Πρωτοσέλιδα

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

 

 

 

 

 

Την αντίθεσή τους με την πώληση 14 αεροδρομίων της Ελλάδας (μεταξύ αυτών και του «Μέγας Αλέξανδρος της Χρυσούπολης) σε κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει το γερμανικό δημόσιο (Fraport) εκφράζουν σε κοινή τους ανακοίνωση οι επικεφαλής των παρατάξεων των Δημοτικών Συμβουλίων Καβάλας και Νέστου, τις οποίες στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

 

Οι Άρης Βέρρος και Περικλής Αμπεριάδης επιχειρηματολογούν σχετικά και θέτουν σειρά ερωτημάτων.

 

Αναλυτικά, αναφέρουν:

 

 

            Η πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στην κοινοπραξία Fraport-Slentel (γερμανικών και ελληνικών συμφερόντων) είναι πλέον γεγονός. Η αποκρατικοποίηση αυτή, μάλιστα, αποτελεί  προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης των 2 δις ευρώ.

 

            Κι ενώ οι παράγοντες της «αγοράς» πανηγυρίζουν για τα “οφέλη” αυτής της συμφωνίας ως τοπικές κοινωνίες κι ως ενεργοί πολίτες  θέτουμε τους παρακάτω προβληματισμούς-ερωτήματα:

 

  • Η υιοθέτηση της πρακτικής του “ξεπουλήματος” των δομών του κράτους με αντάλλαγμα δάνεια από μία συγκυβέρνηση που ευαγγελίστηκε το αντίθετο δεν μπορεί παρά να αποτελεί νομιμοποίηση μίας λογικής που δεν οδηγεί στην ανάπτυξη των πολλών αλλά κυρίως των εταιρειών.

 

Και το ερώτημα που προκύπτει: Ποιά είναι τα κέρδη του δημοσίου από αυτήν τη συμφωνία σε σύγκριση με τα χρήματα που έδωσε για να γίνουν αυτές οι δομές ή τα χρήματα που χάνει από την εκμετάλλευσή τους;

 

  • Το παραπάνω σε συνδυασμό με τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις που ήδη επιβάλλουν τα μνημόνια καθιστά οποιαδήποτε ελπίδα για θέσεις εργασίας ανεδαφική.

 

Και το ερώτημα που προκύπτει: Τι μισθούς θα παίρνουν οι εργαζόμενοι αυτών των υπηρεσιών και πώς εξασφαλίζει  το ελληνικό δημόσιο θέσεις εργασίας;

 

  • Ο ισχυρισμός για κέρδη κι απολαβές που θα έχει το ελληνικό δημόσιο σε βάθος χρόνου καθίσταται αμφίβολος, καθώς σε διεθνές επίπεδο έχουν ήδη υπογραφεί συνθήκες (TPP) που θέτουν υπέρτερο το συμφέρον των εταιρειών από εκείνο των κρατών.

 

Και το ερώτημα που προκύπτει: Θα είναι υποχρεωμένο το ελληνικό δημόσιο σε κάποια χρόνια από τώρα να πληρώσει τίμημα για τα διαφυγόντα κέρδη της κοινοπραξίας;

 

  • Σε τοπικό επίπεδο, αφού το ελλιπές κι αδιάφορο κράτος απαξίωσε τη λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης, έρχεται τώρα να αφαιρέσει από τις τοπικές κοινωνίες το δικαίωμα να διαχειρίζονται οι ίδιες τις δομές που με χρήματα του ελληνικού λαού δημιουργήθηκαν.

 

Και το ερώτημα που προκύπτει: Γιατί μία εταιρεία είναι πιο ικανή να διαχειρίζεται μία δομή που εμείς φτιάξαμε;

           

            Μπορεί οι παραπάνω προβληματισμοί να θεωρούνται απλοϊκοί. Ωστόσο, γιατί τότε ο  υπουργός υποδομών, κύριος Χρήστος Σπίρτζης, δήλωνε τον Σεπτέμβρη: “Εύχομαι να μην καρποφορήσει ο διαγωνισμός των αεροδρομίων"; Και γιατί σήμερα 29 βουλευτές του Συ.Ριζ.Α.  εκφράζουν τη διαφωνία τους;

 

            Οι δημοτικές παρατάξεις μας, που πάντα πρέσβευαν την ανεξαρτησία της τοπικής αυτοδιοίκησης από την κεντρική εξουσία,  διεκδικούν από μία υπεύθυνη κυβέρνηση, που έχει στόχο -όπως η ίδια τονίζει- την παραγωγική αναδιάρθρωση της χώρας, να δώσει πειστικές απαντήσεις στους παραπάνω προβληματισμούς.

 

            Οι δημοτικές παρατάξεις μας διεκδικούν για την τοπική κοινωνία άλλο ρόλο από αυτό που η κεντρική εξουσία της επιφυλάσσει.

 

            Οι δημοτικές παρατάξεις μας δεν αποδέχονται  την υιοθέτηση της παθητικής λογικής του “ξεπουλήματος”, αλλά επιδιώκουν ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης, που βασίζεται στην υγιή εκμετάλλευση του υψηλά καταρτιζόμενου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

 

            Οι δημοτικές παρατάξεις μας διεκδικούν  επενδύσεις που θα εξασφαλίζουν θέσεις εργασίας με ανθρώπινους όρους.

 

 

 

Συμπαράταξη Πολιτών                                                     

Ο επικεφαλής Άρης Βέρρος                                     

 

Δύναμη Πολιτών Νέστου

Ο επικεφαλής Περικλής Αμπεριάδης