Ξεκίνησε η παραλαβή των πρώτων χαλύβδινων σωληναγωγών και γωνιών που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του τμήματος του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP AG) που θα διέρχεται από την Ελλάδα, στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας. H Τελετή Έναρξης Κατασκευής που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη την Τρίτη, 17 Μαίου, παρουσία υψηλής εκπροσώπησης των χωρών του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των ΗΠΑ, της Βουλγαρίας και της Ελβετίας, σηματοδότησε την έναρξη των Κατασκευαστικών Εργασιών του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου.
Ήδη στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας κατέφθασαν τα πρώτα πλοία και τρένα που μετέφεραν περίπου 1.500 σωληναγωγούς και 200 γωνίες θερμής έλασης που θα αποθηκευτούν προσωρινά στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής της Θεσσαλονίκης στον ΟΛΘ και στο Λιμάνι Φίλιππος Β’ της Καβάλας και κατόπιν θα μεταφερθούν κατά μήκος της όδευσης του αγωγού.
Ο Διευθυντής του TAP για την Ελλάδα, κος Rikard Scoufias, δήλωσε σχετικά: «Η άφιξη των σωληναγωγών και των γωνιών στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας σηματοδοτεί και πρακτικά την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου του ελληνικού τμήματος του αγωγού. Πρόκειται για τη σημαντικότερη φάση του μεγαλύτερου έργου ενεργειακής υποδομής που πραγματοποιείται σήμερα στην Ελλάδα, το οποίο - χάρη στην άψογη συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων μερών - προχωράει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προκειμένου να υποδεχτεί το πρώτο αέριο το 2020. Οι παραδόσεις υλικών από όλους τους αναδόχους γίνονται με βάση τις υψηλές προδιαγραφές υγείας και ασφάλειας του TAP.»
Οι σωληναγωγοί, οι γωνίες και ο μηχανικός εξοπλισμός μεταφέρονται σε πλήρη συμμόρφωση με την ελληνική νομοθεσία και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, έτσι ώστε να επιτευχθεί η ασφαλέστερη δυνατή μεταφορά με τον ελάχιστο δυνατόν αντίκτυπο στις κοινότητες και το περιβάλλον.
Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)
Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.
Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.
Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Δελτίο Τύπου