Στο θέμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας  αναφέρθηκε στη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο περιθώριο της 83ηςΔΕΘ, ο πρωθυπουργός, μετά απο ερώτηση δημοσιογράφου σε τοπικό μέσο ενημέρωσης. 

 

Όπως τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας, «μετά τις υπογραφές του μνημονίου συνεργασίας, έχουμε προχωρήσει μέσα από τις διαρκείς συναντήσεις που έχουμε σε διμερές και πολυμερές, τετραμερές επίπεδο, με τον ομόλογό μου, στην υπογραφή αντίστοιχου πρωτοκόλλου με τον κύριο Γιούνκερ, τον Πρόεδρο της Κομισιόν, η οποία προτίθεται να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό, έχει αγκαλιάσει δηλαδή αυτή την προοπτική… 

 

 

Διακρατική εταιρία θα αναλάβει το κόστος κατασκευής και τη διαχείριση των εσόδων 

 

…Είμαστε στη φάση όπου έχουν προχωρήσει οι τεχνοοικονομικές μελέτες. Και, βεβαίως, μετά την τελευταία συνάντηση που είχαμε εδώ στη Θεσσαλονίκη, της τετραμερούς αυτής συνεργασίας, στη φάση όπου προχωράμε στη συγκρότηση διακρατικής εταιρείας, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση και των εσόδων και του κόστους κατασκευής, βεβαίως, μέσα από τη σύμπραξη και τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά και των εσόδων τα οποία θα έχουμε μετά την ολοκλήρωση του έργου. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά. Αποφασίσαμε, δηλαδή, αυτή η διακρατική εταιρεία να συσταθεί και να έχει τη διαχείριση σε έσοδα και στη μία χώρα και στην άλλη χώρα, σε διακρατικό, δηλαδή, επίπεδο…

 

 

 

Είναι ένα έργο που αναβαθμίζει τη γεωπολιτική θέση της χώρας

 

…Όμως, επιτρέψτε μου να πω το εξής: αυτό που πρέπει να καταλάβουμε και στην Καβάλα και εδώ στη Θεσσαλονίκη, σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, είναι ότι το έργο αυτό δίνει μια άλλη διάσταση και αναβαθμίζει και τη γεωπολιτική σημασία της χώρας. Δηλαδή, αυτό το οποίο οραματιζόμαστε και σχεδιάζουμε είναι τη δημιουργία ενός δακτυλίου διασυνδεσιμότητας, όπου η κάτω μεριά του δακτυλίου περνά από τη Βόρεια Ελλάδα, τα λιμάνια μας, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Με τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Βάρνα, το Μπουργκάς και από εκεί, το Δούναβη, την πόλη Ρούσε, και τη δυνατότητα, βεβαίως, μετακίνησης εμπορευμάτων στο Δούναβη. Και από την άλλη πλευρά, από τη Θεσσαλονίκη με τη σιδηροδρομική γραμμή προς το Βελιγράδι διαμορφώνεται αυτός ο δακτύλιος. Αυτός ο δακτύλιος δημιουργεί μια ιδιαίτερη, αν θέλετε, προστιθέμενη αξία στη χώρα, ακριβώς διότι παρακάμπτει τη μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων, που σήμερα γίνεται από τα στενά του Βοσπόρου. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, που εξυπηρετεί τα εθνικά μας συμφέροντα, εξυπηρετεί τη χώρα και εξυπηρετεί την προοπτική η χώρα μας να είναι μια χώρα – ηγέτιδα δύναμη στην περιοχή των Βαλκανίων…

 

 

«Καβάλα αγαπημένη μου πόλη»

 

…η προεργασία, η τεχνική προετοιμασία προχωρά, να πω ότι είναι από τα έργα που έχει αγκαλιάσει ο Πρόεδρος Γιούνκερ και η Κομισιόν, ακριβώς διότι βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της στρατηγικής της Κομισιόν για διακρατικές συνεργασίες εντός της Ε.Ε.. Και βεβαίως, να πω ότι για τα μεγάλα αυτά project της διασυνδεσιμότητας, οδικής ή σιδηροδρομικής, δείχνουν πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και επενδυτές από τρίτες χώρες έξω από την Ε.Ε., όπως, για παράδειγμα, η Κίνα. Άρα, λοιπόν, να μεταφέρετε εκεί, στην αγαπημένη μου αυτή πόλη, την Καβάλα, ότι τα πράγματα πάνε καλά και ότι η Καβάλα θα αναβαθμιστεί ιδιαίτερα το επόμενο διάστημα.