Η παράταξη του Επιμελητηρίου «ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΡΑ» στα πλαίσια των θεσμικών αρμοδιοτήτων της, καταθέτει στο Διοικητικό Συμβούλιο που θα γίνει τη Τρίτη 27/02/18 , δύο σοβαρά και ζωτικά θέματα, για τα οποία καλεί τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου να πάρει θέση και να πιέσει με κάθε μέσο τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να προασπίσουμε τα συμφέροντα των επιχειρηματιών.    

α) Τουριστικά Καταλύματα: φόρος διαμονής για λιγότερη γραφειοκρατία.

Με τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 4514/2018 τροποποιήθηκε το άρθρο 53 του ν.4389/2016 σχετικά με το φόρο διαμονής ο οποίος επιβάλλεται από 1.1.2018 και πλέον τα τουριστικά καταλύματα (που είναι μέλη του Επιμελητηρίου μας) θα εισπράττουν «φόρο διαμονής».

Αυτό ήδη έχει δημιουργήσει πολλά θέματα γραφειοκρατίας στα μέλη μας και αντικειμενικές δυσκολίες στην εφαρμογή του.

Για αυτό το λόγο άλλωστε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων ζητά τα παρακάτω από τη Κυβέρνηση προκειμένου να μην υπάρχουν αδικίες και περιττή γραφειοκρατία.

  

  1. Ο φόρος διαμονής να αναγράφεται στο παραστατικό πώλησης (απόδειξη, τιμολόγιο) που εκδόθηκε για τη συγκεκριμένη παροχή υπηρεσιών και να μην απαιτείται να εκδίδεται «ειδικό στοιχείο απόδειξη είσπραξης φόρου διαμονής» προς τον διαμένοντα στο δωμάτιο ή διαμέρισμα. Η έκδοση νέου στοιχείου που πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον: ημερομηνία έκδοσης, επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της εκδούσας επιχείρησης, ονοματεπώνυμο διαμένοντα προς τον οποίο εκδίδεται, ημερομηνίες που αφορά η διαμονή και το συνολικό ποσό φόρου διαμονής καθώς και τον αριθμό και την ημερομηνία του παραστατικού πώλησης (απόδειξη, τιμολόγιο) που εκδόθηκε για τη συγκεκριμένη παροχή υπηρεσιών, επιβαρύνει τις επιχειρήσεις με αναίτια γραφειοκρατία και απώλεια χρόνου, διπλασιάζει το χρόνο αναμονής του πελάτη κατά την αναχώρηση, επιβαρύνει τις επιχειρήσεις με κόστος αγοράς διπλάσιων μπλοκ αποδείξεων και επιβαρύνει και το περιβάλλον με διπλάσια κατανάλωση χάρτου.
  2. Σε περίπτωση πληρωμής του φόρου από τον πελάτη με πιστωτική κάρτα, η σχετική συναλλαγή να απαλλάσσεται από προμήθεια, καθώς δεν είναι λογικό η επιχείρηση να επιβαρύνεται με τραπεζική προμήθεια για ένα ποσό που εισπράττει αποκλειστικά για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου.
  3. Ο φόρος να αποδίδεται από την επιχείρηση στο δημόσιο, με εύκολη ηλεκτρονική διαδικασία και να γίνεται ανά τρίμηνο, όπως συμβαίνει με το ΦΠΑ και τα τέλη παρεπιδημούντων. Η υποχρέωση να αποδίδεται στη φορολογική διοίκηση με μηνιαίες δηλώσεις, οι οποίες υποβάλλονται μέχρι την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν της έκδοσης του «ειδικού στοιχείου απόδειξης είσπραξης φόρου διαμονής», δημιουργεί νέα γραφειοκρατία, τριπλάσια απασχόληση από την υπάρχουσα για το ΦΠΑ και κίνδυνο ειδικά για τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις να ξεχάσουν τις νέες προθεσμίες ή να κάνουν λάθη στους μηνιαίους αντί για τους τριμηνιαίους υπολογισμούς.

Επειδή συμφωνούμε απολύτως με τα παραπάνω και η συνολική πίεση θα φέρει καλύτερα και γρηγορότερα αποτελέσματα προτείνουμε το Επιμελητήριο Καβάλας να στηρίξει εμπράκτως τα εκατοντάδες μέλη του που τηρούν τουριστικά καταλύματα και να ζητήσει από τον  διοικητή της ανεξάρτητης αρχής δημοσίων εσόδων και τους υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού τις απαιτούμενες αλλαγές.

