Από την Δευτέρα (2/11)ξεκίνησαν οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και τις 14 Νοεμβρίου. Στα τέλη του μήνα, έρχεται η «Black Friday», όποτε οι προσφορές των καταστημάτων αναμένεται να κορυφωθούν. Ωστόσο οι ημέρες αυτές δεν φτάνουν για να καλύψουν το χαμένο έδαφος των προηγούμενων μηνών.

 

Η μείωση του εισοδήματος για όσους βρέθηκαν σε αναστολή εργασίας τους και η ανασφάλεια λόγω της εξέλιξης της πανδημίας, αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά τις αγορές τους.

 

 «Οι πρώτες μέρες των εκπτώσεων συνέπεσαν με το lockdown στην Θεσσαλονίκης και των Σερρών δημιουργώντας μία άσχημη ψυχολογία για την αγορά η οποία προσδοκά πολλά πράγματα στις εκπτώσεις του Νοεμβρίου. Είναι μία παγωμένη κατάσταση. Υπάρχει μία δυσπραγία, στεναχώρια και φόβος από τον κόσμο. Η περίοδος δεν ανταποκρίνεται στην αγοραστική κίνηση των καταναλωτών. Τις προηγούμενες μέρες μπήκαν και τα αναδρομικά στους συνταξιούχους και περιμέναμε να είναι ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών» δήλωσε στο KavalaNews.GR ο γραμματέας του εμπορικού συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης.

 

Αυτό επίσης που τόνισε ο κ. Κελγιώργης, είναι ότι η κυβέρνηση πρέπει να στηρίξει την αγορά: «οι ταμειακές αντοχές ύστερα από μία 10χρονη οικονομική κρίση δεν μας επιτρέπει να εφησυχάζουμε κι ύστερα από ένα καταστροφικό 2020 οι αντοχές μας είναι μηδενικές. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην πλειοψηφία τους είναι χρεωμένες. Η πιθανότητα να δοθεί παράταση στις υποχρεώσεις μας ή κάποια λίγα χρήματα για να μην πεθάνουμε δεν λύνει το πρόβλημα. Πρέπει η κυβέρνηση να σταθεί στη μικρομεσαία επιχείρηση για να μην μας καταπιούν οι μεγάλες πολυεθνικές.

 

Επίσης, στην Ελλάδα, έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια η μέρα της «Μαύρης Παρακευής» ή «Black Friday” που η αγορά προχωρά σε γενναίες εκπτώσεις, ενώ φέτος το βλέπουν και ως μια ευκαιρία για να καλύψουν ένα μέρος των ζημιών που υφίστανται εξαιτίας του κορωνοϊού. Πάντως ο κ. Κελγιώργης ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικός, λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να κάνουμε ασφαλή πρόβλεψη. Σε μία μέρα μάλιστα που η αγορά δουλεύει πολύ καλά».

 

Ωστόσο, ειδικοί της αγοράς επισημαίνουν ότι οι φετινές εκπτώσεις θα διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό από εκείνες των περασμένων χρόνων καθώς τα καταστήματα θα πρέπει να επικεντρωθούν στις ηλεκτρονικές προσφορές. Αυτό θα συμβεί διότι το καταναλωτικό κοινό από τη μία εξοικειώθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα με τις online αγορές και από την άλλη φοβάται τις ουρές που πιθανώς θα δημιουργηθούν στα καταστήματα τη συγκεκριμένη ημέρα.