Ενεργειακό «Τειρεσία», μια βάση δεδομένων στην οποία θα καταγράφονται οι καταναλωτές με οφειλές από λογαριασμούς ρεύματος, σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας

 

Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών του κλάδου, οι καθυστερήσεις πληρωμών πάνω από 45 ημέρες φτάνουν το 30% των μετρητών, γεγονός που εντείνει το πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν αρκετοί πάροχοι.

 

Οι πάροχοι προσπαθούν να βάλουν ανάχωμα στο φαινόμενο του ενεργειακού «τουρισμού» και της συσσώρευσης ληξιπρόθεσμων οφειλών που ευνοείται από την ελεύθερη μετακίνηση πελατών.

 

Έτσι, επιχειρούν να στήσουν ένα είδος ενεργειακού «Τειρεσία».

 

Τον Αύγουστο, πρώτο μήνα εφαρμογής του νέου μηχανισμού τιμολόγησης, οι μετακινήσεις πελατών μεταξύ προμηθευτών, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι αυξημένες κατά 20% σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, ποσοστό που εκτιμάται ότι θα αυξηθεί περαιτέρω τον Σεπτέμβριο και τη χειμερινή περίοδο, αφού ο Αύγουστος λόγω θερινών διακοπών δεν αποτελεί ενδεικτικό μήνα.

 

Ένα ποσοστό από τις μετακινήσεις του Αυγούστου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, είναι καταναλωτές που άλλαξαν πάροχο αφήνοντας πίσω τους ανεξόφλητους λογαριασμούς, αφού δεν δεσμεύονται από τον νόμο.

 

Η υστέρηση εισπράξεων επιδεινώνει τα προβλήματα ρευστότητας των παρόχων που έχει διογκωθεί, καθώς καταβάλλουν για πολλούς μήνες τώρα υπέρογκα ποσά για να καλύψουν το αυξημένο χονδρεμπορικό κόστος για αγορές ενέργειας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.

 

Οι δυνατότητες για άνοιγμα νέων γραμμών πιστώσεων στενεύουν, καθώς οι τράπεζες από την πλευρά τους προκειμένου να περιορίσουν την έκθεσή τους έναντι των ενεργειακών εταιρειών σε ένα ιδιαίτερα ασταθές περιβάλλον, ζητάνε όλο και περισσότερες διασφαλίσεις.

 

Πηγή: Kathimerini.gr