Πρωτοσέλιδα

Από μέρα σε μέρα αναμένεται στην Καβάλα και τη Θάσο η δρομολόγηση υδροπτέρυγου που θα συνδέσει την πρωτεύουσα του νομού με την πρωτεύουσα του νησιού. Οι προσπάθειες έχουν αρχίσει με την έλευση του 2018 αλλά έχουν σκοντάψει σε απίστευτη γραφειοκρατία, όπως άλλωστε συνέβη όλες τις προηγούμενες φορές που δρομολογήθηκε «δελφίνι» στην περιοχή. 

 

Την τελευταία φορά που είχε δρομολογηθεί «δελφίνι» ήταν στις αρχές του 2016 και μετά από προσπάθειες μηνών, όταν ένας Κερκυραίος επιχειρηματίας είχε φέρει στην περιοχή το «Ήλιδα ΙΙ». Τα δρομολόγια δεν κράτησαν πολύ. Άλλη μια φορά, το 2013, είχε ζητηθεί η δρομολόγηση τέτοιου σκάφους αλλά το αίτημα είχε απορριφθεί. Η Θάσος διέθετε υδροπτέρυγα με τακτικά δρομολόγια μέχρι και πριν από 10 σχεδόν χρόνια. 

 

Αυτή τη φορά, το σκάφος που θα δρομολογηθεί είναι ένας γνώριμος από τα παλιά. Πρόκειται για το σκάφος «Κωνσταντίνος» που παλιότερα δρομολογούσε η εταιρία Ταχύπλοα Σκάφη Θάσου του Μπάμπη Φιλιππίδη. Το σκάφος αυτό είχε πωληθεί στη Βουλγαρία όπου έκανε θερινά δρομολόγια με το όνομα «Κομέτα». Πρόσφατα πέρασε στα χέρια ενός Λετονού επιχειρηματία ο οποίος έχει καταρτίσει σχέδιο 12μηνης δρομολόγησής του σε Θάσο και Καβάλα

 

Αν και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες άρχισαν μήνες πριν, το σκάφος δεν αναμένεται νωρίτερα από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εξασφαλίσει άδεια δρομολόγησης έως και τις 31 Οκτωβρίου ενώ για την δρομολόγησή του από 1ηΝοεμβρίου και μετά θα χρειαστεί εκ νέου η ίδια γραφειοκρατική διαδικασία. 

 

Η επιτυχία του «δελφινιού» εξαρτάται σίγουρα από το αν θα το στηρίξει ο κόσμος αλλά και από το πόσο θα αντέξει ο επιχειρηματίας στις πιέσεις των ανταγωνιστών του, των ναυτιλιακών εταιριών που δραστηριοποιούνται στις τοπικές πορθμειακές γραμμές, οι οποίοι θα δουν το «δελφίνι» να διεκδικεί κομμάτι από την «πίτα» του μεταφορικού έργου. 

 

Ο βασικός ναύλος επιβάτη θα είναι 10€ ανά διαδρομή. Ο επιχειρηματίας θα δώσει πιθανότατα και κάρτες πολλαπλών διαδρομών ή εκπτώσεις σε όσους μετακινούνται καθημερινά με το δελφίνι, πχ εργαζόμενοι στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα στη Θάσο. Και όσο τα ακίνητα μακροχρόνιας μίσθωσης μειώνονται στη Θάσο, τόσο θα αυξάνεται αυτό το επιβατικό κοινό.

 

Βασική διαφορά σε σχέση με τις τελευταίες φορές που η Θάσος θυμάται να έχει δελφίνι θα είναι το γεγονός ότι το υδροπτέρυγο «Κωνσταντίνος» θα δρομολογηθεί μόνο στη γραμμή Λιμένα-Καβάλας / Καβάλας-Λιμένα και όχι και στην αντίστοιχη γραμμή του Πρίνου, η οποία έπαιρνε τα προηγούμενα χρόνια τα μισά δρομολόγια. 

 

Το σχέδιο της πλοιοκτήτριας εταιρίας προβλέπει από Δευτέρα έως Παρασκευή 4 δρομολόγια ημερησίως από τον Λιμένα προς την Καβάλα και 4 δρομολόγια από την Καβάλα προς τον Λιμένα, ενώ για το Σαββατοκύριακο θα εκτελούνται 2+2 δρομολόγια. Το πιθανότερο είναι ότι τα δρομολόγια θα καλύπτουν μόνο τις πρωινές έως μεσημβρινές ώρες αφού για τη δραστηριοποίηση κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες απαιτείται δεύτερη βάρδια πληρώματος, κάτι που στο παρελθόν έχει κριθεί τελείως ασύμφορο. 

 

Ο Λετονός επιχειρηματίας έχει ήδη κλείσει συμφωνίες πρακτόρευσης σε Καβάλα και Θάσο ενώ έχει κάνει αλλεπάλληλες επαφές με τις τοπικές αρχές.