Έντυπο με 22 προτάσεις-κλειδιά για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ' Λυκείου για τον σχεδιασμό της σταδιοδρομίας τους εξέδωσε, σύμφωνα με το makthes.gr, το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση της προσωπικής και επαγγελματικής ενδυνάμωσης των τελειοφοίτων μαθητών και μαθητριών με τη λήξη του σχολικού έτους και την αφετηρία των Πανελλαδικών.

 

Οι συντάκτες του νέου εντύπου τους προτείνουν να δουν τη διερεύνηση της σταδιοδρομίας τους ως μία πρόκληση την οποία καλούνται να διαχειριστούν και τονίζουν ότι η μάθηση δεν τελειώνει με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και προτείνουν στους μαθητές να αξιοποιούν όλες τις ευκαιρίες μάθησης που τους δίνονται και δίνουν μάλιστα συγκεκριμένες συμβουλές σχετικά με αποτελεσματική μελέτη. Ο Οδηγός επιμένει ως εξής στο κομμάτι της διαχείρισης του χρόνου. 

 

Συγκεκριμένα το έντυπο αναφέρει τις εξής συμβουλές:

 

  • Δες τη διερεύνηση της σταδιοδρομίας σου ως μία πρόκληση την οποία καλείσαι να διαχειριστείς. Μία πρόκληση από τις πολλές που θα συναντήσεις στα μελλοντικά μονοπάτια της προσωπικής, εκπαιδευτικής και επαγγελματικής σου πορείας.

 

  • Συνέχισε να ονειρεύεσαι και να διατηρείς το ενδιαφέρον σου στον επαγγελματικό σου στόχο, αξιοποιώντας τα προσωπικά σου χαρακτηριστικά, στις περιπλανήσεις και τις προσπάθειές σου.

 

  • Διερεύνησε τις αξίες, τα ενδιαφέροντα και τα στοιχεία της προσωπικότητάς σου διαδικτυακά από τη σελίδα του ΕΟΠΠΕΠ

 

  • Είναι μια καλή ευκαιρία για ενδοσκόπηση, ώστε να ανακαλύψεις τι είναι αυτό που σε κινητοποιεί.

 

  • Αφού αντιληφθείς τη σημασία των επαγγελματικών σου επιλογών (στόχων), δεσμεύσου σ' αυτές από νωρίς

 

  • Η υλοποίηση τους θα προκύψει μέσα από την επιμονή, τη θετική σκέψη, τον αυτοέλεγχο, την αποφασιστικότητα και τη συνέπεια στα σχολικά καθήκοντα, αρετές που θα αποτελούν συνειδητή επιλογή.

 

  • Εκμεταλλεύσου τις ευκαιρίες μάθησης όχι μόνο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά ως συνεχή εκπαίδευση σε νέα μοντέλα και περιεχόμενα παροχής της γνώσης.

 

  • Σκέψου τις δεξιότητες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, όπως οι επικοινωνιακές, αυτομάθησης, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης. 

 

  • Η γνώση αυτή θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς τις αποφάσεις για τη σταδιοδρομία σου. 

 

  • Διαχειρίσου τον χρόνο σου με προσοχή. Η διαχείριση χρόνου απαιτεί οργάνωση και απουσία περισπασμών. Βρες τον σωστό χώρο και εξοπλίσου κατάλληλα για να μένεις συγκεντρωμένος/η.

 

  • Αξιοποίησε το χρόνο σου προς όφελός σου για να ασχοληθείς περισσότερο με το κεφάλαιο που σε δυσκόλευε, το πρόβλημα που δεν καταλάβαινες τη λύση του, με το ανώμαλο ρήμα και τους χημικούς τύπους που σε ταλαιπωρούσαν. 

 

  • Επανα-ιεράρχησε τις αξίες σου! Η ζωή αποδεικνύεται τόσο πολύτιμη που αξίζει να παλέψεις για να κάνεις τα όνειρά σου πραγματικότητα. Δούλεψε σκληρά γι' αυτά, χωρίς να επηρεάζεσαι από τον αρνητισμό γύρω σου.
  • Όταν έρθει η στιγμή για συμπλήρωση του μηχανογραφικού αποτύπωσε τα επαγγελματικά σου ενδιαφέροντα, τις κλίσεις, τις αξίες, τις προσδοκίες, τις φιλοδοξίες σου και τα αυθεντικά σου σχέδια στις προτιμήσεις σου. 

 

  • Ιεράρχησε τις σχολές σύμφωνα με τα θέλω σου και όχι τους βαθμούς σου. Ποτέ δεν ξέρεις πώς μπορεί να κυμανθούν οι βάσεις!

 

  • Θυμήσου πως δεν υπάρχουν σχολές «διαμάντια» για όλους! Ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και η ώριμη επιλογή της σχολής και, τελικά, της δουλειάς που σου ταιριάζει και σε αναδεικνύει είναι προτεραιότητα! 

 

Για το έντυπο αυτό συνεργάστηκαν οι: καθηγητής Γεώργιος Πασιάς, επίκουρη καθηγήτρια Κατερίνα Αργυροπούλου και επιστημονικοί συνεργάτες-σύμβουλοι σταδιοδρομίας: Ασπασία Καραβία, Αριστείδης Λορέντζος, Κατερίνα Μικεδάκη, Νικόλαος Μουράτογλου, Πηνελόπη Μπέλκη, Σοφία Παπαθεοδώρου, Μαρία Σκουλάκη και Αργυρώ Χαροκοπάκη. 

Πηγή: makthes.gr