Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εξέδωσε η εταιρία  προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος. Δέκα μήνες μετά την Τελετή Εγκαινίων για την Έναρξη των Κατασκευαστικών Εργασιών το Μάιο του 2016, η κατασκευή έχει προχωρήσει σημαντικά στις δύο από τις τρεις Περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας που θα διασχίσει ο αγωγός: την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και την Κεντρική Μακεδονία.

 

Στα τέλη Μαρτίου 2017, από το σύνολο των περίπου 550 χλμ. αγωγού που θα κατασκευαστούν σε ελληνικό έδαφος, οι ανάδοχοι εργολήπτες του ΤΑΡ έχουν ήδη: 

  • παραλάβει το 66% των 32.000 σωληναγωγών συνολικά που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού∙
  • καθαρίσει και διαμορφώσει 260 χλμ. της όδευσης του αγωγού (Ζώνη Εργασίας)∙
  • ενώσει 217 χλμ. αγωγού∙
  • συγκολλήσει 184 χλμ. αγωγού.

Ταυτόχρονα  

  • 154 χλμ. τάφρου έχουν διανοιχθεί∙
  • σε 119 χλμ. ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου∙  
  • σε 97 χλμ. ο αγωγός έχει  καλυφθεί με χώμα∙ και
  • 18 χλμ. γης βρίσκονται στη φάση αποκατάστασης.

Αναφερόμενος στην έγκαιρη πρόοδο της κατασκευής ο Διευθυντής του TAP για την Ελλάδα, Rikard Scoufias, δήλωσε: «Θα ήθελα να συγχαρώ τις αναδόχους εταιρείες για την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα της δουλειάς τους, και να ευχαριστήσω τις τοπικές κοινότητες και τις αρμόδιες αρχές για τη συνεργασία τους».

 

Με την πρόοδο των εργασιών, γίνονται προοδευτικά εμφανή και τα άμεσα οφέλη που προκύπτουν για τη χώρα, την οικονομία της, και τις τοπικές κοινότητες χάρη στην υλοποίηση του έργου:

  • Τη στιγμή αυτή, περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι εργάζονται για τον ΤΑΡ στην Ελλάδα, εκ των οποίων 400 περίπου είναι αρχαιολόγοι και εξειδικευμένοι αρχαιολογικοί εργάτες.  
  • 2 από τις 5 εταιρείες-αναδόχους Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής που εργάζονται για λογαριασμό του ΤΑΡ είναι ελληνικές, και συγκεκριμένα η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. σε κοινοπραξία με την Renco S.p.A και η J&P ΑΒΑΞ σε κοινοπραξία με την Bonatti S.p.A., ενώ την ΑΚΤΩΡ έχει επιλέξει ως υπεργολάβο η ανάδοχος εταιρεία Spiecapag. Επίσης, ο TAP έχει αναθέσει μία από τις δύο μεγάλες του συμβάσεις για προμήθεια σωληναγωγών στη ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.
  • Το έργο επενδύει εκατομμύρια στην προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών, και συνεργάζεται με πολλές εγχώριες επιχειρήσεις. Συνολικά, 176 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν ήδη συμβάλει στην υλοποίηση του έργου, αποκομίζοντας τόσο οικονομικά οφέλη, όσο και πολύτιμη τεχνογνωσία.       

Αναφορικά με το ύψους €32 εκατ. πρόγραμμα κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων που ο ΤΑΡ έχει οικειοθελώς δεσμευθεί να υλοποιήσει, θα πρέπει να σημειωθεί πως 40 περίπου τέτοιες πρωτοβουλίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και στις 3 Περιφέρειες της Βορείου Ελλάδας, το συνολικό ύψος των οποίων ανέρχεται στα €773.000. Βάσει της στρατηγικής του ΤΑΡ και τους άξονες επιλογής που έχει θέσει σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του επενδύσεις, στις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη υλοποιηθεί συγκαταλέγονται:

  • 25 προγράμματα που υποστηρίζουν την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους∙
  • 5 προγράμματα που ενισχύουν τα μέσα βιοπορισμού στις τοπικές κοινωνίες κατά μήκος της όδευσης του αγωγού∙
  • 5 προγράμματα που καθιστούν εφικτή τη βελτίωση δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσω εκπαίδευσης και επιμόρφωσης∙ και
  • 5 προγράμματα που βελτιώνουν την περιβαλλοντική διαχείριση.

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.