γράφει ο

Κώστας Παπακοσμάς

 

Μια διαφήμιση της πάλε πότε "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ - ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ"  πριν 62 χρόνια. Ερώτημα υπήρχε πτήση Αθήνα - Λήμνο - Καβάλα και αντίστροφα;  ή πτήση  Καβάλα - Λήμνο και αντίστροφα;

 

To ίδιο ερώτημα στον ίδιο συνδυασμό και για την Αλεξανδρούπολη. Ο αγαπητός Πέτρος Χαϊνάς μου έγραψε ότι υπήρχε πτήση.

 

Το αεροπλάνο από Αθήνα προφανώς σταματούσε Λήμνο αποβίβαζε επιβάτες και έπαιρνε επιβάτες για Αθήνα , που έρχονταν Καβάλα (Αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα) και μαζί με αυτούς που έφυγαν από Καβάλα ταξίδευαν για Αθήνα.

 

Στην αρχή της δεκαετίας του 2000 υπήρξε ένα τέτοιο δρομολόγιο της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ από Αθήνα για Καβάλα, μέσω Αλεξανδρούπολης, όπου οι επιβάτες για Καβάλα “σταματούσαν” στην Αλεξανδρούπολη επιβιβάζονταν οι επιβάτες για Αθήνα και στη συνέχεια το Αεροπλάνο κατευθύνονταν στην Καβάλα (Αεροδρόμιο Μέγας Αλέξανδρος) όπου γίνονταν η αποβίβαση των επιβατών για Καβάλα και η επιβίβαση των επιβατών για Αθήνα ..

 

Προπολεμικά και τα πρώτα μεταπολεμικά και  μετεμφυλιακά χρόνια υπήρχε αεροπορική σύνδεση Καβάλας – Θεσσαλονίκης, τότε η κίνηση στο κατεστραμμένο από τους πολέμους οδικό δίκτυο ήταν αδύνατη και επικίνδυνη λόγω συγκρούσεων και ..ναρκών, έτσι τα αεροπλάνα των αεροπορικών εταιρειών Τ.Α.Ε. και ΕΛΛΑΣ έδιναν την λύση για τις μετακινήσεις εντός Ελλάδος. Μερικές ακόμα χρήσιμες ιστορικές πληροφορίες.

 

Στις 26 Μαΐου του 1934 ξεκίνησε  το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Δράμα - Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Η Τ.Α.Ε. (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις ) ξεκίνησε την σύνδεση με το Αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα στην Καβάλα στις 2 Σεπτεμβρίου του 1947 όπου ξεκίνησε  η σύνδεση της Αθήνας με την Καβάλα, Ιωάννινα και Αγρίνιο.

 

 

Η εταιρεία κατάφερε για την εποχή αυτή να μεταφέρει πλήθος αριθμού επιβατών ημερησίως που ανέρχονταν περίπου στους 18, μεγάλος αριθμός επιβατών καθώς οι πτήσεις πραγματοποιούνταν μόνο με 6 αεροσκάφη των 21 θέσεων.