Το «σήμα» της εκκίνησης για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην ελληνική περιφέρεια δίνεται από την ακριτική Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με τη δημοπράτηση των πρώτων κατασκευαστικών έργων που θα φέρουν φθηνότερη και καθαρότερη ενέργεια σε χιλιάδες πολίτες και επιχειρήσεις, ενώ θα συμβάλλουν στην τόνωση της τοπικής οικονομίας με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 

 

Οι διαγωνισμοί της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) που «βγαίνουν στον αέρα» σήμερα Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου αφορούν στην κατασκευή δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Ξάνθης, της Δράμας, της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής. 

 

Θα ακολουθήσει το αμέσως επόμενο διάστημα η δημοπράτηση των έργων στην Ορεστιάδα και την Καβάλα. 

 

Τα έργα της ΔΕΔΑ στις έξι πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναισυνολικού προϋπολογισμού 56,6 εκατ. ευρώ και προβλέπουν έως το 2024:

 

Την κατασκευή συνολικά 496 χιλιομέτρων δικτύων φυσικού αερίου μέσης και χαμηλής πίεσης.

 
Τουλάχιστον 15.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών), παρέχοντας έκπτωση 100% στα τέλη σύνδεσης. Ο αριθμός των συνδέσεων αυτών μπορεί να  είναι πολλαπλάσιος, εφόσον υπάρχει ανάλογη ζήτηση από την τοπική κοινωνία.

 

Συνέντευξη Τύπου στην Περιφέρεια ΑΜΘ - οι ανακοινώσεις 

Τη δημοπράτηση από τη ΔΕΔΑ ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Κομοτηνή το πρωί της Δευτέρας ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος.

 

Ο κ. Μέτιος ανέφερε πως η κατασκευή του δικτύου στις συγκεκριμένες πόλεις θα πραγματοποιηθεί ως δύο ξεχωριστά υποέργα, το ένα για το δίκτυο σε Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή, συνολικού προϋπολογισμού 16,3 εκατομμυρίων ευρώ, και το δεύτερο για τις πόλεις Ξάνθη και Δράμα, συνολικού προϋπολογισμού 17,1 εκατομμυρίων ευρώ, με την Περιφέρεια να καλύπτει το μισό της χρηματοδότησης. 

 

 

Ο κ. Μέτιος αναγνώρισε ότι από τον Δεκέμβριο του 2018, οπότε το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, υπήρξε καθυστέρηση στην εξέλιξή του, γεγονός που απέδωσε στην προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΔΑ, που δεν κατάφερε να οριστικοποιήσει και να υποβάλει τα τεύχη δημοπράτησης, στις τεχνικές ιδιαιτερότητες και στο μέγεθος του έργου, που επέβαλλε την ανάγκη  διαβούλευσης με τους φορείς της αγοράς, αλλά και στην πανδημία του κορωνοϊού, που επέφερε μια οριζόντια καθυστέρηση σε όλα τα έργα.

 

Το δίκτυο της Καβάλας

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο της Καβάλας, ο κ. Μέτιος σημείωσε ότι για να προχωρήσει θα πρέπει να προχωρήσει και η κατασκευή από τον ΔΕΣΦΑ των Σταθμών Μέτρησης και Μείωσης Πίεσης στο Χαλκερό, ενώ για την Ορεστιάδα ανέφερε ότι η ΔΕΔΑ επεξεργάζεται τους όρους για την ασφαλή μεταφορά του φυσικού αερίου με ειδικά βυτιοφόρα οχήματα.