Γενικός σχολιασμός θεμάτων Φυσικής  Πανελλαδικών 2020 με τη νέα ύλη

 

Τα θέματα γενικά κρίνονται πολύ απαιτητικά, χωρίς ιδιαίτερη διαβάθμιση. Πιο συγκεκριμένα:

 

 

Στο Α3 υπήρχε ασάφεια, αφού δεν δινόταν ξεκάθαρα κάποια σχέση για τα εμβαδά στις 2 άκρες του σωλήνα.

 

 

Το Β3 ήταν πολύ μεγάλης έκτασης και με επίπονες πράξεις για Β θέμα προϋποθέτοντας άριστη γνώση αντίστοιχης παραγράφου από Β Λυκείου.

 

 

Το Γ θέμα ήταν επίσης μεγάλης έκτασης και με ιδιαίτερα  αυξημένη δυσκολία για ένα κεφάλαιο που διδάσκεται πρώτη φορά στη Γ Λυκείου, απαιτώντας καλή γνώση του αντίστοιχου κεφαλαίου ηλεκτρισμού της φυσικής γενικής παιδείας της Β Λυκείου.

 

 

Ο μαθητής έφτανε ήδη κουρασμένος νοητικά και ψυχολογικά στο Δ θέμα όπου αντίκριζε ένα σχήμα «υπερπαραγωγή», συνδυασμό τριών  κεφαλαίων. Έπρεπε να κρατήσει την ψυχραιμία του για να αντιμετωπίσει ένα θέμα επίσης μεγάλης έκτασης, όπου απαιτούνταν και πολλά επιμέρους σχήματα για τη σωστή παρουσίαση.

 

Ο χρόνος των 3 ωρών για σκέψη, επίλυση και σωστή παρουσίαση κρίνεται μικρός. Άραγε πόσοι από τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα θα μπορούσαν να τα παρουσιάσουν άριστα σε 3 ώρες;

 

Φυσικά και θα υπάρξουν και κάποιοι μαθητές που θα αριστεύσουν όπως κάθε χρόνο, αλλά οι πανελλήνιες δεν είναι μόνο για αυτούς τους λίγους. Είναι και για το μέσο μαθητή που έχει κοπιάσει όλη τη χρονιά, έχει λύσει ασκήσεις και απογοητεύεται νιώθοντας τουλάχιστον ανεπαρκής, φτάνοντας ή έστω και ξεπερνώντας με δυσκολία τη βάση.

 

Πρέπει να καταλάβει η εκάστοτε επιτροπή, όπως και αρκετοί συνάδελφοι ότι δεν μιλάμε για διαγωνισμό φυσικής όπου ψάχνουμε τα ταλέντα στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά για εξέταση μαθήματος για όλους τους μαθητές με διαβάθμιση