Στην Αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας Θράκης προσφεύγει ο Δήμος της Θάσου μετά την ομόφωνη απόφαση που έλαβε η δημοτική επιτροπή.

 

Στόχος του Δήμου η διαγραφή των προστίμων ύψους 72.000 ευρώ που επιβλήθηκαν από το Λιμεναρχείο Καβάλας για παραλίες πολυσύχναστες που μετά από έλεγχο βρέθηκαν να μην διαθέτουν ναυαγοσώστη.

 

Πρόκειται για 36 πρόστιμα των 2.000 ευρώ το καθένα που κοινοποιήθηκαν στον Δήμο της Θάσου στις 25 Ιουλίου.

 

Ο Δήμος της Θάσου στην προσφυγή που καταθέτει ζητώντας τη διαγραφή των προστίμων ισχυρίζεται ότι είχε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κάλυψη των παραλιών του με ναυαγοσώστες και τονίζει πως δεν ευθύνεται για τις καθυστερήσεις στη διαδικασία των προσλήψεων.

 

Συγκεκριμένα στο σκεπτικό της απόφασης της δημοτικής επιτροπής αναφέρονται μεταξύ άλλλων τα εξής:

 

«Με την με αριθ.πρωτ. 2131.17/547/2024 απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας γνωστοποιήθηκαν στον Δήμο Θάσου οι πολυσύχναστες παραλίες, για τις οποίες υποχρεούτο σε πρόσληψη ναυαγοσωστών, σύμφωνα δε με το έγγραφο αυτό ο αριθμός των ναυαγοσωστών ήταν δεκατέσσερις (14), πλέον των απαιτούμενων εποπτών.

 

Ο Δήμος Θάσου εξέφρασε τις δικαιολογημένες και βάσιμες αντιρρήσεις του για τον αριθμό των απαιτούμενων ναυαγοσωστών, καθώς ήταν κατά τρεις (3) επιπλέον (πλέον του επόπτη) από κάθε άλλη φορά, χωρίς ωστόσο να έχει επέλθει κάποια μεταβολή που να δικαιολογεί κάτι τέτοιο.

 

 

Συνεπεία των ανωτέρω, με τις με αριθ.πρωτ. 2131.17/1620/09 05 2024 και 2131.16/08 05 2024, αποφάσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου, έγιναν δεκτές ως βάσιμες οι αντιρρήσεις του Δήμου Θάσου και ορίστηκε εκ νέου ο αριθμός των απαιτούμενων ναυαγοσωστών, μειωμένων κατά τρεις (3).

 

Ο Δήμος Θάσου είχε ήδη προετοιμαστεί με την σύνταξη σχετικής μελέτης, όσο αναμενόταν η απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας επί των άνω αντιρρήσεων, και εν συνεχεία ξεκίνησε άμεσα την διαδικασία του ηλεκτρονικού διαγωνισμού, για την οποία απαιτούνταν με την ολοκλήρωσή της και προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο, ο οποίος και πραγματοποιήθηκε.

 

Η σύμβαση με τον ανάδοχο που προέκυψε από τον ανωτέρω διαγωνισμό υπογράφηκε στις 17 07 2024, μόλις ολοκληρώθηκε όλη η διαδικασία του ηλεκτρονικού διαγωνισμού.

 

Επειδή,

 

όπως προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα, εκτιμάται ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Νόμου για διαγραφή των επιβληθέντων με τις άνω προσβαλλόμενες αποφάσεις προστίμων, δεδομένου ότι είχαν εκκινήσει οι σχετικές διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων για την υλοποίηση των υποχρεώσεων του Δήμου Θάσου που απέρρεαν από το άρθρο 7 του π.δ. 71/2020, τηρήθηκαν τα οριζόμενα στα άρθρα 61 και 120 του ν. 4412/2016 και όσα εν γένει προβλέπει η σχετική νομοθεσία, και τελικά πράγματι καταρτίστηκε η σχετική σύμβαση, η δε καθυστέρηση στην κατάρτισή της, δεν οφείλεται σε οποιασδήποτε μορφής υπαιτιότητα του Δήμου Θάσου.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, έχω τη γνώμη ότι είναι προς το συμφέρον του Δήμου Θάσου η άσκηση της προβλεπόμενης στις άνω διατάξεις ενδικοφανούς προσφυγής προς τον σκοπό διαγραφής των επιβληθέντων προστίμων».