τους σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

 

«Εμείς βλέπουμε ότι η αγορά της Καβάλας κινήθηκε πολύ καλά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων. Από εκεί και πέρα που καλύφθηκαν οι ανάγκες μετά το διάστημα του lockdown, άρχισε μία φθίνουσα πορεία η οποία έχει επιδεινωθεί πολύ από την προηγούμενη εβδομάδα και ιδιαιτέρως αυτή που διανύουμε τώρα», δηλώνει στο KavalaNews ο Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης.  

 

Το  91,7% πήγε χειρότερα από πέρσι, το 5,6% πήγαν τα ίδια και το μόλις το 2,6% καλύτερα από πέρσι. 

 

«Είναι θέμα καθαρά ψυχολογίας του κόσμου. Ο κόσμος δεν γνωρίζει τι του ξημερώνει ως προς ένα γενικό lockdown ή όχι. Ο καθένας αναρωτιέται τι θα γίνει. Η ένδυση και υπόδηση πάνε σε δεύτερη μοίρα», επισημαίνει ο κ. Κελγιώργης.  

 

«Η παράταση των εκπτώσεων σαφέστατα βοηθάει» 

 

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε τροπολογία για τη δυνατότητα ρύθμισης της εκπτωτικής περιόδου έτσι ώστε να δοθεί παράταση στις εκπτώσεις έως τις 31 Μαρτίου 2021. 

 

Παραδοσιακά, η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων τονώνει το λιανικό εμπόριο, λειτουργώντας ως το διάστημα της ενδυνάμωσης των σχέσεων των εμπόρων και  των καταναλωτών.

 

Παράλληλα, οι χειμερινές εκπτώσεις συνήθως προετοιμάζουν την αγορά για τη μετάβαση προς την καλοκαιρινή- τουριστική περίοδο, η οποία είναι ένα διάστημα ευφορίας για την ελληνική οικονομία. 

 

«Να ανοίξει η εστίαση»

 

«Θέλουμε να ανοίξει η εστίαση ακόμα με αυστηρούς περιορισμούς για να αλλάξει η ψυχολογία. Βλέπουμε παραβατικές συμπεριφορές στα πάρκα, στις πλατείες. Ο κόσμος δεν μπορεί να καθίσει σπίτι. Κουράστηκε», λέει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Κελγιώργης.