β) φόρος «χαράτσι» 0,6% σε δανειολήπτες 

Τις προηγούμενες ημέρες το μέλος του συνδυασμού μας και επιφανής επιχειρηματίας  κ. Παναγιώτης Κυριακίδης έκανε γνωστό στον Εμπορικό Σύλλογο Καβάλας αλλά και σε άλλους φορείς το ζήτημα της άνευ λόγου εισφοράς 0,6% για όλους τους δανειολήπτες.   

H εισφορά του N.128/75 ανέρχεται σε 0,12% στα στεγαστικά δάνεια και 0,6% για τις υπόλοιπες κατηγορίες δανείων. Το ποσοστό αυτό προστίθεται στο επιτόκιο του δανείου και το ποσό που αναλογεί στην εισφορά εισπράττεται μαζί με τη δόση αποπληρωμής του δανείου και καταβάλλεται μέσω των τραπεζών σε ειδικό λογαριασμό που διατηρεί το δημόσιο στην Τράπεζα της Ελλάδος/.

Το 1975, ψηφίστηκε ο Νόμος 128 ο οποίος επέβαλε ποσοστιαία επιβάρυνση στα πάσης φύσεως επιτόκια καταναλωτικών, επιχειρηματικών και στεγαστικών δανείων. Σκοπός της περίφημης εισφοράς του Ν. 128/75 ήταν να δημιουργηθεί ένας «κουμπαράς» ο οποίος θα πριμοδοτούσε τον δανεισμό των εξαγωγικών επιχειρήσεων ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι εξαγωγές της χώρας.

Σήμερα ο σκοπός αυτός δεν υφίσταται πλέον, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύει την πάσης φύσεως πριμοδότηση οποιασδήποτε επιχειρήσεως, στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης.

Η εισφορά του Ν. 128/75 όμως , παραμένει (!!!)

 

Το οξύμωρο είναι ότι, εφ’ όσον η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επιτρέπει τις επιδοτήσεις των εξαγωγικών επιχειρήσεων, τα έσοδα από την συγκεκριμένη εισφορά πού πάνε;

Τηρούνται σε ειδικό λογαριασμό «εκτάκτων εσόδων» του Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδος μέχρι να διοχετευθούν όπου αποφασίσει η Κυβέρνηση!

 

Το στατιστικό δελτίο της Τραπέζης της Ελλάδος αναφέρει ότι στο ενδεκάμηνο Ιανουάριος-Νοέμβριος 2006 τα έσοδα από την εισφορά του Ν.128/75 ανήλθαν σε 672 εκατομμύρια ευρώ (!!!)

 

Η επιβολή φόρου ή εισφοράς άνευ λόγου αποτελεί μάλλον παγκόσμια πρωτοτυπία και σίγουρα είναι σε ευθεία αντίθεση στις διεθνώς παραδεκτές -θεσμοθετημένες ή μη- αρχές δικαίου.

 

Η εισφορά του Ν. 128/75 αποτελεί ξεκάθαρο χαράτσι το οποίο επιβαρύνει άνευ λόγου και αιτίας το κόστος δανεισμού και το οποίο -κατά πως φαίνεται- συνιστά παράνομη πράξη. Τη στιγμή που οι επιχειρηματίες παλεύουν να επιβιώσουν και εφαρμόζονται ρυθμίσεις με ιδιαίτερα χαμηλά επιτόκια, η επιβολή 0,6% επί του επιτοκίου μπορεί να σημαίνει επιβάρυνση τόκων μέχρι και το απίθανο ποσοστό του 60%.

 

Ως εκ τούτου ζητούμε από το Επιμελητήριο ως επίσημος φορέας να καταγγείλει

τα παραπάνω επισήμως και να ζητάμε αφενός της κατάργηση του «άνευ λόγου» φόρου, αφετέρου την επιστροφή όλων των αδίκως εισπραχθέντων στους δανειολήπτες.

 

 

 

             Με εκτίμηση,

 

 

Τα εκλεγμένα μέλη του συνδυασμού

Ζησίμου Γεώργιος Παύλος

Βακιρτζή Έλσα

Καραγιαννίδης Αντώνης

Μπίλιας Αναστάσιος

Νούση Κατερίνα

Παπαδάκης Χρήστος 

      

 

  

Δελτίο Τύπου