Ξεκίνησε η παραλαβή των πρώτων χαλύβδινων σωληναγωγών και γωνιών που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του τμήματος του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP AG) που θα διέρχεται από την Ελλάδα, στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας. H Τελετή Έναρξης Κατασκευής που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη την Τρίτη, 17 Μαίου, παρουσία υψηλής εκπροσώπησης των χωρών του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των ΗΠΑ, της Βουλγαρίας και της Ελβετίας, σηματοδότησε την έναρξη των Κατασκευαστικών Εργασιών του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου.

 

Ήδη στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας κατέφθασαν τα πρώτα πλοία και τρένα που μετέφεραν περίπου 1.500 σωληναγωγούς και 200 γωνίες θερμής έλασης που θα αποθηκευτούν προσωρινά στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής της Θεσσαλονίκης στον ΟΛΘ και στο Λιμάνι Φίλιππος Β’ της Καβάλας και κατόπιν θα μεταφερθούν κατά μήκος της όδευσης του αγωγού.

Ο Διευθυντής του TAP για την Ελλάδα, κος Rikard Scoufias, δήλωσε σχετικά: «Η άφιξη των σωληναγωγών και των γωνιών στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας σηματοδοτεί και πρακτικά την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου του ελληνικού τμήματος του αγωγού. Πρόκειται για τη σημαντικότερη φάση του μεγαλύτερου έργου ενεργειακής υποδομής που πραγματοποιείται σήμερα στην Ελλάδα, το οποίο - χάρη στην άψογη συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων μερών - προχωράει  σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προκειμένου να υποδεχτεί το πρώτο αέριο το 2020.  Οι παραδόσεις υλικών από όλους τους αναδόχους γίνονται με βάση τις υψηλές προδιαγραφές υγείας και ασφάλειας του TAP.»

  • Περίπου 32.000 σωληναγωγοί θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του τμήματος του αγωγού που θα διέρχεται από την Ελλάδα.
  • Οι χερσαίοι σωληναγωγοί κατασκευάζονται από την ελληνική εταιρεία Σωληνουργεία Κορίνθου(495χλμ.) και από τη γερμανική εταιρεία Salzgitter Mannesmann International GmbH (270 χλμ.) που κατασκευάζει και τις γωνίες θερμής έλασης
  • Οι πρώτες γωνίες θερμής έλασης κατέφθασαν στο λιμάνι της Καβάλας στις 4 Μαίου, οι πρώτοι σωληναγωγοί κατέφθασαν στη Θεσσαλονίκη την Τρίτη 10 Μαίου, ενώ στο λιμάνι της Καβάλας οι πρώτοι σωληναγωγοί έφτασαν την Παρασκευή 20 Μαίου 2016. 
  • Ο κεντρικός σταθμός διαλογής Θεσσαλονίκης έχει έκταση περίπου 90.000 τ.μ. και ο κεντρικός σταθμός διαλογής Καβάλας έχει έκταση περίπου 80.000 τ.μ.
  • Ο κάθε 18μετρος σωληναγωγός (διαμέτρου 48 ιντσών) ζυγίζει περί τους 10 τόνους
  • Οι ατσάλινοι σωλήνες ζυγίζουν συνολικά 526.000 τόνους (72 πύργοι του Άιφελ)
  • 323.000 τόνοι (44 πύργοι του Άιφελ) ζυγίζουν οι σωληναγωγοί που θα χρησιμοποιηθούν για τα 550 χλμ. αγωγού στην Ελλάδα

Οι σωληναγωγοί, οι γωνίες και ο μηχανικός εξοπλισμός μεταφέρονται σε πλήρη συμμόρφωση με την ελληνική νομοθεσία και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, έτσι ώστε να επιτευχθεί η ασφαλέστερη δυνατή μεταφορά με τον ελάχιστο δυνατόν αντίκτυπο στις κοινότητες και το περιβάλλον. 

 

 

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία. 

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

 

Δελτίο Τύπου