Ένα νέο βίντεο τουριστικής προβολής με έμφαση στον εναλλακτικό τουρισμό λανσάρισε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το βίντεο βγήκε «στον αέρα» την Κυριακή των εκλογών, 20 Σεπτεμβρίου, στον λογαριασμό youtube του αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Μιχάλη Αμοιρίδη (Eastern Macedonia Thrace Tourism Deputy Governor). 

 

Το βίντεο διάρκειας 75 δευτερολέπτων και με τίτλο "A true living experience" δείχνει εναλλασσόμενες εικόνες από χαρτόνι που αναπαριστούν ομορφιές της περιοχής και τις δυνατότητες τουρισμού και συνοδεύονται από ελάχιστο κείμενο.

 

Φύση, ορεινοί όγκοι, ιππασία, χιονοδρομία, περιπατητικός τουρισμός, αλεξίπτωτο, παρατήρηση πουλιών, ήλιος-θάλασσα, θαλάσσια σπορ, αλιεία, τοπική γαστρονομία, κρουαζιέρα, θρησκευτικός τουρισμός, αρχαίο δράμα, αξιοθέατα όπως η αρχαία αγορά των Φιλίππων, τα αρχαία θέατρα της Περιφέρειας αλλά και οι Καμάρες της Καβάλας, είναι εικόνες που βλέπει ο θεατής και οι οποίες καταλήγουν στον χάρτη της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που απεικονίζεται ως ψηφιδωτό στις αποχρώσεις του μπλε, από το οποίο στο τέλος του σποτ προκύπτει το νέο λογότυπο τουριστικής προβολής (Μ-Θ).

 

Από το σποτ, ωστόσο, απουσιάζουν οι εικόνες με τις οποίες μπορεί κανείς να ταυτίσει την περιοχή. Πέρα από τις Καμάρες της Καβάλας και το αρχαίο θέατρο (των Φιλίππων, της Θάσου ή της Μαρώνειας) δεν υπάρχουν οι εικόνες εκείνες που να παραπέμπουν σε συγκεκριμένα σημεία της περιοχής.

 

Και μπορεί αυτό να θεωρείται μια αδυναμία «εσωτερικής κατανάλωσης» και προβληματισμού, έχει να κάνει ωστόσο και με την ταυτότητα της περιοχής η οποία διαφημίζεται.

 

Ένα άλλο στοιχείο που απουσιάζει από το σποτ είναι το μουσουλμανικό στοιχείο (ενώ υπάρχουν εικόνες εκκλησιών κι ενός παπά, συνοδεία ψαλμωδίας). Και δεν είναι τόσο το θρησκευτικό στοιχείο που απουσιάζει αλλά γενικότερα το πολιτισμικό στοιχείο που συνθέτει το ξεχωριστό «μωσαϊκό» της περιοχής.

 

Η διοίκηση της Περιφέρειας δείχνει είτε να «ξεχνά» την μεγάλη πληθυσμιακή ομάδα των μουσουλμάνων Ελλήνων της Θράκης, είτε το γεγονός ότι η ιδιαιτερότητα αυτή της περιοχής αποτελεί και συγκριτικό πλεονέκτημα, ιδιαίτερα για ορισμένες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο γαστρονομικός κ.α.  

 

Δείτε το βίντεο