Πρωτοσέλιδα

 

 

 

 

 

 

γράφει ο 

Μιχάλης Μακαρίου

 

Η πολιτική ενός κόμματος δεν κρίνεται μόνο από τις προτάσεις που αναπτύσσει για την χώρα του και  το διεθνές περιβάλλον άλλα και από τις θέσεις που έχουν για τα τοπικά προβλήματα οι εκπρόσωποι του στις τοπικές κοινωνίες όπου διαβιούν.

 

Η Καβάλα είναι μια από τις 5 Περιφερικές Ενότητες της Π. Α.Μ.Θ.

 

Δεν είναι ίσως οι καταλληλότερες μέρες για να αναφερθούμε διεξοδικά στα προβλήματα και στις προοπτικές που έχει ξεχωριστά ο κάθε ένας από τους τέσσερις Δήμους που ανήκουν στην Περιφερειακή Ενότητα μας.

 

Μπορούμε όμως να αναφερθούμε σε τρία ζητήματα τα όποια μπορούν να δώσουν προστιθέμενη άξια στην περιοχή μας.

 

1)Το σύγχρονο αναπτυξιακό Τρίπτυχο :Τουρισμός- Πολιτισμός- Τοπικά Προϊόντα, η Τοπική γαστρονομία αποτελεί τον πρώτο.

 

Σήμερα η ανάλυση και η προώθηση του σύγχρονου αναπτυξιακού τρίπτυχου της Περ. Εν. Καβάλας προκύπτει από την σύνθεση των επιμέρους τρίπτυχων του κάθε ένα από τους 4 Δήμους μας.

 

Έτσι αναδεικνύονται τα  συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας που εντάσσονται και  στον Περιφερειακό σχεδιασμό 

Η υλοποίηση του  απαιτεί μελέτη και εκπόνηση εξειδικευμένου master plan.

 

Η δρομολόγηση του απαιτεί τη συνέργεια των τοπικών  Αρχών και Φορέων της περιοχής με την συνδρομή Πανεπιστημιακού Ιδρύματος και εξειδικευμένου επαγγελματικού γραφείου.

 

Δεν είναι κάτι απλό ούτε όμως και δύσκολο καθώς  η σημαντική προστιθέμενη άξια που θα φέρει στην περιοχή αποτελεί το κίνητρο της δημιουργίας του.

 

Όσο νωρίτερα γίνει πραγματικά αντιληπτή η σημασίας της συνολικής και όχι της σημειακής προσέγγισης του θέματος τόσο γρηγορότερα θα έρθουν μετρήσιμα οφέλη στην Περιοχή μας .

 

2) Το Νέο Διεθνές Πανεπιστήμιο θα πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία.

 

Πολλά και σημαντικά θα είναι τα οφέλη που θα προκύψουν από την σύνδεση τμημάτων του και με τους τρεις τομείς της τοπικής οικονομίας μας.

 

Απαιτεί σχέδιο που θα στηρίζεται σε έρευνες τοπικών αναγκών ώστε η δικτύωση του νέου Πανεπιστήμιου στην κοινωνία μας να αναπροσανατολιστεί και να μην εξαντλείται σε σημειακές παρεμβάσεις του και σε εξάμηνες πρακτικές των αποφοίτων του.

 

Θα εκπλαγούμε σταδιακά με την χρησιμότητά του αν ακολουθήσουμε ένα σοβαρό και υπεύθυνο σχεδιασμό.

 

Άλλωστε αυτός είναι και ο κοινωνικός του ρόλος.

 

3) Ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα που ταλαιπωρεί διαχρονικά, κύρια τον Δήμο Καβαλάς αλλά εμπλέκει και τον Δήμο Παγγαίου είναι αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καβάλας–Θάσου αλλά και της γραμμής Περάμου- Θάσου.

 

Στην πράξη μπορούμε τώρα να αντιληφθούμε τι σημαίνει η κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού στα κοινωνικά αγαθά όπως αυτό των τοπικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και τι επιπτώσεις έχει στην μετακίνηση των ανθρώπων από και προς το νησί της Θάσου καθώς στην τοπική αγορά  κατά την πολύμηνη μη τουριστική σεζόν. 

 

 Τα σημαντικά κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιριών της γραμμής που τους συμφέρει προασπίζει το νομοθετικό πλαίσιο διευκολύνοντας τους να αρνούνται την παραδοσιακή σύνδεση της πρωτεύουσας με το νησί.

 

Μήπως ωριμάζει ακόμα περισσότερο η επιλογή να δημιουργηθεί με την συμμέτοχη των τοπικών Φορέων και των Δήμων Καβαλάς –Παγγαίου  μια ναυτιλιακή εταιρία και με την μειοψηφική συμμέτοχη ιδιωτών για την δρομολόγηση ενός Δελφινιού που θα εξυπηρετεί στην αρχή την Γραμμή Καβάλας –Θάσου με σκοπό να μπει στο ακτοπλοϊκό παιχνίδι το Δημόσιο συμφέρον με προοπτική δρομολόγησης και Ferry boat?

 

Πόσα χρόνια ακόμα θα είμαστε επαίτες του δίκαιου μας? 

 

4) Η ήπια ανάπτυξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος της περιοχής μας που φέρει το όνομα Εθνικό Πάρκο στην ανατολική πλευρά της Καβαλάς και η εγκατάσταση ενός διαρκούς και μονίμου συστήματος ελέγχου του Περιβάλλοντος (Αέρα-Εδάφους και Θάλασσας) που ανέδειξε με ολοκληρωμένο τρόπο ο πολύχρονος αγώνας της επιτροπής «Εναντία στην εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων επάνω στις ακτές των λιμνοθαλασσών της Βάσοβας» αποτελούν μαζί και τα δυο ασπίδα προστασίας της Βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής μας.