Με δύο μοντέλα ιδιωτικοποίησης σύμφωνα με την εφημερίδα τα «ΝΕΑ» την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων και την πώληση μετοχών το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να αξιοποιήσει τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας εκκινώντας σταδιακά τους διαγωνισμούς πριν από το καλοκαίρι.

 

 

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, ο λόγος για τους οργανισμούς λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Πάτρας, για τους οποίους εκδηλώνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας βρίσκεται στην τελική ευθεία για τη δημοσίευση νομοσχεδίου με το οποίο θα τροποποιεί διατάξεις που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση δίνοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών και με το μοντέλο της πώλησης μετοχών.

 

 

Πώληση μετοχών για το λιμάνι της Καβάλας

 

Για τέσσερα λιμάνια, πιθανότατα την Αλεξανδρούπολη, την Ηγουμενίτσα, την Καβάλα και το Ηράκλειο το επικρατέστερο μοντέλο είναι η πώληση μετοχών, χωρίς να αποκλείεται για τα δύο τελευταία η υποπαραχώρηση. Στην Καβάλα θα αφορά το λιμάνι Φίλιππος Β' και στο Ηράκλειο την κρουαζιέρα. Σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά και τις εισηγήσεις του συμβούλου αξιοποίησης με τη μέθοδο της πώλησης μετοχών, για την πρόσληψη του οποίου το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό.

 

 

Τα πρώτα υποψήφια για διαγωνισμό λιμάνια είναι τα τέσσερα πρώτα και ενδεχομένως, λένε οι πληροφορίες, αυτό που θα σηματοδοτήσει το σινιάλο του μεγάλου project θα είναι εκείνο της Αλεξανδρούπολης. Επονται η Ηγουμενίτσα και το Ηράκλειο και εν συνεχεία η Καβάλα και ο Βόλος.

 

 

Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από την Αμερική για το λιμάνι της Καβάλας

 

Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου, υπάρχει έντονο αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως άλλωστε αποκαλύπτει με συνέντευξή του στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» και ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. Ο ίδιος σημειώνει ότι το έχει συζητήσει με τους υπουργούς Πλακιωτάκη, Καραμανλή και Γεωργιάδη. Μάλιστα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο Τζέφρι Πάιατ τονίζει ότι Ελλάδα και ΗΠΑ θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Αλεξανδρούπολη «ως στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο για την ανάπτυξη αμερικανικών και ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων στη Μαύρη Θάλασσα και την περιοχή της Βαλκανικής».

 

Επίκειται και η ιδιωτικοποίηση της "Εγνατία Οδός ΑΕ"

Γενικά ο Βόρειος άξονας από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καβάλα κι από εκεί έως την Ηγουμενίτσα αποκτά μεγαλύτερη αξία τόσο λόγω της αξιοποίησης των συγκεκριμένων λιμανιών όσο και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού που συνδέει τα τρία προαναφερόμενα λιμάνια, αναφέρει μεταξύ άλλων των ρεπορτάζ της εφημερίδας. 

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