Ακριβότερο θα είναι φέτος το πασχαλινό τραπέζι για τους καταναλωτές σύμφωνα με την ετήσια εκτίμηση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
Εκτός ελέγχου βρίσκονται οι τιμές των τροφίμων κατά τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια, με αποτέλεσμα πολλά προϊόντα να πωλούνται σε διπλάσια και παραπάνω ίσως τιμή σε σχέση με το 2021.
Μπορεί ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή να διαμορφώθηκε στο 1,8% τον Ιούνιο έναντι αύξησης 12,1% το Μάιο, όμως η εικόνα τιμών σε βασικά είδη, τρόφιμα και υπηρεσίες που συνδέονται με τις διακοπές ή την υγεία συνεχίζουν την άνοδο.
Την υποχρέωση δημιουργίας ενός τυπικού καλαθιού με προϊόντα πρώτης ανάγκης θα έχει η καθεμία αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει 50 διαφορετικούς κωδικούς.
Η Ελλάδα δεν στέφεται πρωταθλήτρια μόνο στις αφίξεις τη φετινή τουριστική σεζόν, αλλά και στις αυξήσεις των τιμών στα ξενοδοχεία, σύμφωνα με τα τουριστικά δεδομένα της Mabrian.
Οικονομική ασφυξία προκαλούν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις στις τιμές σε βασικά αγαθά τους τελευταίους έξι μήνες. Μακαρόνια, γαλακτοκομικά και βασικά είδη ανάγκης καταγράφουν αυξήσεις της τάξης του 20%.
Υπέρογκες χρεώσεις, στους λογαριασμούς ρεύματος με πρόσχημα την ρήτρα αναπροσαρμογής, καταγγέλλουν επιχειρηματίες οι οποίοι προχωρούν σε αγωγές. Ωστόσο υπάρχει λύση για... δικαίωση.
«Οι συγκυρίες είναι δυσμενείς για όλο τον κόσμο και οι τιμές δεν έπρεπε να αυξηθούν», λέει στον KavalaNews 102.8 o πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης Καβάλας, Νίκος Τσιλογιώργης.