"Τη φετινή σχολική χρονιά οι εγγραφές στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο είναι αυξημένες, με αποτέλεσμα οι διδακτικοί χώροι να μην επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες, γονείς του σχολείου δήλωσαν ότι λύση στο πρόβλημα θα δοθεί με την τοποθέτηση κοντέινερ, θεωρούμε ότι ούτε καν σαν σκέψη μπορεί να σταθεί μια τέτοια λύση", αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της η Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας.

 

Η Λαϊκή Συσπείρωση αναφέρει επίσης πως καθίσταται προβληματική η εύρυθμη λειτουργία του 11ου Δημοτικού Σχολείου και του 11ου Νηπιαγωγείου, μετά τις εργασίες ανάπλασης που άρχισαν στην πλατεία Νεαπόλεως στο σχολείο των Ποταμουδίων.

 

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

 

“Α) Τη φετινή σχολική χρονιά οι εγγραφές στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο είναι αυξημένες, με αποτέλεσμα οι διδακτικοί χώροι (αίθουσες, βοηθητικοί χώροι, εργαστήρια κ.α.) να μην επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες. 

 

Γονείς του σχολείου μας δήλωσαν ότι λύση στο πρόβλημα θα δοθεί με την τοποθέτηση “κοντέινερ” στην αυλή του

σχολείου, σύμφωνα με ενημέρωση που είχαν.

 

Θεωρούμε ότι ούτε καν σαν σκέψη μπορεί να σταθεί μια τέτοια λύση. Μάλλον πρόκειται για παρανόηση.

 

Στην εποχή που η πρόοδος και η επιστήμη κάνουν άλματα και δίνουν τη δυνατότητα για κατασκευή νέων, σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων, είναι απαράδεκτο να υπάρχουν αίθουσες προκάτ και κοντέινερ. 

 

Θεωρούμε ότι το κτιριακό των ειδικών σχολείων είναι θεμελιώδες. Αυτά τα Σχολεία πρέπει να στεγάζονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των μαθητών και είναι ευθύνη του υπουργείου να δώσει λύση στο στεγαστικό πρόβλημα των Ειδικών Σχολείων.

 

Η διοίκηση του Δήμου πρέπει να προσανατολίζεται, ασκώντας την ανάλογη πίεση προς τη διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και προς το Υπουργείο για την ίδρυση δεύτερου ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.

 

Παρατάξεις που είτε βρίσκονται στη διοίκηση του δήμου είτε στην “αντιπολίτευση”, και δέχονται τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στους δήμους και μάλιστα χωρίς την αναγκαία χρηματοδότηση, αρμοδιότητες που ανήκουν στο κεντρικό κράτος, καταλήγουν σε λύσεις σαν αυτές των κοντέινερ σε σχολεία και μάλιστα για παιδιά με ειδικές ανάγκες.

 

Β) Πριν μερικές εβδομάδες ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης στην πλατεία Νεαπόλεως στο σχολείο των Ποταμουδίων. Με τις εργασίες σε εξέλιξη, καθίσταται προβληματική η εύρυθμη λειτουργία του 11ου Δημοτικού Σχολείου και του 11ου Νηπιαγωγείου, καθότι στερούνται τα παιδιά την αυλή τους, χώρος απαραίτητος για την ολοκληρωμένη ψυχοσωματική ανάπτυξη τους.

 

Η λύση που προκρίνεται, να χρησιμοποιούν το δρόμο με κυβόλιθους μπροστά από το σχολείο καθώς και την αυλή του 11ου Νηπιαγωγείου τα παιδιά της 1ης & 2ης τάξης του δημοτικού, σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί τις ανάγκες των παιδιών.

 

Ένα παιδί, από τα 6 του χρόνια μέχρι τα 18 του, βρίσκεται καθημερινά επί 6 τουλάχιστον ώρες σε έναν χώρο μέσα στον οποίο θα πρέπει να μάθει να σκέφτεται, να επικοινωνεί μέσω της Γλώσσας με τους γύρω του, να αντιλαμβάνεται την αντικειμενική πραγματικότητα με τους νόμους που την διέπουν, να αθλείται, να ψυχαγωγείται και να κάνει όποια άλλη δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του. 

 

Είναι προφανές, ότι η διαμόρφωση συνολικά του χώρου του Σχολείου, του Δημόσιου Σχολείου, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο να αισθανθεί αυτόν τον χώρο δικό του, να τον αγαπήσει, ειδικά δε για τα προνήπια η πρώτη επαφή με το σχολείο είναι ακόμα πιο σημαντική.

 

Καλούμε τη διοίκηση του δήμου να μεριμνήσει ώστε το συντομότερο δυνατό να αποπερατωθεί εκείνο το τμήμα της πλατείας το οποίο χρησιμοποιείται ως Σχολικός αύλειος

χώρος.”