Όπως γράψαμε στο KavalaNews, εκπαιδευτικοί δημόσιων σχολείων του νομού Καβάλας έχουν ήδη επικοινωνήσει με τους μαθητές τους κι έστησαν διαδικτυακές τάξεις, κυρίως με μαθητές που προετοιμάζονται για πανελλήνιες εξετάσεις. Αυτό εντάσσεται σε ατομικές πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών, πολύ πριν το Υπουργείο καταστρώσει σχέδιο. 

 

Οι περισσότεροι από τους εκπαιδευτικούς που πήραν τέτοιες πρωτοβουλίες χρησιμοποιούν δωρεάν λογισμικά όπως το Zoom και το Skype (δείτε ΕΔΩ τα 5 πιο δημοφιλή προγράμματα για τηλεμαθήματα και τα χαρακτηριστικά τους). 

 

Προχωρά και το κυβερνητικό σχέδιο

Την Παρασκευή, η κυβέρνηση επανέλαβε ότι ετοιμάζεται να αρχίσει τα μαθήματα εξ αποστάσεως με βάση εργαλεία που ήδη υπάρχουν και χρησιμοποιούνται, όπως και άλλες πλατφόρμες που στήνονται αυτές τις μέρες. 

 

Ζητούν email γονιών σε όλη τη χώρα

Ήδη στους διευθυντές των σχολικών μονάδων έχει φτάσει email από το Υπουργείο Παιδείας με το οποίο ζητείται να γίνει η καταγραφή των στοιχείων επικοινωνίας όλων των γονιών, ώστε σε επόμενη φάση η κυβέρνηση να επικοινωνήσει μαζί τους μέσω email για να δοθούν οδηγίες. 

 

Στην Καβάλα αρκετοί γονείς έχουν δεχθεί μηνύματα και τηλεφωνήματα από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων με τα οποία ζητούνται στοιχεία επικοινωνίας όπως email ή κινητό τηλέφωνο, διαθεσιμότητα viber κλπ. Τα ζητούμενα στοιχεία ανά περίπτωση διαφοροποιούνται. 

 

Πολλές λεπτομέρειες για το σχέδιο δεν έχουν γίνει γνωστές. Πάντως από μόνο του θα αποτελέσει έναν άθλο για να εκτελεστεί τέτοια παρέμβαση σε τόσο ευρεία κλίμακα. 

 

Όμως άλλος τρόπος δεν υπάρχει μιας και τα σχολεία δεν φαίνεται πιθανό να ανοίγουν πριν τα τέλη Απριλίου – ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ γιατί. 

 

Μεγάλη πρόκληση ΚΑΙ οι ανισότητες

Η κυβέρνηση τώρα έχει να αντιμετωπίσει, από τη μια, την πρόκληση των τεχνολογιών που θα χρησιμοποιηθούν, από την άλλη, το επίπεδο εξοικείωσης μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών, που είτε μεγάλο, είτε μικρό, δεν είναι το ίδιο σε όλες τις περιπτώσεις – κι αυτό θα δημιουργήσει έντονες ανισότητες. Ένα -όχι αμελητέο- ποσοστό νοικοκυριών δεν διαθέτουν σύνδεση ίντερνετ (ούτε καν τηλεφώνου) ενώ σε μεγαλύτερο ποσοστό εντοπίζεται η έλλειψη εξοπλισμού όπως ηλεκτρονικός υπολογιστής με οθόνη -και όχι απλώς ένα κινητό τηλέφωνο- ώστε οι μαθητές να μπορούν να βλέπουν τον "πίνακα" της διαδικτυακής τάξης.  

 

Προτεραιότητα η Γ΄Λυκείου 

Ο πρωθυπουργός έχει ήδη ανακοινώσει ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο για τηλεμαθήματα αρχικώς στην Γ’ Λυκείου αλλά και ότι έχει επεξεργαστεί σενάρια για όλες τις βαθμίδες.

 

Τα προγράμματα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης θα «πατήσουν» πάνω σε τεχνολογίες που θα διαθέσουν -ίσως και δωρεάν στο κράτος- οι εταιρίες Microsoft, Google και Cisco. Το θέμα είναι κατά πόσο ο κόσμος θα καταφέρει να τις αξιοποιήσει όταν μάλιστα δεν υπάρχει δυνατότητα για να δείξουν τα προγράμματα έστω για μια πρώτη φορά από κοντά. 

 

Επιστρέφει η Εκπαιδευτική Τηλεόραση;

Για τις μικρότερες τάξεις, εξετάζεται η αξιοποίηση της δημόσιας τηλεόρασης. Η ΕΡΤ θα εκπέμψει τηλεμαθήματα για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, είτε μέσω μιας εκ των 5 συχνοτήτων (1, 2, 3, sports, Βουλή) είτε μέσω νέου διαύλου – για την τελευταία περίπτωση θα απαιτηθεί νέα «σάρωση» σε τηλεοράσεις και αποκωδικοποιητές κάθε νοικοκυριού, πράγμα που την καθιστά και ανίσχυρο ως ενδεχόμενο.

 

Μια βασική δομή που θα αξιοποιηθεί είναι αυτή που διαθέτει το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, ο μοναδικός δημόσιος φορέας που διαθέτει ήδη λειτουργούσα πλατφόρμα τηλε-εκπαίδευσης. Το ΕΑΠ ανακοίνωσε μάλιστα έτοιμο να συνδράμει. 

 

Επιπλέον θα αξιοποιηθούν οι δομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως πχ στην Αττική, ιδιωτικές εταιρίες παρέχουν δωρεάν την υποδομή τους στο δημόσιο για να γίνουν τα μαθήματα. 

 

Το μόνο βέβαιο είναι ότι μετά από αυτή την πρωτόγνωρη κρίση η Ελλάδα θα είναι μια τελείως διαφορετική χώρα, που θα έχει αναγκαστεί να εξοικειωθεί βιαστικά με έννοιες όπως η τηλε-εκπαίδευση και η τηλε-εργασία.

 

Μείνετε συντονισμένοι

και ακολουθήστε μας στο facebook